2020-09-06, 09:59
Medlem
Kan Rico Won vara ett alternativ?
Citera
2020-09-07, 09:13
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peo772
Kan Rico Won vara ett alternativ?

Har klurat på det jag med, han är väl från östra delarna av stan vill jag minnas.
Citera
2020-09-07, 19:09
Medlem
Men googla på texterna och kolla upphovsrätten på låtarna så ser ni
Citera
2020-09-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Django.Diggler
Men googla på texterna och kolla upphovsrätten på låtarna så ser ni

Om du syftar på Ken Ring så tror jag snarare att det är nån förvirring som uppstår i automatiken på vissa lyrics-sidor. Eftersom han sedan tidigare dyker upp i googlingar om "kenta kofot".
Citera
2020-09-08, 22:13
Medlem
Ett tips är att kolla vilka som är reggade på STIM och sedan klicka er vidare bland deras vänner.
Citera
2020-09-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Ett tips är att kolla vilka som är reggade på STIM och sedan klicka er vidare bland deras vänner.

Så, vad menar du? Mer intresserad av hur mycket cash Kenta drar in på att beckna tjack. O vem e egentligen hans hermano i häktet?

Oavsett, till personalen där på häktet, släpp ut han, det räcker!
Citera
2020-09-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic

Så, vem tror du att det är?
Citera
2020-09-22, 10:06
Medlem
Jag lägger min röst på Kjell Wilhelmsen!
Citera
2020-09-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peo772
Så, vem tror du att det är?

Kollade musiken på Stim och låtarna är registrerade med "Al* M*hammadian" och "R*bin U*f Vadstr*m" som upphovspersoner.

R*bin är en 24årig kille i Backa på Hisingen som driver ett företag som heter "Vadstr*m Entert*inment AB" som sysslar med musikproduktion. Det är alltså inte troligt att detta är Kenta Kofot, dels på grund av åldern och dels på grund av det verkar mer sannolikt att detta är producenten än artisten.

Det finns fyra Al* M*hammedian i Göteborg varav två som verkar rimliga. En är 34 år och en är 35 år. Den 35-åriga Al* är dömd till dagsböter för Ringa narkotikabrott och rattfylleri efter att ha rökt gräs och kört bil med mätbar halt av THC i blodet (efter att blivit stoppad när han kört 180 på en 100-väg med ett avställt fordon). Vilket såklart lirar med Kenta Kofots image. Så det är väl inte otroligt att det är denne Al* som är den vii söker.

Det finns inget som säger att Kenta Kofot är Al*. Vill man vara anonym så kanske man registrerar en kompis som upphovsperson. Skulle gissa att exempelvis Roffe Ruff gjorde så han med. Men jag skulle söka efter någon i Al*s bekantskapskrets för att hitta Kenta.

Edit: Anonymiserade namnen.
Senast redigerad av prisbasbelopp 2020-09-22 kl. 11:24.
Citera
2020-09-23, 11:35
Medlem
Ok. Efter lite mer efterforskningar visar det sig att även Al* är en producent som enligt LinkedIn grundade företaget Gr*nd N*ise som sysslar med musikproduktion. Han har bland annat jobbat med rapparen Allyawan.

Ett namn som dyker upp ofta i samband med Al* D*an är "M*rkus Hamb*rger". Han är VD för Grand Noise och sitter i styrelsen tillsammans med Al* D*ans pappa i ett annat bolag.

Dessutom sitter pappan i styrelsen för ytterligare ett bolag tillsammans med Ad*m Leg*e, 36 år från Tuve, som är den person som satt i passargerarsätet ihop med Al* när de blev stoppade av polisen för rattonykterhet, och ringa narkotikabrott.

Så runt Kenta Kofot har vi en cirkel av män i runt 35-årsåldern som verkar ha koppling till Hisingen och främst Hisings Backa.
Ad*m Le*gue
M*rkus H*mburger
Al* M*hammadian

Jag tror inte att Kenta Kofot än någon av dessa - men förmodligen är Kenta en man född mellan 86-83 på Hisingen. Möjligtvis i Backa, Tuve eller Kärra. Jag har försökt göra lite Facebook- och Instagramspaning - men hittar inget som pekar mot någon särskild person.
Citera
2020-09-23, 19:34
Medlem
Frejssons avatar
Sjukt bra grävt!

En tanke som jag tagit upp innan är hur Kenta kan fått vara med i P3. Måste vara "nån som känner nån". Tror inte att Morgonpasset ringer random kul instagramkontot som är drogliberal...
Citera
2020-09-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prisbasbelopp
Ok. Efter lite mer efterforskningar visar det sig att även Al* är en producent som enligt LinkedIn grundade företaget Gr*nd N*ise som sysslar med musikproduktion. Han har bland annat jobbat med rapparen Allyawan.

Ett namn som dyker upp ofta i samband med Al* D*an är "M*rkus Hamb*rger". Han är VD för Grand Noise och sitter i styrelsen tillsammans med Al* D*ans pappa i ett annat bolag.

Dessutom sitter pappan i styrelsen för ytterligare ett bolag tillsammans med Ad*m Leg*e, 36 år från Tuve, som är den person som satt i passargerarsätet ihop med Al* när de blev stoppade av polisen för rattonykterhet, och ringa narkotikabrott.

Så runt Kenta Kofot har vi en cirkel av män i runt 35-årsåldern som verkar ha koppling till Hisingen och främst Hisings Backa.
Ad*m Le*gue
M*rkus H*mburger
Al* M*hammadian

Jag tror inte att Kenta Kofot än någon av dessa - men förmodligen är Kenta en man född mellan 86-83 på Hisingen. Möjligtvis i Backa, Tuve eller Kärra. Jag har försökt göra lite Facebook- och Instagramspaning - men hittar inget som pekar mot någon särskild person.

Du är något på spåren, men jag är ganska säker på att det är en annan person i "umgängeskretsen".

Personligen vill jag inte hänga ut något namn men jag ser fram emot mer detektivjobb från din sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in