Citat:
Ursprungligen postat av
Skogismyra
Hm, men det satt ändå en annan person i samma flygplan.
Det är väl ändå osannolikt att 4 personer missuppfattade vad de såg.
(2 pers i 2 flygplan).
Ja fast co-piloten har väl aldrig trätt fram?
Och oavsett om man finner det osannolikt så visar ju undersökningen jag länkade att även multipla vittnen inte sällan misstar sig även om det som förväntat är bättre än enstaka vittnen. (As one might expect, the statistics do show that multiple witnesses are slightly better than single witnesses, since it is unlikely that a group of people would misperceive the same stimulus, group pressure notwithstanding.
Military pilot (single witness) 88 (multiple witness) 76)
Citat:
Kevin Day var en radaroperatör, så han såg väl inget annat än blippar på radar. Men jag kanske har fel.
Ja det stämmer, Kevin Day är dock en av de som påstår att det kom skumma typer och beslagtog allt.
Gary Voorhis är datakillen på Princeton som säger att han främst såg suddiga ljus som rörde sig irrationellt långt bort med kikare på natten. Om fler har framträtt och sagt att de såg något i kikare känner jag inte till.
Citat:
Jag borde sluta tänka på detta fall.
Det är intervjuerna med Fravor som är så jäkla övertygande. Men det är ändå inte tillräckligt, tyvärr.
Har du sett sekvensen när Fravor säger att Day / Voorhis och de andra pratar strunt?
There’s still groups of people that are making stuff up, like someone came out on ours and was talking about, he’s like, I saw the whole video, the whole video is like 10 minutes long and it was doing all this. That’s bullshit. What you see is literally the entire video - its a minute and a half long.
https://youtu.be/Eco2s3-0zsQ?t=3935
Fravor säger även emot Underwood som påstår att hans radar aldrig stördes ut, Fravor påstår ju att Underwoods radar visst stördes ut. Så det är mycket motstridiga uppgifter och många som verkar intresserade av uppmärksamheten kring detta, knappast förvånande.
Även Elizondo o co på ToTheStars säger att filmen är i orört originalskick precis som Fravor - men de kanske du inte lägger så mycket vikt vid (klokt i sådant fall enligt mig i alla fall).