2020-09-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
”Under den svenska epidemins topp hade vi uppskattningsvis mellan 10 000 och 30 000 fall per dag”

Det är ju totalt bullshit enligt Worldmeter så var högst antal på en dag. 1698 den 24:e juni om inte staten mörkat de riktiga siffrorna ( skulle inte förvåna mig men) . Kvinnan verkar inte riktig klok

Mörkat?

Det fanns ju inte möjlighet att testa sig! Kalla det mörkning om du vill
Citera
2020-09-27, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Mörkat?

Det fanns ju inte möjlighet att testa sig! Kalla det mörkning om du vill

Då tycker jag fhm borde officiellt gå ut och ändra siffran till en mer realistisk siffra då.
Citera
2020-09-27, 18:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det har aldrig slagit dig att hon räknar med 10-30 fall per officiellt rapporterat? Förmodligen ligger siffran närmare just 30 000 covid-19 fall när det var som värst. Orsaken är, naturligtvis, det begränsade testning som utfördes i mars till mitten av maj.

När jag låg sjuk i covid-19 i slutet av april, början av maj, (bekräftat av antikroppstest i augusti), så hade jag inte en tanke på att ens ringa 1177. Och varför skulle jag göra det? Jag hade ju inga andningsbesvär och testade blev bara de som var så sjuka att de måste läggas in på sjukhus.
Men när hon påstår att smittan för närvarande är 200-400 nya fall om dagen så är de alltså lika många eller färre än de officiellt rapporterade??

I fredags rapporterades 600+ smittade. Hela veckan 2600+.

Kom igen nu Ola, försvara inte Wold. Hon är en ovetenskaplig charlatan och gubbgissare.

Jag vill aldrig höra av henne och Giesecke igen.
Senast redigerad av Madagascar 2020-09-27 kl. 18:23.
Citera
2020-09-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad menar du med att det inte löser något alls? Om det har någon effekt så skapar det väl någon immunitet och mindre smittspridning. Men lär nog vara fortfarande vara en pandemi. Dödligheten lär nog öka nu i vinter är vad jag tror dock. Speciellt nu när influensa säsongen startar.

Vid årsskiftet kommer inte många, om några alls, vara vaccinerade.
Citera
2020-09-27, 18:11
Medlem
Jag sökte ett program (3 år) på högskola just pga Corona och jag bor med mina äldre föräldrar. Om corona är över vid nästa år. Var det lönlöst?
Citera
2020-09-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Då tycker jag fhm borde officiellt gå ut och ändra siffran till en mer realistisk siffra då.

Hur tänker du att de ska få till en realistisk siffra genom att gissa?
Det slår mig hur kort folks minne är. I våras hade man större chans på 13 rätt på tipset än att få testa sig för Covid ett tag.
Jag tror det var brutalt många sjuka som inte kom med. Varför tror du själv vi har 6000 döda?
Citera
2020-09-27, 18:14
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Va? såg inte riktigt att det stod så, åh jävlar. Så många fall var det förfan inte. Då skulle vi haft så många fler fall just nu. Hur tänker hon? Samma kvinna som går emot forskarna hela tiden också. Hon är emot familjekarantän för någon anledning, emot att det skall vara en luftburen virus trots att majoriteten av forskarna är överrens om det.
Om man kollar på fall i förhållande till sjukhus inläggningar så tror jag snarare att det skulle röra sig om 2500 eller så mycket som 3000 fall per dag om vi fångade upp lika många som vi nu gör. Men frågan är hur många fall vi nu fångar upp. Jag skulle gissa på en tredje del, kanske så lite som en fjärdedel, beror lite på hur bra vi smitt spårar. Men kanske det handlade om så mycket som 10000 fall per dag om vi då hade hittat alla. 30000 låter på tok för mycket.
Citera
2020-09-27, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Spanien har ju haft lockdowns och masktvång hela sommaren, så inte undra på att spanjorernas immunsförsvar har försämrats under sommaren och att Spanien nu därför drabbas hårdare av smittan...

Och vad försöker du säga nu? Inget som svarade på min totala sågning av din film i varje fall så antar att din verbala boxningsmatch gick sådär. Jag är emot lockdown och masktvång för din information. Det är du som påstår att coronavirus är en fabricerad konspiration av WHO och Kina och att det redan självdött (ja din imbecilla film hävdar det) och inte kan växa igen som har en rätt jävla stor förklaringsbörda att lyfta, inte jag.
Citera
2020-09-27, 18:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Skärp dig nu eller visa mig källa på den gränsen. Så här sa WHO för ett par veckor sedan:

”None of the candidate vaccines in advanced clinical trials so far has demonstrated a "clear signal" of efficacy at the level of at least 50% sought by the WHO, spokeswoman Margaret Harris said.”

Låter ju väldigt märkligt eftersom utvärderingarna inte är klara ännu. Bara i Astras Fas3 studie testas vaccinet på 30 tusen personer. Visa mig gärna en källa på att 15 tusen av dessa har smittats med corona efter det att de vaccinerats.
Citera
2020-09-27, 18:21
Bannlyst
Finns det inte 100% Snabbtest alltså återanvändningsbara. Daglig testning varje morgon, antingen hemma eller på skola/omsorg/arbetsplats/kollektivtrafik mm.

Ett till varje klass. Läraren testar utomhus 30 elever. 30 minuter.

Ett till Omsorgen personal testas utanför arbetet.

Kollektivtrafiken är klurigare där skulle folk kunna visa upp sitt snabbtest för kontrollant (kö).
Senast redigerad av snuttis 2020-09-27 kl. 18:37.
Citera
2020-09-27, 18:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men nu när hon påstår att smittan är 200-400 nya fall om dagen så är de alltså lika många eller färre än de officiellt rapporterade??

Kom igen nu Ola, försvara inte Wold. Hon är en ovetenskaplig charlatan och gubbgissare.

Inte försvarar jag henne om hon inte menade Stockholm, en vecka tillbaka.

Men vad gäller antalet verkligt smittade, när det var som värst, verkar rimlig.
Citera
2020-09-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men nu när hon påstår att smittan är 200-400 nya fall om dagen så är de alltså lika många eller färre än de officiellt rapporterade??

Att antalet verkliga fall var högre än antalet konstaterade fall i våras är nog ingen som nekar till.

Frågan är hur mycket högre.

I mitten av april peakade antalet avlidna per dag på runt 100. Samtidigt så hittades det runt 550 konstaterade fall om dagen.

Vissa säger att det tar 10 dagar att dö av covid så kollar vi i början av april så var antalet fall runt 400 om dagen.

Vad den verkliga smittspridningen låg på i våras kan vi nog aldrig få reda på - det vi kan göra är att kolla på modeller eller helt random testning och sådan har faktiskt gjorts - dvs man väljer ut ett antal tusen personer och testar dessa.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/7bd5627f82a84590bc2992784234b88b/forekomsten-covid-19-region-stockholm-26-mars3-april-2020.pdf

Mellan 10.000 till 30.000 nya fall när det var som värts är nog inte orimligt om man ser till antalet döda.

Över 10.000 nya fall är jag ganska säker på att det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in