2020-09-30, 20:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Jo men "smittade" kan ju vara budbärare enligt nuvarande smittskyddsetiska omkringspringande,

Sen, arbetar inte halva orten inne hos Agda 82? Just saying.

Vikarier osv personalbrist/olika "standard". Vissa boenden sköter sig andra tar in lite extrapersonal som "verkar friska".

Problemet är alla dessa yngre vilka verkar vara "superspridare" varför är jag ingen expert att säga.

De umgås nära och tätt.

MEN, de langar runt smittan på nytt iom skolöppnandet, oddsen är inte direkt låga att äldreboendearbetande föräldrar har tonåringar som just nu verkar gå "all in" på "rave-immunitet".

Dessutom arbetar väl rätt mycket "yngre" på äldreboenden?

Gängse never updated -FHM smittskydds-regler ala "Fawlty-towers" bjuder in smittan fortfarande -väl?

Dvs symtom "hemma" annars full retard assymtomatisk knull-fest, eller testar de personal varje dag vid entren?

Om boendena går all in test-wize tror jag smittan kan exkluderas.

Snabb-tester revolutionerar antagligen hela vårdmaskinen om de görs tillgängliga i handeln.

Dvs, febertermometerliknande instrument -testar hela familjen innan utgång.

Test i näsa - blod osv.

Dock kan smittan fortfarande spridas som kontaktsmitta från personer som inte testar sig.

Hm i vilket fall är det enorma resurser-tekniska lösningar som krävs om någon sorts garanti ska lämnas ut.

I detta läge hycklar i stort sett alla vårdgivare/äldreboenden med "vi är på tårna".

Det är någon sorts svensk "were doing al we can" but are you really?

Y not say we cant guarantee under current circumstances?

Y?

Sweden. Säger du något annat typ det finns risker sätter alla åt dom.

Lovorden är svenska beteendet.

Jag upprepar, ju färre människor ute i samhället som är smittade desto färre smittade kommer i kontakt med de äkdre och sköra, oavsett om de är budbärare, vårdare, städare osv.
Citera
2020-09-30, 20:17
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det betyder bara att det lever. Inte att det kan smitta. Lär dig potenser och återkom.

Har du mailat WHO än och talat om hur fel de har?
Citera
2020-09-30, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag upprepar, ju färre människor ute i samhället som är smittade desto färre smittade kommer i kontakt med de äkdre och sköra, oavsett om de är budbärare, vårdare, städare osv.

Fastnat i att upprepa det du inte förstår?

Definiera "smittade" och hur de exkluderas arbete inom äldrevård enligt gängse "ansvars" "rekommendationer" med bristande testning osv.

Rekommendationer vilka gör = 0 åt den assymtomatiska smittspridningen.

Folk går fortfarande på "symtom". Vården med,

-"Hej jag tror jag kan vara assymtomatisk superspridare tänkte testa mig"

*Klick* *Tuuut*

Sen ser vi ju mer smittade nu, har jag fel?

Är ingen expert inom området men,

Ska äldreboendena/äldre skyddas :

Testning dagligen på personal/besökare vid entren :

Tops i hals/näsa.
Blod (Stick i fingret).

Trump kräver testade journalister på presskonferenser.

Varför ges inte äldre samma säkerhet.

Snabbtest-apparat (återanvändningsbar) m 100% säkerhet kommer revolutionera hela smittskyddspårningen. Antagligen radera viruset om dessa görs tillgängliga för allmänheten.

Medi-Techföretag $$$$$$$$$$$.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-30 kl. 20:31.
Citera
2020-09-30, 20:18
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Sitter man likt dig och stirrar på en graf över coviddöd och jmf mellan grannländer behöver man nog lyfta blicken och försöka tänka längre än näsan räcker. Kung Tegnell har troligen sett till att Sverige annamat en av de minst skadliga/suboptimala strategin i världen både avseende räddade liv samt ekonomi.

Anders Tegnells strategi är usel med avseende på liv, hälsa, samhälle och ekonomi. Anders Tegnells strategi är bra, enbart ifall det överordnade målet är flockimmunitet genom infektion.

Sveriges första åtgärd, var att låta smittbärare flöda in i landet ohejdat. Därefter fick sjukdomen frodas bland Sveriges befolkning. I ett läge när snabba åtgärder var avgörande, så valde Anders Tegnell att sitta ner och vänta. Man hade allt att vinna på att agera snabbt; utom flockimmunitet. När åtgärder till sist sattes in, så var det klena åtgärder, som sades ha fördelen "att dom fungerar på lång sikt". Anders Tegnells åtgärder kommer inte att fungera på lång sikt, eftersom folk tröttnar på åtgärderna, när åtgärderna ändå inte lyckas motverka sjukdomen. Redan från början var Anders Tegnells strategi dömd att misslyckas; såvida målet inte är flockimmunitet.

Ifall flockimmunitet ens är möjligt, så kommer prislappen att bli mycket hög. Priset betalas både i form av pengar och hälsa. Ett annat pris, är att svenskarna blir ovälkomna besökare till andra länder.

Ifall flockimmuniteten inte fungerar, så blir vi stående med ett berg av döda svenskar, men utan flockimmunitet. Viruset kan cirkulera runt i en evig karusell, med ständigt nya återinfektioner.
Citera
2020-09-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Jag skulle behöva deras mailadress. Kan du posta den? För du har väl mailat dem om bevisen för munskyddens effekt?
Citera
2020-09-30, 20:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Sveriges R-tal är nu 0,89 enligt Tegnell.

Knappast pandemi längre.

Det lär inte Tegnell våga påstå.

Sveriges R-tal borde snarare ligga runt 1,3?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag skulle behöva deras mailadress. Kan du posta den? För du har väl mailat dem om bevisen för munskyddens effekt?

Nej det har jag inte.

Men kolla deras hemsida brukar stå där.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Jag filar på mailet. Väntar bara på din källa från WHO.
Citera
2020-09-30, 20:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Lydelsen i moderatormeddelandet är ändrad.

Vi tillåter numera viss diskussion om munskydd/andningsmasker.

Dock hänvisas fördjupande diskussion om sådana fortfarande till dedikerade trådar.

/Moderator
Citera
2020-09-30, 20:24
Medlem
En coronadrabbad läkares beskrivning av sin långa sjukdomsperiod, som inte verkar vara slut än.

https://lakartidningen.se/aktuellt/kultur-2/2020/09/utkast-till-minnesord-over-en-alskad-hjarna/
Citera
2020-09-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Anders Tegnells strategi är usel med avseende på liv, hälsa, samhälle och ekonomi. Anders Tegnells strategi är bra, enbart ifall det överordnade målet är flockimmunitet genom infektion.

Sveriges första åtgärd, var att låta smittbärare flöda in i landet ohejdat. Därefter fick sjukdomen frodas bland Sveriges befolkning. I ett läge när snabba åtgärder var avgörande, så valde Anders Tegnell att sitta ner och vänta. Man hade allt att vinna på att agera snabbt; utom flockimmunitet. När åtgärder till sist sattes in, så var det klena åtgärder, som sades ha fördelen "att dom fungerar på lång sikt". Anders Tegnells åtgärder kommer inte att fungera på lång sikt, eftersom folk tröttnar på åtgärderna, när åtgärderna ändå inte lyckas motverka sjukdomen. Redan från början var Anders Tegnells strategi dömd att misslyckas; såvida målet inte är flockimmunitet.

Ifall flockimmunitet ens är möjligt, så kommer prislappen att bli mycket hög. Priset betalas både i form av pengar och hälsa. Ett annat pris, är att svenskarna blir ovälkomna besökare till andra länder.

Ifall flockimmuniteten inte fungerar, så blir vi stående med ett berg av döda svenskar, men utan flockimmunitet. Viruset kan cirkulera runt i en evig karusell, med ständigt nya återinfektioner.

Det är kriminellt enligt svensk lag och mot de mänskliga rättigheterna att experimentera med okända virus med okända biverkningar. Att försöka uppnå flockimmunitet gör man med kända virus tex bland boskap. Tegnell ljuger utan att ljuga om sitt mål. FHM och regeringen borde till Nurnberg. - Så här gör man bara inte. Det är emot all etik och all humanism. I Februari var G och T helt övertygade om att "allt skulle vara över på 8-10 veckor" Man verkar fortfarande tro att det är ett förskylningsvirus.
Citera
2020-09-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du menar att ytor smittar i 7-9 dagar eller att man viruset är påvisbart efter 7-9 dagar?

Visa mig källan på detta tack.
Jag älskar att det finns ett helt gäng här som försöker bevisa, på samma gång:

1) SCoV2 är det mest smittbara viruset i världshistorien.

2) SCoV2 ger ingen immunitet.

3) SCoV2 går att utrota från jordens yta med små medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in