Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg forstår.
Klokken 09.14. Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen.
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje
Er årsaken til at elektroniske spor fra basestasjoner plasserer THs mobil på arbeidsplassen, det at mobilen har forflyttet seg fra S4 og til Futurum (selv om mobilen ikke ble brukt på strekningen)?
Hvis TH la mobilen på et kontor straks han kom til Futurum, og mobilen lå i ro og ikke ble brukt før den oppringningen etter kl 11, ville mobilen være registrert på basestasjoner helt til kl 10.06 i et slikt tilfelle som det du beskrev?
Jeg har forstått det slik at det var kameraovervåking som registrerte THs bil ankomme arbeidsplassen, og at det har blitt registrert at TH logget på IPaden sin kl 09:14.
Jeg er som sagt usikker på det som angår THs mobiltelefon, fordi jeg ikke vet nøyaktig hvilken mobiltelefon han hadde/har. Han kan evt ha/hatt flere mobiltelefoner.
En nyere smarttelefon vil vel bli registrert i basestasjonen uansett om den ikke er aktiv.
Hvis THs mobil på et tidspunkt er tilkoblet en falsk basestasjon, så vil vel også andre enheter i umiddelbar nærhet være tilkoblet denne. Det vil i tilfelle forklare hullet i alibiet, og kan brukes til THs fordel.
Jeg er ingen ekspert, men det er slik jeg forstår det.
Edit:
Det kan selvsagt også bety at mobilen er avslått.