2020-09-28, 16:34
Medlem
falconer8s avatar
Jag tror inte att Ryssland/ Sovjetunionen " lät" USA vinna rymdkapplöpningen. Om nu Appollouppdragen är fejkade, så har ju b.la funnits teorier om att amerikanerna mutade ryssarna till tystnad.

P.g.a . missväxt & dålig skörd så behövde ryssarna mat och pengar. Sen finns det väl egentligen inte något som säger att amerikanerna skickade en " tom" raket hela vägen till månen? Så att alla som spårade den och följde den, skulle tro att den hyste tre astronauter.

I själva verket kanske den var tom? Alla som tror att " Så många människor hade inte kunnat hålla en sådan sak hemligt. " Till dom säger jag bara: Mahattanprojektet! Alltså när USA byggde atomerbomber under andra världskriget.
Där var tusentals människor inblandade och inget kom ut. Inte förrän man fällde Hiroshimabomben alltså.

Dessutom så var det nog högst en handfull personer som arbetade med Appollouppdragen som visste hela sanningen. Dom som tillverkade dräkterna hade sannolikt inte någon aning om att allt var fejk. Och inte dom som arbetade med logistiken heller, troligen inte dom i kontrollrummen heller.

Den bästa lögnen är den som är så stor och bra att ingen tror på det. " To hide in plain sight." Titta på Bob Lazar!
Var det 35 år nu han påstod att USA gömmer utomjordiska farkoster? Mycket av det han påstår har ju visat sig stämma! När man inte vågar mörda en människa, av rädsla att den då ska bli trodd, så karaktärsmördar man dem istället. Som amerikanska regeringar gjort med Bob Lazar.

Jag har mycket svårt att tro att den teknologin för att lyckas med Appollouppdragen fanns 1969. Köra månbil, spela golf och ringa presidenten! Inte särskilt trovärdigt.
Konstigt att vissa människor har så lätt att svälja den påstådda månlandningen och de andra uppdragen.

Betyder det att de tror på allt som amerikanska ( och andra regeringar)påstår? Kanske. Väldigt naivt är det iaf. Samma personer har inga problem med att misstro myndigheterna i andra fall. Men just i detta fallet så är man en beliver. Varför? Det finns så många hål i historien.
Citera
2020-09-28, 16:39
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jag ska förklara för dig:

Du skrev att man inte åkte till månen för raketen exploderade.

Jag skrev då att såna katastrofer var inget som hindrade ryssarna tidigare.

Men man sket uppenbarligen i månprojektet, varför gjorde man det då man inte hindrades av sånt tidigare?

Alltså kan det finnas nåt annat som gjorde att ryssarna inte också åkte till månen.

Nu skriver du ”tidigare”

Nyss skrev du ”man slutade inte försöka”

Pinsamt, du kan ju inte ens citera dig själv...
Citera
2020-09-28, 16:42
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Nu skriver du ”tidigare”

Nyss skrev du ”man slutade inte försöka”

Pinsamt, du kan ju inte ens citera dig själv...

Sluta tramsa, eller är du så korkad?

Man drabbades av katastrofer tidigare under rymdprojekten, alltså de som handlade om annat än att skicka gubbar till månen.
Citera
2020-09-28, 16:44
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Sluta tramsa, eller är du så korkad?

Man drabbades av katastrofer tidigare under rymdprojekten, alltså de som handlade om annat än att skicka gubbar till månen.

Du ändrar ju din egen historia hela tiden, bara nya hittepå...
Citera
2020-09-28, 16:46
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Du ändrar ju din egen historia hela tiden, bara nya hittepå...

Nej det gör jag inte.

Det är du som snackar skit.
Citera
2020-09-28, 16:51
Medlem
Citat:
Jag repeterar; det hade varit logiskt om ryssarna också landat på månen. Men man sket i det helt och hållet. Varför gjorde man det är frågan då.
En av de större anledningarna till att ryssarna aldrig landade någon människa på månen är att N-1, motsvarigheten till Saturn V raketen, havererade vid de fyra uppskjutningsförsök som gjordes..

N-1 var en femstegsraket med totalt 44 raketmotorer varav 30 st drev första steget och 8 motorer drev andra steget.

Så här gick det med de 4 uppskjutningsförsöken:
Första uppskjutningen
Den 21 februari 1969 skedde den första testuppskjutningen av en N1-raket. Raketen havererade efter 69 sekunder på en höjd av 12 000 meter.

Andra försöket
Den 3 juli samma år utfördes ett andra test. Denna gång exploderade raketen innan den hade lämnat sin startplatta och hela anläggningen totalförstördes.

Tredje försöket
Inför varje test uppdaterades raketen och efter 18 månaders reparationer av startplattan kunde så ett tredje försök göras den 26 juni 1971. Även denna gång slutade testet i katastrof då raketen strax efter start hamnade i en felaktig roll och inte längre kunde styras från marken. Raketen självförstördes efter 51 sekunder på cirka 1 km höjd.

Fjärde försöket
Ett fjärde och sista försök utfördes den 23 november 1972. Man lyckades då nå en höjd på 40 km innan problem med raketens bränsle gjorde att även denna raket kom att explodera efter 106 sekunder.

Skrotning
Ett femte test var planerat för 1974 men i maj samma år satte den sovjetiska ledningen stopp för månprogrammet och N1-projektet avslutades.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/N1

Citat:
Men man sket uppenbarligen i månprojektet, varför gjorde man det då man inte hindrades av sånt tidigare?
För att de förlorat kampen om månen.
1974 var två år efter USA var "färdiga" med månen.

Citat:
Alltså kan det finnas nåt annat som gjorde att ryssarna inte också åkte till månen.
Att inte lyckas bygga en fungerande farkost att transportera sig med är inte skäl nog tycker du?

Ryssarna bytte fokus till rymdstationer i och med uppskjutningen av Saljut 1 år 1971 och där de var före USA.
Citera
2020-09-28, 16:53
Medlem
Citat:
Absolut, man byggde rymdstationer, också nåt man var först med.

Som jag skrev borde man varit först på månen också.
Även om man saknade en fungerande raket för ändamålet??
Citera
2020-09-28, 17:04
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Även om man saknade en fungerande raket för ändamålet??

Nej ryssarna lyckades inte med nån månfärd, men de som tror på Apollo-projektet är övertygade om att jänkarna lyckades genomföra alla sina månlandningar helt utan problem.
Citera
2020-09-28, 17:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Nej det gör jag inte.

Det är du som snackar skit.

Se de senaste inläggen som pulvriserar dina ”argument”

Sååååå vem är det som ”snackar skit”.
Citera
2020-09-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Jag har mycket svårt att tro att den teknologin för att lyckas med Appollouppdragen fanns 1969. Köra månbil, spela golf och ringa presidenten! Inte särskilt trovärdigt.
Konstigt att vissa människor har så lätt att svälja den påstådda månlandningen och de andra uppdragen.
För att presidenten skulle kunna ringa till månen behövde hans telefon kopplas till den telefonlinje som via CapCom i Houston gick till radiosändaren i Australien som i sin tur skickade signalen vidare till månen.
Varför är det orimligt att man kunde koppla Nixons telefon till CapCom's telefonlinje i Houston?
Citera
2020-09-28, 17:32
Medlem
Månlandningen var fake.

För man tydligen behövde en massa energi för att resa till månen, men den energin har dem inte kvar när dem är på månen, så hur kan det vara så enkelt att åka hem till Jorden?

Vilken energi trycker fram rymdskeppet som ska fungera i rymden?

Plan trycker undan luft.
Båt trycker undan vatten.
Rymdskepp trycker undan ?

NASA påstår att man åkte till månen 1969 och 1972.

NASA = Never Around Space Asshole.
Citera
2020-09-28, 17:43
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboCalle
Har du sett någon landning där denna luftfarkost har kunnat återstarta med samma flygförare som landade farkosten?

Vad jag sett eller inte sett har lika lite bäring i frågan om mänskligheten satt sin fot på Månen eller ej som dina uppenbara brister som konstruktör på något sätt skulle påverka utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in