2020-09-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Vi vet hur Jorden ser ut, den är rund. Tyvärr finns det alltid stollar som dig som sitter och ljuger så ni spricker med allt jävla hittepå och vanföreställningar. Sluta ljug.
Låter hårt i början..men jag börjar bli van..så visa mig ett bevis för att jorden är rund..( undantaget alla böcker).?
Citera
2020-09-26, 22:54
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Låter hårt i början..men jag börjar bli van..så visa mig ett bevis för att jorden är rund..( undantaget alla böcker).?

Bevisbördan ligger fortfarande hos er stollar med dessa vanföreställningar. Jobba på.
Citera
2020-09-26, 22:55
Medlem
Citat:
Detta är i din fantasivärld. ...

Är det i min fantasivärld att vi hittar på jorden? Utveckla gärna, jag och de flesta andra är övertygade om att t.ex SAS hittar till sin destination varje gång.

Citat:
... Om alla navigatorer är satta i en position från början...

Jag är nog trög men vad i hela världen menar du med att ovan och vad i hela världen är din poäng?

Ja, fungerande navigatorer känner till sin position. Och det är ju själva poängen med mitt resonemang, navigatorns karta stämmer med verkligheten. Göteborg ligger liksom där navigatorn tror att Göteborg ligger.
Citera
2020-09-26, 23:01
Medlem
Citat:
Men vad är problemet?...Visa en endaste bild på JORDEN FÖR HELVETE?...Hur svårt ska de va?

Det finns massor med bilder på jorden. Problemet är att du avfärdar dem.

Och du verkar ha jättesvårt att förstå det där med evidens. Avsaknaden av en bild på den platta jorden betyder inte att jorden är fyrkantig.
Citera
2020-09-26, 23:04
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Men vad är problemet?...Visa en endaste bild på JORDEN FÖR HELVETE?...Hur svårt ska de va?

+?

Som sagt, bevisbördan ligger hos er stollar att visa bilder på alla dumheter och lögner som ni fantiserar ihop. Jobba jobba joobba.
Citera
2020-09-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det finns massor med bilder på jorden. Problemet är att du avfärdar dem.

Och du verkar ha jättesvårt att förstå det där med evidens. Avsaknaden av en bild på den platta jorden betyder inte att jorden är fyrkantig.
Det finns bilder iskanten på sydpolen...hur många som helst men inga på rymden så påstås existera..
Citera
2020-09-26, 23:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tyvärr för dig utexaminerad från Chalmers maskinteknik..så där har du inget o hämta

Vad bra. Då är du t ex helt på det klara med att gravitationen finns och hur den verkar?
Citera
2020-09-26, 23:12
Medlem
Citat:
Det finns bilder iskanten på sydpolen...hur många som helst men inga på rymden så påstås existera..

Is på sydpolen... spännande. Speciellt det där med den södra polen. Hur tänkte du nu?

Och jo det finns massor med bilder på rymden. Och det behövs inte ens bilder, det räcker med att knalla ut en molnfri kväll för att spana in rymden.

Citat:
Detta är i din fantasivärld. Om alla navigatorer är satta i en position från början. Det klart du tror på det då..eller hur?

Varför lämnar du det här ämnet? Tycker det är extremt spännande att vi hittar på jorden och vad det säger oss om dess form.
Citera
2020-09-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad bra. Då är du t ex helt på det klara med att gravitationen finns och hur den verkar?
Tyvärr för dig tvärtom. Men jag håller på den nya sanningen om truth earth istället för flat earth
Citera
2020-09-26, 23:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tyvärr för dig tvärtom. Men jag håller på den nya sanningen om truth earth istället för flat earth

Hur kunde du ta en examen i maskinteknik utan att veta vad gravitation är?

Och vad är en ’ny sanning’? Har jordens form ändrats helt nyligen, eller varför är sanningen ny?
Citera
2020-09-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur kunde du ta en examen i maskinteknik utan att veta vad gravitation är?
Låt det vara så länge tills vidare..låt oss diskutera jordens form och hur allt kan stå emot gravitationen fullt ut när det snurrar?
Citera
2020-09-26, 23:23
Medlem
Citat:
Låt det vara så länge tills vidare..låt oss diskutera jordens form och hur allt kan stå emot gravitationen fullt ut när det snurrar?

Ja vad säger du själv? Vad är det för fel på det du fick lära dig på din civilingenjörsutbildning? Du är ju trots allt högskoleutbildad inom området klassik mekanik och du är ju såklart medveten om varför det påstås att "allt" kan stå emot "snurren"

Du har ju liksom de flesta civilingenjörer beräknat krafterna från både "snurren" och gravitationen och känner således till din officiella förklaringen. Men uppenbarligen har du upptäckt något som andra inte har upptäckt. Är Newtons rörelselagar felaktiga? Och vad har du i så fall för evidens för den tesen?
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-09-26 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in