2020-09-30, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
LOL, sluta låtsas om du inte vet något om vad som hände.
Jaja men italien strainen lyser med sin frånvara idag, iallafall den resenärerna man smittspårade i början hade.
Citera
2020-09-30, 01:22
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Jaja men italien strainen lyser med sin frånvara idag, iallafall den resenärerna man smittspårade i början hade.

Det vet du inte något om alls, tyvärr.

Du vet inte hur Tyskland vart smittad och hur smittan utvecklades med tiden, det började med en Kinesbrud var på ett möte, lite hosta och åkte sedan hem. Chefen åkte hem och smittade hela familjen och alla vart isolerade, sedan efter ett tag så vart alla friskförklarade.
Inom firman så var alla isolerade och är de är vad hur man hanterar Covid-19 i Tyskland i våras.
Sedan ökade smittan givetvis och resten är historia.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-09-30 kl. 01:35.
Citera
2020-09-30, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vilket gör att de också drabbas under en längre tid. Kan t.ex. redan nu säga att vad som än sägs nu så är OS 2021 i Tokyo tvärkört. Om det rent hypotetiskt hade varit Stockholm som varit arrangör, så tror jag det gått att köra, om än säkert något coronaanpassat.

OS is stockholmssyndromets och virusets epicentrum, ja, uppslutningen hade säkerligen blivit fantastisk. Nej, självklart inte.

Är det något ställe som kan fixa ett OS under pandemitider är det länder i Östasien, definitivt inte en liten självgod avkrok i Skandinavien som regeras av bovar och banditer som är ute på diverse rafflande äventyr med flocken.
Citera
2020-09-30, 01:27
Medlem
Citat:
Det vet du inte något om alls, tyvärr.

Har du helt missat FHMs rapporter, som vem som helst kan läsa.
Citera
2020-09-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
OS is stockholmssyndromets och virusets epicentrum, ja, uppslutningen hade säkerligen blivit fantastisk. Nej, självklart inte.

Är det något ställe som kan fixa ett OS under pandemitider är det länder i Östasien, definitivt inte en liten självgod avkrok i Skandinavien som regeras av bovar och banditer som är ute på diverse rafflande äventyr med flocken.

Tro mig, Stockholm kommer inte vara epicentrum augusti 2021, i många förorter tycks det redan vara nära flockimmunitet, och de områden i t.ex. som inte har det samlar på sig den nu. Det är inte där överallt, långt därifrån, men efter nyår kommer vi inte se några utbrott värt nämnet i stockholmstrakten, mer än mycket lokala kluster.
Japan däremot, med i princip noll immunitet. Skulle OS starta imorgon så skulle det sätta en explosion av smitta större än Bergamo i vintras, i vart fall sett till andel smittade. De kommer garanterat ha större immunitet om 10-11 månader, men inte i närheten av vad som krävs. Enda hoppet är då ett vaccin. Men då krävs att det både är effektivt, hinner massproduceras senast säg tre månader innan OS, och att en majoritet av befolkningen har valt att ta det. Känns osannolikt att alla tre har slagit in, massproduceringen är det mest osannolika.
Citera
2020-09-30, 01:38
Medlem
Madagascars avatar
Europa rapporterar idag (29e sep) 833 dödsfall.

Det är det mesta en enskild dag sedan juni.

(Worldometers/ourworldindata)
Citera
2020-09-30, 01:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad jag minns så vart det en supersridare från Italien som åkte hem till England, en engelsman.
Och sedan började man räkna smittade.

Det har jag inget minne av.
Citera
2020-09-30, 01:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
finns 2 rapporter från FHM

Då kan du länka eller lägga ner.
Citera
2020-09-30, 01:44
Avslutad
Citat:
Tro mig, Stockholm kommer inte vara epicentrum augusti 2021, i många förorter tycks det redan vara nära flockimmunitet, och de områden i t.ex. som inte har det samlar på sig den nu. Det är inte där överallt, långt därifrån, men efter nyår kommer vi inte se några utbrott värt nämnet i stockholmstrakten, mer än mycket lokala kluster.
Japan däremot, med i princip noll immunitet. Skulle OS starta imorgon så skulle det sätta en explosion av smitta större än Bergamo i vintras, i vart fall sett till andel smittade. De kommer garanterat ha större immunitet om 10-11 månader, men inte i närheten av vad som krävs. Enda hoppet är då ett vaccin. Men då krävs att det både är effektivt, hinner massproduceras senast säg tre månader innan OS, och att en majoritet av befolkningen har valt att ta det. Känns osannolikt att alla tre har slagit in, massproduceringen är det mest osannolika.

Drömmen om Gieseckes flockimmunitet lever ännu ser jag.

Det finns inte en chans i helvete att stockhomlssyndromet skulle ha auktoriteten och kompetensen som krävs för att sy ihop ett sådant evenemang utan att det slutat i en smittoexplosion utan dess like.

Nej, svensken är helt enkelt inte skickad för statligt hantverk, än mindre att arrangera ett stort idrottsevenemang mitt i en brinnande pandemi.

Frågor på det?
Citera
2020-09-30, 01:44
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Har du helt missat FHMs rapporter, som vem som helst kan läsa.

Nog för att FHM rapporter just nu är goda men tidigare när de höll med WHOs rekommendationer så kan jag säga FHM gör ett mycket bättre arbete just nu Men jag vill ändå ha munskydd när man åker kollektivt.
Citera
2020-09-30, 01:46
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har jag inget minne av.

https://news.sky.com/story/identity-of-man-linked-to-11-british-coronavirus-cases-revealed-11931336
Citera
2020-09-30, 01:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Flockimmunitet är ett sjukligt koncept. Det är något man använder sig av i en vild population, inte i en domesticerad sådan. Det finns inte en fåraherde eller en svinaherde som använder sig av det. Man avlivar hela populationen och startar om. Har ni missat den lilla detaljen? Era jävla får!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in