2020-09-29, 00:38
Medlem
Så det var det. Det ser ju ganska bra ut för Sverige. Imponerande hur några alarmister som härjade här i somrars fortfarande stormar vidare. Nästan så att några hoppades på att det skulle bli värre, så valde Tegnell och FHM en vettig väg. Vilket antiklimax det måste blivit för er, detta hade ju fortfarande kunnat vara väldigt jobbigt! Nu blev det inte så.
Citera
2020-09-29, 00:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Så det var det. Det ser ju ganska bra ut för Sverige. Imponerande hur några alarmister som härjade här i somrars fortfarande stormar vidare. Nästan så att några hoppades på att det skulle bli värre, så valde Tegnell och FHM en vettig väg. Vilket antiklimax det måste blivit för er, detta hade ju fortfarande kunnat vara väldigt jobbigt! Nu blev det inte så.

Du menar att det är över?
Citera
2020-09-29, 00:40
Medlem
neuron-drones avatar
De som verkligen smittspårat, vad har de kommit fram till? Har superspridare en nyckelfunktion? Smittas man mer utanför eller i hemmet?

Går man till fakta om Sverige får man bara motsägelsefulla gissningar.

Enda är väl att sammankomster verkar vara ett säkert kort om man vill bli smittad, men varför?
Citera
2020-09-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du menar att det är över?

Nix, bara det värsta.
Citera
2020-09-29, 00:46
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är väl fredagens siffror!
Ingen aning. Tyckte det var lite konstigt att BT har koll på siffror som ingen annan har koll på men det stod så... men en dansk har ju svarat att det nog är BT som klantat till det.
Citera
2020-09-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De som verkligen smittspårat, vad har de kommit fram till? Har superspridare en nyckelfunktion? Smittas man mer utanför eller i hemmet?

Går man till fakta om Sverige får man bara motsägelsefulla gissningar.

Enda är väl att sammankomster verkar vara ett säkert kort om man vill bli smittad, men varför?

Svårt att veta varför, men verkar vara arbetsplatser, fester och restauranger bland annat. Mer info om platser än varför smittan spridits, har hört "man tror att alla är friska"
Citera
2020-09-29, 00:47
Medlem
gloffgloffs avatar
Sverige öppnade universiteten innan sommaren

det går inte så bra i UK
https://www.youtube.com/watch?v=qYbC5Pbu5TY
40 universities report coronavirus outbreaks forcing thousands of students to isolate - BBC News

de verkar ha rätt trångbodda studentbostäder i UK verkar det som i inslaget.
Citera
2020-09-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
borde inte rekommendationen då vara att man ska stanna hemma och inte träffa någon redan två dagar innan symtom?

om man stannar hemma först när man får symtom har man ju redan gått till jobbet och smettat ned hela avdelningen i två dagar..

Jag kan upplysa dig herr statsepidemolog att du kommer få symptom på torsdag, så från nu måste du isolera dig.

Allvarligt så är det just därför det är omöjligt att bli av med det här viruset. Hade det inte smittat innan symptom så kanske Norge hade lyckats, de hade faktiskt inte alls många fall i maj/juni. Men nu med så lång inkubationstid så går det inte, vilket innebär att de länder som kämpade duktigt med att bli av med viruset helt plötsligt står med längst väg till flockimmuniteten.
Citera
2020-09-29, 01:18
Medlem
Less på den här skiten nu. Så jävla less på allt detta med social distansering, stanna hemma, munskydd, inte kunna resa osv osv.. Jag skiter i allt det där nu. Att inte kunna röra sig fritt, träffa folk och resa är ju ta mig fan som att dö långsamt. Fuck it. I ren protest tänker jag gå på Coronafest till helgen. Blir man smittad så blir man, jag är inte rädd för nåt litet jävla överreklamerat förkylningsvirus.
Citera
2020-09-29, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle

Blindstyret Tegnell hade en jävla tur när han la sig i omkörningsfilen utan att kunna se över backkrönet, tack och lov mötte vi ingen långtradare och det blev rätt OK den här gången. Men vi kan väl vara överens om att rysk roulette kan besparas svenska folket framöver samt att det är lite för tidigt att ropa hej innan vi är över bäcken.

Du inser väl att flockimmuniteten i Sverige är lägre än i Madrid och att Spanien på några veckor gått till 1100 iva-fall (4200 var deras peak i april så 26% av det och ökar med 50-100 per dag). De bygger ett nytt sjukhus nu för covidpatienter eftersom sjukvården kollapsade då, vad gör vi?

PS: hade det mot förmodan varit slut här och nu ser vi riktigt dåliga ut jämfört med norge/danmark/finland.
Citera
2020-09-29, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Less på den här skiten nu. Så jävla less på allt detta med social distansering, stanna hemma, munskydd, inte kunna resa osv osv.. Jag skiter i allt det där nu. Att inte kunna röra sig fritt, träffa folk och resa är ju ta mig fan som att dö långsamt. Fuck it. I ren protest tänker jag gå på Coronafest till helgen. Blir man smittad så blir man, jag är inte rädd för nåt litet jävla överreklamerat förkylningsvirus.

Begripligt och står dig fritt att göra så. Ta hand om dig unge man, covid-19 är säkert ofarligt för dig och dina kamrater, men håll avstånd från äldre nån vecka efter när du är inomhus 🤠
Citera
2020-09-29, 01:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000

Du är inte ensam om att tycka det. Det är inte dig det handlar om. Det är alla andra. Jag är också less, tack Tegnell och Company!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in