Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Återigen, vad finns direkt innanför hålet på Estonia? Är det omöjligt att svetsa och bända upp ett hål i den storleken på skrovet, för att ta sig in och hämta någonting?
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Vart var Bergmans hål placerat?
Och vart ligger det nya hålet?
Babord, styrbord, för , mitten, akter borde reda ut den frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knastras
Det visar ju bara hur lite koll du har. Svenska försvaret har ju erkänt att de smugglade militärt materiel på båten vid ett flertal tillfällen. Senast bekräftade smuggling ägde väl rum 1-2 veckor innan förlisningen om jag minns rätt. De påstår däremot att inget sådant fanns ombord under den sista resan, men varför skulle de helt plötsligt vara helt ärliga? De gick med på att de smugglat skit på båten först när det inte längre gick att förneka.
Jag ställde frågan för några sidor sen men utan napp. Jag undrar också om det är ytterligare ett hål eller samma hål som tidigare påståtts kunna komma från en torped. Har för mig det var på tal om detta hål i samband med smuggel-reportagen för kanske 10-15 år sen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Vart var Bergmans hål placerat?
Och vart ligger det nya hålet?
Babord, styrbord, för , mitten, akter borde reda ut den frågan.
Finns hur mycket som helst info kring detta på konspirationssidor, frågan är vad som är sant...
En teori är att det var lufttanken på 18000kubikmeter luft som sprängdes, eftersom skeppet aldrig någonsin skulle sjunkit så fort annars.