Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Jag har inga särskilda kunskaper om sjöfart men det finns ett antal andra aspekter som jag tycker gör det är så uppenbart att något döljs.
Det fullständigt idiotiska beslutet att täcka över Estonia med betong trots att de anhöriga var emot det.
De fullständigt idiotiska att sätta den totalt okunnige Mona Sahlin som ansvarig för Estoniafrågor under många år.
De flertal vittnesmål som inte stämmer överens med den slutgiltiga rapporten.
De flertal vittnesmål som försvunnit.
Den initiala löftena att bärga Estonia till varje pris.
Nu det senaste hålet som inte upptäcktes tidigare trots alla försäkring att det inte fanns något hål.
Man kan inte försäkra något om man inte kollat av alla ytor.
M.m
Det du beskriver låter ju som typisk svensk sossehantering, som det sker i de flesta stora händelser. Palmemordet och Tsunamikatastrofen är två andra stora händelser som skötts katastrofalt illa och med en rent utsagt skämmig tafflighet.
Tyvärr tror jag det är så illa faktiskt, så det behöver inte betyda att något döljs.
Tvärt om tror jag faktiskt inte att regeringarna på 90-talet ens skulle ha kompetens att sjösätta en så omfattande dold verksamhet med ubåtar, hemliga dykare som svetsar bort visir, agenter och 007. Det låter inte som Carl "We shall overcome" Bildt, eller Ingvar "dojan" Carlsson för mig. De skulle aldrig klara av det.