2020-09-28, 14:46
Bannlyst
Jag har märkt att om man klär sig i ullkläder så tar den hand om svetten på ett helt annat sätt än bomull t ex, konsekvensen av detta är att man aldrig behöver duscha eller tvätta kläderna, räcker med att vädra dom (och sig själv)

Jag har inte duschat på en månad nu och luktar ingenting!

Ett litet tips.
Citera
2020-09-28, 14:58
Medlem
Henriksss avatar
Andra tycker kanske att du luktar?
Citera
2020-09-28, 15:00
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jag har märkt att om man klär sig i ullkläder så tar den hand om svetten på ett helt annat sätt än bomull t ex, konsekvensen av detta är att man aldrig behöver duscha eller tvätta kläderna, räcker med att vädra dom (och sig själv)

Jag har inte duschat på en månad nu och luktar ingenting!

Ett litet tips.

Att du har en skunk som visningsbild passar nog utmärkt. Bara för att du vant dig med din stank betyder inte det att du inte luktar något.
Citera
2020-09-28, 15:04
Bannlyst
Wool fibers are naturally hydrophilic, meaning water-liking, they attract and absorb water molecules. Wool can absorb up to 30% of its weight in water and still feel dry to the touch. As wool absorbs water molecules it pulls moisture away from the skin to the surface of the fabric where it evaporates. Wool is able to release moisture into the air more efficiently than most fabrics. Not only can wool wick sweat from the wearer, wool can move water vapor before it even turns to sweat! Wool is able to release moisture, not just through holes in the fabric, but through the fibers of the fabric itself
Citera
2020-09-28, 15:05
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Nja känns tveksamt, du har nog bara byggt upp en tolerans i näsan. Luktar inte ull ganska illa bara det?

En dusch inför varje möte, då är man trygg. Deo gör bara att man luktar extra illa efter 6-7 timmar.
Citera
2020-09-28, 15:07
Medlem
Pungpuckels avatar
Spännande material, har du provat och kissa på den?
Citera
2020-09-28, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Spännande material, har du provat och kissa på den?

Bara indirekt och delvis, jag har ju även ullkalsonger.
Citera
2020-09-28, 15:59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Att du har en skunk som visningsbild passar nog utmärkt. Bara för att du vant dig med din stank betyder inte det att du inte luktar något.
Ja folk känner inte själva att dom luktar skit. En del folk har varit rädda för tvål och vatten förr i tiden och det kommer att finnas sånt folk
i framtiden åxå tyvärr
Citera
2020-09-28, 16:50
Bannlyst
Det är enkelt att testa om man själv luktar.

Har jag ull t-shirt på mig, luktar jag inte.

Om jag däremot byter till bomulls t-shirt så märker jag att jag luktar efter ett par dagar.
Citera
2020-09-28, 17:22
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Det är enkelt att testa om man själv luktar.

Har jag ull t-shirt på mig, luktar jag inte.

Om jag däremot byter till bomulls t-shirt så märker jag att jag luktar efter ett par dagar.

Eller så luktar du alltid men du har vant dig så du märker inget.
Använder du bomull så märker du och jag gissar att omgivningen tycker du stinker.
Citera
2020-09-28, 17:26
Bannlyst
Blir rätt tröttsamt i längden med folk som bara uttalar sig fördomsfullt och som inte tar till sig fakta.

Läs gärna på om ull innan ni uttalar er.
Citera
2020-09-28, 17:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Eller så luktar du alltid men du har vant dig så du märker inget.
Använder du bomull så märker du och jag gissar att omgivningen tycker du stinker.
Mest troligt. Varför är folk så rädda för tvål och vatten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in