2020-09-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Kanskje begge deler. Man får vel ikke noe godt forhold til en som TH som banker kona si, det er det ingen som gjør. Å si ifra om det, vil jeg ikke kalle for en hevn. Tviler på at det skulle være noe annet som ligger bak at han sier at han mistenker konedrap. Om svogeren løper til pressen slik du først skreiv, eller om pressen oppsøker han, er nå to forskjellige ting.

At han uttaler seg så kraftig offentlig, får meg til å mistenke at han også kan ha et hevnmotiv eller et ønske om å ramme TH ytterligere. Jeg mener tipset hadde hatt større troverdighet om han hadde holdt dette mellom seg og politiet.

Ellers så er det nå først og fremst er det han sier til pressen som teller. Har du noengang hørt en politiker unskylde en uttalelse med at det var journalisten som ringte ?
Citera
2020-09-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Var på en arbeidsplass på Lørenskog forrige uke. Tre karer diskuterer forsvinningssaken. "Per" er temmelig sikker på at TH er skyldig, "Ola" er veldig usikker, mens Kåre holder stort sett kjeft. Når "Per" og "Ola" skjønner at det er på tide å jobbe igjen, utbryter "Kåre":
"Jeg har grubla mye på dette. Jeg har studert videoen av disse hettemennene. Det som slo meg, var at den første og høyeste hettemannen ligner på faren til elektrikeren. Og at den bakerste hettemannen ligner på elektrikeren."
Og han fortsatte:
"Senior er høyere enn junior, og begge hadde skjegg. Dere kan sjekke ut dette ved å søke T*re Sk*nsen på Google bildesøk. Der vil dere finne et bilde fra VG. Trykker dere på bildet, kommer dere til en artikkel i VG, hvor senior og junior er på samme bilde. Da vil dere se at jeg har rett i min beskrivelse!"
Og han la til "Jeg sier ikke at de er skyldige i noe som helst, men jeg synes de ligner på hettemennene".
Gutta fant frem mobiltelefonene og begynte å google. Da ble det stille, gitt!
Jeg har sett disse videoene flere ganger, men har ingen sterke meninger. Er elektriker-hypotesen helt på jordet?

Jeg har ikke sterke meninger om disse jr. ig sr. elektrikere. Jeg tror derimot at det er en del fakta vi ikke har, og at det trolig kan være minst en til hypotese.

Begge hoved hypotesene er for mangelfulle til å overbevise om noe som helst.

Derimot at om det er slik at hettmann2 kom fra et kjøpe senter, er det nærliggende å tro han allerede er identifisert, det er gode kamera slike steder, og om han i tillegg dro kortet vil de helt klart vite hvem det er.

Jeg tror på politiet når de sier vedkommende ikke er av interesse for dem.

Jeg tror det kan være andre gjerningsmenn enn TH. Det skurrer for mye. At jeg mener det tvilsomt er han, betyr ikke at jeg «vet» hvem den ekte drapsmannen er. Det betyr bare at jeg ikke er overbevist i hans uskyld, ikke at jeg kan forklare slt som har skjedd. Vi vet for lite
Citera
2020-09-29, 23:41
Medlem
Det er ganske påfallende at flere ting rundt tidspunktet 10:07 kan se ut til å ha vært forsøkt skjult, og begge deler kan knyttes til en og samme person.
- Begge anropene kl. 10:06 og 10:07 er slettet fra mobiltelefonen til TH.
- Samtidig har TH snakket som om de to anropene ikke eksisterte.
I avhør har TH forklart at han ikke fikk ringt AEH før lunsj.
I så tilfelle skal han først ha ringt ved 11-tiden, slik anropsloggen hans viser.

Men hvis dette skal ha vært det aller første anropet, hvorfor ringer han hele 3 ganger allerede da?
Var han virkelig bekymret ved de første oppringningene kl. 11:13, 11:14 og 11:17...?

Hva skulle gitt grunnlag for en bekymring allerede på dette tidspunktet?
Samtidig drøyer det altså hele 2 timer før neste runde med oppringninger kl 13:06, 13:08 og 13:18.

Da er det snakk om kun 2 runder med oppringninger, før TH fryktet det verste og dro hjem.

Ikke bare er anropene kl. 10:06 og 10:07 slettet og forklart som om de ikke eksisterer.
Samtidig vet vi at nettopp 10:07 er et svært avgjørende tidspunkt i hele forsvinningssaken.
Rett før kl 10:07 skal mobiltelefonen til AEH ha registrert raske skritt og brå bevegelser i løpet av kort tid.
Så ble det helt stille.

Få minutter senere observerer overvåkingskameraer hettemannen som går med raske skritt i retning av ekteparets bolig.
Senast redigerad av Jayce 2020-09-30 kl. 00:14.
Citera
2020-09-29, 23:47
Medlem
Citat:
Var på en arbeidsplass på Lørenskog forrige uke. Tre karer diskuterer forsvinningssaken. "Per" er temmelig sikker på at TH er skyldig, "Ola" er veldig usikker, mens Kåre holder stort sett kjeft. Når "Per" og "Ola" skjønner at det er på tide å jobbe igjen, utbryter "Kåre":
"Jeg har grubla mye på dette. Jeg har studert videoen av disse hettemennene. Det som slo meg, var at den første og høyeste hettemannen ligner på faren til elektrikeren. Og at den bakerste hettemannen ligner på elektrikeren."
Og han fortsatte:
"Senior er høyere enn junior, og begge hadde skjegg. Dere kan sjekke ut dette ved å søke T*re Sk*nsen på Google bildesøk. Der vil dere finne et bilde fra VG. Trykker dere på bildet, kommer dere til en artikkel i VG, hvor senior og junior er på samme bilde. Da vil dere se at jeg har rett i min beskrivelse!"
Og han la til "Jeg sier ikke at de er skyldige i noe som helst, men jeg synes de ligner på hettemennene".
Jeg har sett disse videoene flere ganger, men har ingen sterke meninger. Er elektriker-hypotesen helt på jordet?
gm må trolig ha vært i bolig da skansen ringte om det skjedde omkring telefonbevegelsen. Ser ikke spesielt høy ut på bildet, men antar politiet har sjekket ut hans alibi. Litt pussig med en så formell avtale om å bytte noen skarve lamper for en gammel nabo. Er det faren som bor nærmest. Ser jo rett mot huset. Han jobbet vel også og har alibi.
Citera
2020-09-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
gm må trolig ha vært i bolig da skansen ringte om det skjedde omkring telefonbevegelsen. Ser ikke spesielt høy ut på bildet, men antar politiet har sjekket ut hans alibi. Litt pussig med en så formell avtale om å bytte noen skarve lamper for en gammel nabo. Er det faren som bor nærmest. Ser jo rett mot huset. Han jobbet vel også og har alibi.

Senior bor nærmest, junior et steinkast lenger bort i gata. Politiet har forhåpentligvis sjekket alibi hos begge, men dette vet vi ikke. Som Rips skrev - det er mye som skurrer i denne saken.
Citera
2020-09-30, 01:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ganske påfallende at flere ting rundt tidspunktet 10:07 kan se ut til å ha vært forsøkt skjult, og begge deler kan knyttes til en og samme person.
- Begge anropene kl. 10:06 og 10:07 er slettet fra mobiltelefonen til TH.
- Samtidig har TH snakket som om de to anropene ikke eksisterte.
I avhør har TH forklart at han ikke fikk ringt AEH før lunsj.
I så tilfelle skal han først ha ringt ved 11-tiden, slik anropsloggen hans viser.

Men hvis dette skal ha vært det aller første anropet, hvorfor ringer han hele 3 ganger allerede da?
Var han virkelig bekymret ved de første oppringningene kl. 11:13, 11:14 og 11:17...?

Hva skulle gitt grunnlag for en bekymring allerede på dette tidspunktet?
Samtidig drøyer det altså hele 2 timer før neste runde med oppringninger kl 13:06, 13:08 og 13:18.

Da er det snakk om kun 2 runder med oppringninger, før TH fryktet det verste og dro hjem.

Ikke bare er anropene kl. 10:06 og 10:07 slettet og forklart som om de ikke eksisterer.
Samtidig vet vi at nettopp 10:07 er et svært avgjørende tidspunkt i hele forsvinningssaken.
Rett før kl 10:07 skal mobiltelefonen til AEH ha registrert raske skritt og brå bevegelser i løpet av kort tid.
Så ble det helt stille.

Få minutter senere observerer overvåkingskameraer hettemannen som går med raske skritt i retning av ekteparets bolig.

Kan polisen tidigt i utredningen ha förklarat för TH att det nog finns kameror nära langvattnet som man kommer att titta på? Sen har TH raderat samtalsloggarna först därefter, när han tycker att hans påringningar vid kl 10 ligger för nära ”lunchpromenaden” i tid? Så att riskerar antyda att det är han som är hettemannen. Och Så att han hoppas att polisen ska missa samtalen?

Låter lite dumt ändå.

Fara värt att vi är desinformerade kring någon del även i detta.

Att han raderat samtalsloggar misstänkliggör honom. Det kanske räcker så, utredningsmässigt. Och publikt. Det kanske inte har någon större signifikans för förloppet.

Skulle han med de raderade loggarna ha velat antyda att någon lånat hans mobil på futurum o ringt hemmet för att ge signal om kidnappningens början? Eller kolla om den var färdig?

Sen då själva promenaden framför kamerorna är ju ändå rätt hjärndöd. Hur tänkte han där?
Citera
2020-09-30, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
At han uttaler seg så kraftig offentlig, får meg til å mistenke at han også kan ha et hevnmotiv eller et ønske om å ramme TH ytterligere. Jeg mener tipset hadde hatt større troverdighet om han hadde holdt dette mellom seg og politiet.

Ellers så er det nå først og fremst er det han sier til pressen som teller. Har du noengang hørt en politiker unskylde en uttalelse med at det var journalisten som ringte ?

Poenget er at det er dine ord "løp til pressen", framfor å gå til politiet, som du bruker for å få det til å høres ut som at han hadde noe hevnmotiv. Han gikk altså til politiet, og pressen oppsøkte han lenge etterpå. Først etter at TH hadde blitt arrestert fikk vi høres svogerens historie. Det er noe helt annet enn om han skulle gå til pressen først, og så politiet.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-30 kl. 05:17.
Citera
2020-09-30, 06:35
Medlem
Citat:
Og han fortsatte:

Hetteman2 är ju klart längre än hetteman1(som är uppmätt till ca 170cm)
Citera
2020-09-30, 08:55
Medlem
Hadde vært interessant og visst hvem som var på futurum denne morgenen.
Jeg tror noen har ringt med TH sin mobil 1006 og 1007.
Citera
2020-09-30, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Det er ikke sikkert at GM tenkte på at andre kunne meldt AE savnet og at S4 dermed kom til å bli ransaket, før GM hadde innkassert hele eller store deler av løsepengesummen.
2) GM kan ha vært sikker på å ikke bli tatt nettopp fordi han har plantet spor som peker mot TH.

1: Så da var det ikke så godt planagt likevel da,
og at vi har med en meget naiv og korttenkt GM å gjøre.
Hvis du har kommet fram til alt dette ved å prøve å "tenke som GM" så sier det noe.
2: Men mange av bevisene som politiet har, kan kun ha blitt "plassert" der av TH.
Løgnen om at han gikk inn i sko f.eks.
Dessuten vil jo spor som tyder på at Anne har blitt drept,
få TH til å kunne velge å ikke betale ut penger, men istedetfor kontakte politi.
Og igjen, dette med trusselbrevet som peker i en annen retning enn mot TH.
Trusselbrevet eksisterer jo fortsatt selv om alle løsepengene er betalt ut.
Dine teorier faller på sin egen urimelighet, og inneholder den ene selvmotsigelsen etter den andre.
Det er ikke fantasien din det er noe galt med ihvertfall.
Citera
2020-09-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Poenget er at det er dine ord "løp til pressen", framfor å gå til politiet, som du bruker for å få det til å høres ut som at han hadde noe hevnmotiv. Han gikk altså til politiet, og pressen oppsøkte han lenge etterpå. Først etter at TH hadde blitt arrestert fikk vi høres svogerens historie. Det er noe helt annet enn om han skulle gå til pressen først, og så politiet.

Om du leser mitt innlegg vil du se at jeg ikke har skrevet at han "løp til pressen". Når du siter meg så bør du iallefall få det ordrett.
Jeg har heller ikke skrevet at han gikk til pressen framfor å gå til politiet.

Uansett hvorvidt pressen oppsøkte han eller han gikk til pressen, så er poenget at han offentlig har gått ut og sagt at han tror TH står bak.
Senast redigerad av Luger99 2020-09-30 kl. 09:44.
Citera
2020-09-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Hadde vært interessant og visst hvem som var på futurum denne morgenen.
Jeg tror noen har ringt med TH sin mobil 1006 og 1007.

Ja det er et veldig interessant spørsmål egentlig, men som kun politi vet. Kan hende svaret på gåten faktisk ligger i hvem som kan ha hatt mulighet å ringe de to anropene, og slette dem etterpå.

I en tenkelig hypotese om at noen evt skulle ha ønske om å legge skyld på TH, så må jo det være noen som kunne ønske at både AE og TH ble rammet av dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in