Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag beundrar dom. Jag är inte socialdemokrat, men jag applåderar Sanna Marin.
Ifall Sverige hade kopierat Finlands strategi, så hade det varit mycket mindre problem med att resa över gränsen.
Kan det ha att göra med smittspridning utan symtom? Myndigheterna vilseledde folket med uppmaningen "stanna hemma när du är sjuk". Uppmaningen är förvisso inte fel; men den är otillräcklig för att stoppa Covid-19. Covid-19 har omfattande smittspridning redan innan individen får symtom på sjukdom. Folkhälsomyndigheten har ljugit för svenska folket om detta. Folkhälsomyndighetens information har förklarat att smittspridning utan symtom bara står för en minimal del av smittspridningen. Svenska folket har trott att man inte smittar ifall man inte känner sig sjuk, vilket har lett till att viruset snabbt nådde in till ålderdomshemmen.
Nej, det tror jag inte på. Antingen så har vi sjukvårdare inom äldrevården som har lätt att ta in ny smitta eller så hade vi redan en stor spridning och det tror jag inte på.
Så vart kom denna nya smitta ifrån? Ja självklart inom det egna leden med släktingar som smittade patienter och även personal som sedan spred smittan, någon annan fungerande förklaring har jag inte funnit.