Ännu en olycka med en åkgräsklippare har inträffat - denna gång i Veddige.
Göteborgs-Posten skriver om olyckan som ska ha skett idag, söndag. På något sätt ska den 70-åriga kvinnan ha blivit påkörd och klämts fast under åkgräsklipparen. Ambulanspersonal kom till platsen, men kvinnans liv gick tyvärr inte att rädda.
Hur går sådana här olyckor till egentligen? Hur gick denna specifika olyckan till tro? Vem är den förolyckade kvinnan? Bör väl ha varit en ganska kraftigt sluttande gräsmatta för att klipparen ska välta och man ska få den över sig tänker jag?! Nu skrivs det dock att kvinnan har blivit "påkörd", så kanske var det hennes make som körde gräsklipparen.
Har själv en åkgräsklippare och ett litet område som jag klipper där marken lutar en del. Det känns inte helt bekvämt att klippa med åkgräsklipparen där..och hade det varit ännu mer lut på gräsmattan hade jag inte klippt med den åkbara utan valt en vanlig handgräsklippare istället. Nu vet jag inte om kvinnan i fråga klippte gräset i en kraftigt lutande backe, men det känns ändå troligt tycker jag. Gräsmattan lär ha klippts många gånger förr. Men kanske inte av henne?! Och kanske inte med en åkbar gräsklippare?!
En gräslig olycka hur som helst!
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/kvinna-d%C3%B6d-blev-p%C3%A5k%C3%B6rd-av-en-%C3%A5kgr%C3%A4sklippare-1.34691358