2020-09-29, 22:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Av viruset eller med virus i kroppen?

Inte riktigt samma sak...
Eftersom att det statistiken står under corona så är det nog dödsfallen av viruset, samma som antalet smittade av viruset är 92 466.
Citera
2020-09-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vad är det du egentligen vill diskutera?

Tål du inte att en bunt skarpa gulingar sopar mattan med självgoda och hårt inavlade stockholmssyndrom när det gäller att bekämpa pandemin?

Den svenska statistiken är garanterat ordentligt justerad i nederkant. Som bekant myglar stockholmssyndromet bevisligen med all upptänklig statistik.

Däremot har jag inte läst en enda källa på någon överdödlighet i Taiwan. Dessutom noll rapporter om kaotiska scener på sjukhusen i Taipei.

Att gamlingar har blivit nekade vård i Sverige är ett internationellt erkänt faktum. Brutala övertramp mot rätten till liv och hälsa är vardagsmat i stockholmssyndromets dystopi svärje.

Fler frågor?

Om dom nu är så smart så borde dom klara av annat än att klara sig från ett virus...
Citera
2020-09-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Du bryr dig för mycket om vad andra tänker på. Ta det lite lugnt. Gör det inte till en stor grej - det är antagligen större än du förstår ändå. Du bör inte oroa dig i onödan.

Och jag kan ge dig ett tips. Om du försöker "lägga locket på" så oroar det också. Bättre med saklig kunskap och förstånd.

Så sluta oroa dig nu. Om du har några bra saker att komma med så o.k.

Jag har ju sagt att bara lev som om viruset inte finns...

Det är långt ifrån så farligt som vissa tror..
Citera
2020-09-29, 22:50
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är för att de använder FHMs statistik och de rapporterar aldrig fall från samma dag, de rapporterar fram till föregående dag.

Tack för svaret. Då är gåtan löst
Citera
2020-09-29, 22:50
Avslutad
Citat:
Om dom nu är så smart så borde dom klara av annat än att klara sig från ett virus...

Har du inget vettigt att komma med går det bra att skita i att svara. Eller hur?
Citera
2020-09-29, 22:55
Medlem
Trots att antal genomförda tester har sjunkit sen första veckan av September, har antal smittade trefaldigats under samma period. Det visar färsk statistik från FHM.
Så att säga de som påstår att stigande trend för antal smittfall beror på fler tester har faktiskt fel.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/genomforda-tester-for-covid-19/
Citera
2020-09-29, 22:56
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bra fråga
För en vecka sedan pratades det om att införa lokala restriktioner i Stockholm pga att spridningen ökade, besked skulle komma inom några dagar. Sedan dess har 7-dagars snittet ökat ytterligare ca 60%.
Inga besked hat kommit.
https://twitter.com/BierleinPar/status/1310922710030090242

Som jag tolkade det de sa på Region Stockholms presskonferens idag,

så är FHM bromsklosssen.
Citera
2020-09-29, 22:57
Medlem
Citat:
Jag har ju sagt att bara lev som om viruset inte finns...

Det är långt ifrån så farligt som vissa tror..

Jag är inte säker på du förstår detta.. Du bara håller på med samma mantra.
Antagligen förstår du det inte vare sig mikrobiologiskt, medicinskt, samhälleligt, internationellt, ekonomiskt.
Citera
2020-09-29, 23:05
Avslutad
Citat:
Nej jag oroar mig inte i onödan. Varken här inne eller någon stans. Jag tror jag har bra koll.
Vet inte hur du gör - du ger mig intrycket att det finns något att oroa sig för. Den enda som oroar sig verkar vara du - orolig för hur andra är?.

Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Nu är det bara förlorare som jämför sig med andra förlorare.

Jag jämför Sverige med Taiwan. Vem jämför du Sverige med? Venezuela? Kuba? Brasilien?

Låt höra.

Brasilien och deras Trump-vän till president stängde inte ner, fick många sjuka. Italien, Spanien, England stängde ner hårt, fick ändå många sjuka. Samtliga dessa länder är bättre jämförelser med Sverige än östlandet Taiwan som har helt andra vanor och kultur än Sverige. Du kan inte jämföra Sverige med asiatiska länder.
Citera
2020-09-29, 23:06
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Skulle man förbjudit alla resor innan man viste var smittan fanns så skulle verkligen alla resor ha stoppats i början av februari, eller egentligen ännu tidigare. Då var det ännu inte en pandemi. Q1 mars blev corona klassad som pandemi, på min fars födelsedag.

Man vet vilka virusstammar som kom in i Sverige och därmed vet man varifrån smittan härstammar. USA är en smittkälla vilket bör innebära att de hade smittspridning i USA redan i januari/februari utan att veta om det. Så var det säkert i flera länder.

Ursäkta att jag är lite besvärlig men när WHO sa att det var en Pandemi så VAR det redan en pandemi och därför ogillar jag WHO med Tedros som ledare som är en mutad person med Kinas väl i sina tankar.

USA var ingen smittkälla från början eller menar du att de hade smitta i början på året som alla andra länder som hade resande från Kina som man ansåg att man borde ta och sätta i karantän.
Ja men det hände aldrig, flygplatserna var öppna och ingen kontroll alls när man kom till Sverige.
Ganska tragiskt faktiskt.
Citera
2020-09-29, 23:08
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på du förstår detta.. Du bara håller på med samma mantra.
Antagligen förstår du det inte vare sig mikrobiologiskt, medicinskt, samhälleligt, internationellt, ekonomiskt.

Ändå så går livet ut enbart på att njuta o oroa sig så lite som möjligt...
Citera
2020-09-29, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Brasilien och deras Trump-vän till president stängde inte ner, fick många sjuka. Italien, Spanien, England stängde ner hårt, fick ändå många sjuka. Samtliga dessa länder är bättre jämförelser med Sverige än östlandet Taiwan som har helt andra vanor och kultur än Sverige. Du kan inte jämföra Sverige med asiatiska länder.

Absolut kan jag det.

Slutsatsen är att östasiaterna sopade banan med stockholmssyndromet och dess äventyr med flocken.

Speciellt, ja, speciellt Taiwan, blott ett stenkast från Wuhan, visade världen hur en pandemi ska bekämpas.

Bara förlorare jämför sig med andra ännu uslare förlorare. Jag jämför Sverige med Taiwan. Vem jämför du svärje med?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in