2020-09-30, 18:39
Medlem
jewclaws avatar
Hej..

Jag hade sex med en person som har en kraftig utvecklingsstörning, som jag träffade några gånger under mina pass på jobbet.

Vi har vid flera tillfällen haft samlag, men för några veckor sedan uppmärksammade hennes ledsagare våra träffar och kontaktade anhöriga, som sedan gjorde en anmälan om våldtäkt mot mig.

Jag åkte in på förhör men blev aldrig häktad, dom gjorde ett svabb-test och fann mitt dna i hennes vagina och just nu står det still, och jag är orolig som fan.

Saken är den att hon jag hade sex med är knappt talför och har kraftigt nedsatt motorik, så hennes föräldrar verkar föra talan å hennes vägnar, och vill få detta till en våldtäkt - vilket det absolut inte är!
Hon sa ju varken bu eller bä, men jag hade ju märkt om hon inte vill ha sex med mig..

Jag är sjukt orolig.. Skulle aldrig kunna våldta någon, är en hygglig kille egentligen!

Vad tror ni det blir av det hela?
Citera
2020-09-30, 18:43
Medlem
Straals avatar
Hur fick du det till från början att hon ville ha sex med dig? Alltså hur fick du samtycke?
Citera
2020-09-30, 18:43
Medlem
megacoolmans avatar
Det ser inte bra ut. Du kommer att få skaka galler.
Lycka till, och tappa inte tvålen i duschen.
Citera
2020-09-30, 18:45
Medlem
Solklar våldtäkt, på tre punkter.

Citat:
6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om
1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.

Är brottet med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot som varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller offrets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2018:618).
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700

Personligen kan jag anse att du avverkat dina frihetsprivilegium för en betydande framtid, inte bara straffpraxis.
Senast redigerad av heltjavlarandom 2020-09-30 kl. 18:50.
Citera
2020-09-30, 18:46
Medlem
Dr.5nuggless avatar
Jag skulle först vilja veta hur det ens kunde leda till samlag om hon nu knappt var talbar? Vem tog initiativet?
Citera
2020-09-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Hej..

Jag hade sex med en person som har en kraftig utvecklingsstörning, som jag träffade några gånger under mina pass på jobbet.

Vi har vid flera tillfällen haft samlag, men för några veckor sedan uppmärksammade hennes ledsagare våra träffar och kontaktade anhöriga, som sedan gjorde en anmälan om våldtäkt mot mig.

Jag åkte in på förhör men blev aldrig häktad, dom gjorde ett svabb-test och fann mitt dna i hennes vagina och just nu står det still, och jag är orolig som fan.

Saken är den att hon jag hade sex med är knappt talför och har kraftigt nedsatt motorik, så hennes föräldrar verkar föra talan å hennes vägnar, och vill få detta till en våldtäkt - vilket det absolut inte är!
Hon sa ju varken bu eller bä, men jag hade ju märkt om hon inte vill ha sex med mig..

Jag är sjukt orolig.. Skulle aldrig kunna våldta någon, är en hygglig kille egentligen!

Så du går och har samlag med en kvinna som knappt är talbar eller på något sätt kommunikativ med dig och du har inte omdöme nog att tänka efter före? Givetvis är det våldtäkt. Hade du varit ledsagare eller något annat kring kvinnan hade det solklart varit sexuellt utnyttjande i beroendeställning.
Citera
2020-09-30, 18:50
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Får man dra en vild gissning då ni jobbar ihop att du jobbar på Samhall och kan då klara dig undan pga nedsatt allmän förmåga.

Edit: Titta lite historik så nu lägger vid dig i det där facket med de andra iddisarna.
Senast redigerad av MASSAGATTI 2020-09-30 kl. 18:58.
Citera
2020-09-30, 18:54
Medlem
Citat:
Hej..

Är det här på riktigt eller trollar du bara?

Det är ganska givet att det räknas som våldtäkt. Och du som hävdar att du aldrig skulle kunna våldta någon och lyckas trots det med konststycket att göra det vid upprepade tillfällen
Citera
2020-09-30, 18:57
Medlem
Fearstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
Jag skulle först vilja veta hur det ens kunde leda till samlag om hon nu knappt var talbar? Vem tog initiativet?

Vem som tog initiativet borde inte ens vara relevant då personen i fråga inte är frisk i skallen.

TS, Vore som sagt intressant om du kunde ge lite mer information om hur allt skedde. Ingen normal person har samlag med en grovt utvecklingsstörd individ även om du tror det.
Citera
2020-09-30, 19:01
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straal
Hur fick du det till från början att hon ville ha sex med dig? Alltså hur fick du samtycke?
Hon sa aldrig nej, hon verkade tycka om det på sättet hon stönade
Citera
2020-09-30, 19:03
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
Båda två. Jag såg det i hennes ögon, och det ena ledde helt enkelt till det andra
Citera
2020-09-30, 19:05
Medlem
Straals avatar
Citat:
Hon sa aldrig nej, hon verkade tycka om det på sättet hon stönade

Det räcker inte du
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera