2020-09-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsson
Sjukt bra grävt!

En tanke som jag tagit upp innan är hur Kenta kan fått vara med i P3. Måste vara "nån som känner nån". Tror inte att Morgonpasset ringer random kul instagramkontot som är drogliberal...

Jag vet inte. Det är mkt tid som ska fyllas varje morgon. Att uppmärksamma ett kul instagramkonto som trendar och ringa upp personen bakom tycker jag låter precis som något en redaktör på Morgonpasset skulle kunna göra utan att de känner personen. Och det är ju "uppenbar satir" - ett humorkonto - tror inte man ser det som uppriktig drogliberalt eller propagerande.
Citera
2020-09-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Du är något på spåren, men jag är ganska säker på att det är en annan person i "umgängeskretsen".

Personligen vill jag inte hänga ut något namn men jag ser fram emot mer detektivjobb från din sida

Jag tror som du - men har inga leads riktigt. Det skulle vara att samköra vänlistor från de olika personernas Facebook/Insta och se vilka personer de känner gemensamt och sedan undersöka var och en av de närmare. Men alla har låsta konton och tror inte jag pallar göra den insatsen med fejkkonton etc.

Det som i nuläget verkar mest sannolikt är åtminstone att det inte är en känd person sedan tidigare, utan en privat rolig typ som förmodligen gjort karaktären Kenta Kofot en del på skoj bland kompisar tidigare och sedan sett lilla al fadji, hofmästarn och liknande konton göra kul röster på klipp och valt att göra samma.

Det är inte otroligt iom att de har musikproducenter i kompisgänget, att de på skoj har gjort Kenta Kofot-musik ihop under flera år som de inte släppt och bara passat på att lägga upp de nu när det blivit hype.
Citera
2020-09-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prisbasbelopp
Jag tror som du - men har inga leads riktigt. Det skulle vara att samköra vänlistor från de olika personernas Facebook/Insta och se vilka personer de känner gemensamt och sedan undersöka var och en av de närmare. Men alla har låsta konton och tror inte jag pallar göra den insatsen med fejkkonton etc.

Det som i nuläget verkar mest sannolikt är åtminstone att det inte är en känd person sedan tidigare, utan en privat rolig typ som förmodligen gjort karaktären Kenta Kofot en del på skoj bland kompisar tidigare och sedan sett lilla al fadji, hofmästarn och liknande konton göra kul röster på klipp och valt att göra samma.

Det är inte otroligt iom att de har musikproducenter i kompisgänget, att de på skoj har gjort Kenta Kofot-musik ihop under flera år som de inte släppt och bara passat på att lägga upp de nu när det blivit hype.

Edit
Senast redigerad av Miocic 2020-09-23 kl. 22:07.
Citera
2020-09-24, 16:05
Medlem
Citat:

Ok ska droppa min kandidat.
Om du skriver Kenta Kofot på Facebook så ser du att det dyker upp en profil med två vänner, varav den ene är denne producent du pratar om och den andre.... Kenta?
Citera
2020-09-24, 19:36
Medlem
När jag söker får jag bara upp profiler med betydligt fler vänner, eller inga alls.

Citat:
Om du skriver Kenta Kofot på Facebook så ser du att det dyker upp en profil med två vänner, varav den ene är denne producent du pratar om och den andre.... Kenta?
Citera
2020-09-24, 23:25
Medlem
Citat:

Jag får inte samma träffar som du. Hittade en hel del Kenta Kofot (varav en verkade lite trolig ett tag pga lite hisingsvänner i rätt ålder på vänlistan. Men det gav ingen trolig kandidat. DMa profilen till mig om du vill, så kan jag kika på det.
Citera
2020-09-25, 07:16
Medlem
Gjort samma spaning jag med genom STIM och har försökt söka igenom Al*s och R*berts sociala medier utan någon vidare resultat.

En sak som slog mig var att den kassa "youtubern" som postades här tidigt som nämnde kenta verkar röra sig i Hisings Backa. Kanske värt att checka gemensamma vänner mellan han och personerna som stor för upphovsrätten?
Citera
2020-09-25, 07:55
Medlem
Citat:
Jag får inte samma träffar som du. Hittade en hel del Kenta Kofot (varav en verkade lite trolig ett tag pga lite hisingsvänner i rätt ålder på vänlistan. Men det gav ingen trolig kandidat. DMa profilen till mig om du vill, så kan jag kika på det.

Profilen i fråga sitter nog och läser Flashback, för den har ändrat om i vännerlistan nu, hehe.

Kan inte PMa förrens du nått 50 inlägg tyvärr.
Citera
2020-09-25, 21:26
Medlem
Han tycks ha kopplingar till Gamlestaden? Han nämner Artillerigatan i låten Kenta Kingston och det står också i hans Spotify bio.
Citera
2020-09-27, 12:49
Medlem
Har hört ifrån diverse folk att Kenta ursprungligen är ifrån albanien och kränger sportbilar till vardags! Borde ligga något i det då det är mycket rsx osv i hans låtar!
Citera
2020-09-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peo772
Gjort samma spaning jag med genom STIM och har försökt söka igenom Al*s och R*berts sociala medier utan någon vidare resultat.

En sak som slog mig var att den kassa "youtubern" som postades här tidigt som nämnde kenta verkar röra sig i Hisings Backa. Kanske värt att checka gemensamma vänner mellan han och personerna som stor för upphovsrätten?

Han har lagt upp på instragtam att han ska göra en musikvideo åt Kenta Kofot, så högst troligtvis känner han honom.

Plus den gubben i videon jag länkade, tror han heter Peter.
Trycker jag iafall liknar på dialekten som Kenta den Nya.
Citera
2020-09-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarpytten
Har hört ifrån diverse folk att Kenta ursprungligen är ifrån albanien och kränger sportbilar till vardags! Borde ligga något i det då det är mycket rsx osv i hans låtar!

Latinamerikanskt namn har han, om det är den jag tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in