2020-09-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbi1234
Såg ZNZ 20L idag 100 meter från plasten där RS7:an bärgades ifrån. Så det borde nog vara den här bilen.
Fortfarande fel datum för registrering/ägarbyte. Den andra föreslagna bilen har perfekt match på ägarbyte. Ägaren dessutom bosatt 450 meter från platsen varifrån den blev bortforslad.
Senast redigerad av Skewie 2020-09-25 kl. 12:34.
Citera
2020-09-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Är det verkligen en nyhet att någon fuskparkerade på en handikapparkering? Nämns ju till och med i artikeln att "förra året fick 7 144 en anmärkning för att ha parkerat på handikapplats". Visst, kanske inte tustentals som blir bärgade men ändå.
Ja det är en nyhet. Det skrivs om parkeringsbedrägerier lite då och då. Det är väl medias skyldighet att rapportera när grupper med speciella behov blir drabbade av kriminella osv.

Att Expressen nämner bilmodellen är för att trigga folks intresse, vilket den här tråden visar att det har fungerat.
Citera
2020-09-25, 12:39
Medlem
Och vem är denne Mikailo Zoric, en svartskalle jugge som är yrkeskriminell?
Citera
2020-09-25, 14:07
Medlem
Jag har själv handikapp-tillstånd och blir jävligt irriterad när det står andra bilar utan tillstånd på handikapp-rutan. Jag vet att det är hyfsat vanligt att det köps tillstånd som har stulits eller liknande.Dessa köps ofta av välbärgade innestadsbor där det är svårt att hitta parkering.
Jag behöver själv åka in till stan för att utföra vissa ärenden och jag ser ofta slips-nissar parkera sin Porsche/Merca på handikapp och rusa iväg på något möte eller så. Tyvärr hinner jag aldrig ikapp dessa handikappade människor.
Citera
2020-09-25, 16:06
Medlem
LaGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nja, jag skulle väl mer säga att det är fysik? Om man är handikappad, hur tränger man sig in i en Porsche, där man sitter på marken i en skålad stol? Var förvarar de rullstolen när de kör? Låter lite som en saga faktiskt. Men visst, en på 10000 kanske.

Eftersom de klarar att tränga sig in i en porsche och tydligen inte behöver en rullstol efter sin körning så är det kanske så att de inte behöver ett handikapptillstånd heller.

Är väl inga problem att komma in i en Porsche, en lägre bil är dessutom lättare än en högre om man sitter i rullstol. Alla rullstolar är ihopfällbara och går att få in i vilken bil som helst, t.om tvåsitsiga bilar.

Antingen trollar du eller så är du så frånkopplad verkligheten att det är komik.
Citera
2020-09-25, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Vem har en helt ny Audi 1.7 mkr, skriven på firman som betalar, med handikapptillstånd för en död, parkerar öppet på handikapplats på Södermalm, ljuger sedan för Expressen att "bilen var utlånad"?

Hur många boxar kan en person ticka på "grandios person utan vett som tror han kan komma undan med vad som helst"?

Lite grävande i firman som äger Audin, och hur den som kör den skattar, hade varit intressant.

Detta är lika smart som att stjäla på låtsasjobb och hota handläggare på Arbetsförmedlingen för att de inte vill ge en nya låtsasjobb där man stjäl.

Jag tror om man gräver lite hittar man fler lik. en lögnare och fuskare behöver fortsätta ljuga och stjäla för att komma någon vart och förlorare, kriminella jämför sig alltid med vad andra uppnått.
Citera
2020-09-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrande
Är väl inga problem att komma in i en Porsche, en lägre bil är dessutom lättare än en högre om man sitter i rullstol. Alla rullstolar är ihopfällbara och går att få in i vilken bil som helst, t.om tvåsitsiga bilar.

Antingen trollar du eller så är du så frånkopplad verkligheten att det är komik.
Trodde först du trollade, men det varkar faktiskt vara möjligt för en rullstolsburen förare att komma in i en Porsche 911 och få rullstolen med sig. Bilen behöver inte ha någon speciell mekanism för rullstolen.

https://youtu.be/Chgk1BkGoKA
https://youtu.be/Lns8_VeeUpc

Därmed inte sagt att det är onödigt att ha en mekanisk arm som lyfter in rullstolen. Alla är inte lika smidiga som ovanstående personer.
Citera
2020-09-25, 18:53
Medlem
LaGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Trodde först du trollade, men det varkar faktiskt vara möjligt för en rullstolsburen förare att komma in i en Porsche 911 och få rullstolen med sig. Bilen behöver inte ha någon speciell mekanism för rullstolen.

https://youtu.be/Chgk1BkGoKA
https://youtu.be/Lns8_VeeUpc

Därmed inte sagt att det är onödigt att ha en mekanisk arm som lyfter in rullstolen. Alla är inte lika smidiga som ovanstående personer.

Båda de videorna visar folk som är rätt långsamma på att ta sig in och ur med, de flesta gör det snabbare och smidigare än så. Robotarmar har man främst för att spara axlar i långa loppet då alla lyft sliter på axlarna, inte för att man inte själv kan ta in/ur rullstolen. (Om man nu inte är kortväxt, enarmad eller något som begränsar en). De är otympliga, krånglar och gör att man inte kan parkera överallt och tar upp antingen halva baksätet eller hela bagaget vilket gör de olämpliga för personer med familj.

En modern rullstol väger 2 kg utan hjul, så det är liksom inte direkt svårt att lyfta in.

Folk generellt har extremt förutfattade meningar om hur handikappade folk i rullstol är.
Senast redigerad av LaGrande 2020-09-25 kl. 19:03.
Citera
2020-09-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Och vem är denne Mikailo Zoric, en svartskalle jugge som är yrkeskriminell?

Det kan jag ta reda på.
Frågan är, vad ska du göra åt det?

Han driver någon obskyr bilfirma, samt ett annat bolag som förvaltar värdepapper.

Jag tänkte överraska den lilla kurwan ......
Citera
2020-09-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 84procent
Det kan jag ta reda på.
Frågan är, vad ska du göra åt det?

Han driver någon obskyr bilfirma, samt ett annat bolag som förvaltar värdepapper.

Jag tänkte överraska den lilla kurwan ......

Tänkte 'överraska' hans mamma....svartingar är ju väldigt känsliga vad gäller sina mammor av någon anledning.
Citera
2020-09-26, 15:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Ber om ursäkt om jag inte är handikappad som du och din mamma.
Citera
2020-09-27, 21:59
Medlem
Citat:
Båda de videorna visar folk som är rätt långsamma på att ta sig in och ur med, de flesta gör det snabbare och smidigare än så. Robotarmar har man främst för att spara axlar i långa loppet då alla lyft sliter på axlarna, inte för att man inte själv kan ta in/ur rullstolen. (Om man nu inte är kortväxt, enarmad eller något som begränsar en). De är otympliga, krånglar och gör att man inte kan parkera överallt och tar upp antingen halva baksätet eller hela bagaget vilket gör de olämpliga för personer med familj.

En modern rullstol väger 2 kg utan hjul, så det är liksom inte direkt svårt att lyfta in.

Folk generellt har extremt förutfattade meningar om hur handikappade folk i rullstol är.

Det beror på att de är tetraplegiker. Deras armar och händer fungerar inte riktigt. Jag tror inte du skulle göra det bättre om du hade deras typ av skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in