Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
OK, och på vilket sätt gör de saknade delarna att du, eller annan sjöfartsexpertis, inte kan dra slutsatsen att visiret med närmast 100% sannolikhet inte slets loss från fartyget av vågorna?Berätta, berätta, jag är idel öra.
Det är närmast tragikomiskt att en grynig dokumentärfilm av ett hål ovan vattenlinjen på vraket får foliehattarna att ställa sig i kö för att utropa att den officiella haveriversionen är lögn och del av en enorm mörkläggning, samtidigt som visiret i fråga står på land och har undersökts i minsta detalj utan att man hittat något som motsäger sagda version. Vidare har ingen presenterat ett förslag hur visiret annars kunde få loss från fartyget, bärgas och hamna på land utan några hål eller skador på dess utsida.
Lite skillnad i bevisvärdering och krav, kan man tycka.
Men ditt inavlade as... Kag har fortfarande inte påstått att jag tror något alls om förloppet, men det har du bevisligen fortfarande inte fattat. Jag är däremot inte lika instängd i en och samma "sanning" som du.
Att bogvisiret står på land och undersökts är i sak korrekt, men kika lite närmare på vart det står och vilka som eventuellt har något att dölja så faller undersöknkngarna i ett annat sken.
Jag har förövrigt sett otaliga teorier i tråden som tar upp både skador på visiret och hur det har lossnat. Finns även teorier (styrkta av fax och sonarbilder) som ifrågasätter om visiret överhuvudtaget lossnade från Estonia.
Lev med din sanning om du vill, jag är inte här för att omvända dig. Jag är här för att ta del av den otaliga mängden frågetecken som finns i detta. Du som sitter på "sannigen" har gjort föga för att räta ut dem. Dina s.k. "bevis" för sjunkförloppet är ganska exakt likvärdiga med att bibeln bevisar guds existens.