2020-09-22, 11:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
https://www.expressen.se/nyheter/har-bargas-lyxbilen-bort-efter-en-felparkering/

Vem har en helt ny Audi 1.7 mkr, skriven på firman som betalar, med handikapptillstånd för en död, parkerar öppet på handikapplats på Södermalm, ljuger sedan för Expressen att "bilen var utlånad"?

Hur många boxar kan en person ticka på "grandios person utan vett som tror han kan komma undan med vad som helst"?

Lite grävande i firman som äger Audin, och hur den som kör den skattar, hade varit intressant.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-09-22 kl. 11:41.
Citera
2020-09-22, 11:40
Bannlyst
Det här blir givetvis en nyhet för att polisen är sur över att hans egen lön inte räcker till en sportbil av den kalibern.

Det sker hundratals felparkeringar i Sverige varje dag och det här är bara pinsamt för polisen. Det som dock är bra med hela historien är att sportbilsägaren nu förhoppningsvis kommer parkera rätt.
Citera
2020-09-22, 11:41
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad är det för jante med att bluffa med handikapptillstånd?

Brott som händer varje dag.
Anledningen varför denna kommer i tidningen är därför att bilen är värdefull.
När läste du senast om en Mazda 323 som gör detta? För det händer dagligen i hela Sverige.
Citera
2020-09-22, 11:42
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hur många boxar kan ticka på att en person inte har rent mjöl i påsen, och tror han kan komma undan vad som helst?
Alla rutor är ifyllda i det formuläret.
Troligen en smågangster.

Han kommer väl hävda att han är empatiskt handikappad. Det skulle åtminstone inte vara en lögn.

Vore fint om det gick att hänga ut idioten så hans kunder kan byta leverantör från ett sådant avskräde till människa till vilket som helst annat.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Brott som händer varje dag.
Anledningen varför denna kommer i tidningen är därför att bilen är värdefull.
När läste du senast om en Mazda 323 som gör detta? För det händer dagligen i hela Sverige.
Exakt. Ägaren var så korkad att han på allvar inte fattar att en handikappad person inte har en ny Audi RS7 Sportback. HUR trodde han att brottet inte skulle märkas? Sannolikt har han kommit undan med så mycket i sina dagar att han tror det är fritt fram. Därför är han intressant att rota fram, och hans firma. Om någon på Söder såg reg-numret hade det varit intressant.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-09-22 kl. 11:46.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Man kan ju tänka sig att det är rimligt att de som faktiskt är handikappade ska få tillgång till platserna?

Vad är det för jädra jidder om jante och dyra bilar?
Citera
2020-09-22, 11:47
Medlem
Det handlar inte om avundsjuka för att någon har en löjlig bil (finns roligare och snyggare bilar för dem pengarna). Det handlar om att folk är rövhål som parkerar på handikapp-platser. Noll empati. Och att dessutom utnyttja en avlidens tillstånd... Fy fan. I mina ögon är det i klass med rövhål som rånar åldringar. Samma skrot och korn.
Citera
2020-09-22, 11:49
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Fördomsradarn skriker att AB't som äger bilen är ett "assistansbolag", dvs bedragarblattar som tagit hit handikappade och får pengar till en ny RS7 av oss skattebetalare.
Citera
2020-09-22, 11:50
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt. Ägaren var så korkad att han på allvar inte fattar att en handikappad person inte har en ny Audi RS7 Sportback. HUR trodde han att brottet inte skulle märkas? Sannolikt har han kommit undan med så mycket i sina dagar att han tror det är fritt fram. Därför är han intressant att rota fram, och hans firma. Om någon på Söder såg reg-numret hade det varit intressant.

Fast tillstånden är knutna till person och inte bil. En rörelsehindrad kan ju mycket väl få skjuts i en RS7 Sportback av ex en anhörig eller kompis, som då får använda tillståndet när parkeringen avser den rörelsehindrade. Visst är RS7 lite låg, men det är ju inte direkt något McLaren F1, så även de flesta rörelsehindrade kan förstås åka en sådan, särskilt med hjälp från föraren.

Med det sagt är det klart att ett ogiltigt handikapptillstånd upptäcks, oavsett bil.
Citera
2020-09-22, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Det handlar inte om avundsjuka för att någon har en löjlig bil (finns roligare och snyggare bilar för dem pengarna). Det handlar om att folk är rövhål som parkerar på handikapp-platser. Noll empati. Och att dessutom utnyttja en avlidens tillstånd... Fy fan. I mina ögon är det i klass med rövhål som rånar åldringar. Samma skrot och korn.
Då kan man ju verkligen fråga sig varför både Aftonhoran och polisen nämner märke och modell på bilen om det nu inte spelar någon roll. Föreslår att du hör av dig till bägge organisationer.
Citera
2020-09-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Jag föreställer mig att det i vissa kretsar är status att inte bara sätta sig över lagar och regler utan också att flagga högt och tydligt om att man gör det. Att ställa en RS på en handikappruta är en mycket tydlig signal om hur man sätter sig själv i relation till övriga samhället.
Lågintensiv dominanskriminalitet.
Citera
2020-09-22, 11:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag föreställer mig att det i vissa kretsar är status att inte bara sätta sig över lagar och regler utan också att flagga högt och tydligt om att man gör det.
Lågintensiv dominanskriminalitet.
Jag tror också han skickade ett meddelande, han kan inte vara så otroligt dum med pengar till den bilen. Men på Söder?...

Troligen kände han inte till att bilen kunde bärgas. Han trodde den skulle lappas i det oändliga, men själv har han inga pengar så han struntar i Kronofogden. Jag garanterar stort skattefusk eller brottsbakgrund om man gräver i hans ekonomiska liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in