2020-09-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
https://www.sydostran.se/nyheter/mona-sahlin-nagonting-tog-slut-i-mig-9b0f8a63
”I boken och sommarpratet från i juni frågar hon sig: Är jag fortfarande socialdemokrat? Värderingsmässigt ja, men med sorg ser hon hur den politiska debatten förflyttat sig och hon har nu gått ur partiet.

– Jag har gjort bedömningen att medlem är man när man är med och förändrar och tycker och jag har haft 40 år i den positionen. Nu är det andras tur.”
Alltså hon är även sur på partiet, det har nog blivit kalla handen när hon sökt stöd hos Löfvens S. De ser nog helst att den senaste Sahlin eruptionen lägger sig så fort som möjligt.

Det är helt obegripligt hur människan har mage att vara sur. Så många jävla gånger som hon har fått "en till chans"..

Hon pratar på bokmässan om "misstag" och "fel och brister". Snälla nån. Det handlar om KRIMINALITET - inte misstag. Kriminella gärningar som hon försöker prata bort som om de inte vore något att orda om.
Citera
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Enligt DN som har en längre intervju med henne bor dom i hultsfred där hon hjälper sin dotter driva ett hotell, verkar som hon lever på "begränsad ekonomi" vad detta nu innebär? Hon bör ju rimligen har riktigt äckligt fet pension från Riksdagen med tanke på dom feta oansvariga pensionsföremåner våra kära politiker förhandlade sig fram till tidigare (har blivit något sämre) Pensioner och föremåner ingen normal svenska arbetare/tjänsteman någonsin kommer i närhet av.

Hon verkar nästan tro vi skall tycka synd om henne....

Är det här det såta paret??
https://www.ratsit.se/19520425-Bo_Rune_Sahlin_Hultsfred/PKLtVOdoeCXk4Qpqlryg0lZmgREvemDH6enQ7pBgX3U
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det någon här som har köpt och läst Mona Sahlins bok "Makt - Lös" ..?

Hoppas inte det.. Vore intressant att få veta hur många ex hon lyckas kränga.
Citera
2020-09-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det någon här som har köpt och läst Mona Sahlins bok "Makt - Lös" ..?
Varför skulle man det, det ev. intressanta är nog i stort som det framkommer i intervjuerna.
Men den är billig, 199 för inbunden och 89 för e-bok och dito för ljudbok (hon läser själv). Det senare kan iofs vara lite avskräckande.

Men alla varianterna lär väl snart komma på biblioteken att låna.
Citera
2020-09-26, 19:44
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är helt obegripligt hur människan har mage att vara sur. Så många jävla gånger som hon har fått "en till chans"..

Hon pratar på bokmässan om "misstag" och "fel och brister". Snälla nån. Det handlar om KRIMINALITET - inte misstag. Kriminella gärningar som hon försöker prata bort som om de inte vore något att orda om.

Jag är själv sosse och jag kan förstå hur hon tänker.

Hon är uppväxt i en miljö där partilojalitet över allt annat, belönades med förmåner,makt,och ett par viskningar till åklagaren och så läggs förundersökningen ner.

Hon kan inte förstå att S-toppen lät utredningen fortsätta. Hon känner sig sviken eftersom hon vigt sitt liv åt partiet.

Det är korrption vi talar om. Inget annat
Citera
2020-09-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
https://www.ratsit.se/19520425-Bo_Rune_Sahlin_Hultsfred/PKLtVOdoeCXk4Qpqlryg0lZmgREvemDH6enQ7pBgX3U

Jag förstår inte varför Mona har särskild postadress hos sin dotter, men maken har särskild postadress hos sig själv..

Är det så att adressen Mona är skriven på är endast för att hon ska vara skriven någonstans och för att dölja separationen? Men posten går till dottern. Och Bo bor ensam i lägenheten?

Sen var Mona egentligen bor tycks vara en annan femma.
Citera
2020-09-26, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Jag är själv sosse och jag kan förstå hur hon tänker.

Hon är uppväxt i en miljö där partilojalitet över allt annat, belönades med förmåner,makt,och ett par viskningar till åklagaren och så läggs förundersökningen ner.

Hon kan inte förstå att S-toppen lät utredningen fortsätta. Hon känner sig sviken eftersom hon vigt sitt liv åt partiet.

Det är korrption vi talar om. Inget annat

ja men framförallt är Mona sviken av journalisterna som skyddat henne i alla år pga att hon haft korrekt värdegrund. Men till slut blev kriminaliteten för stor även om hon hade rätt värdegrund.
Citera
2020-09-26, 20:10
Medlem
barkeepers avatar
Jag tycker hon svarar bjäbbigt på flertalet frågor i dagens intervju i expressen, och det är ju litegrann hennes stil. Pratar som en obstinat tonårsbrud med taskig uppfostran. Det är liksom ingen nyhet i det.

Däremot tycker jag att det är väldigt intressant att notera de frågor hon INTE svarar på.

Exempel 1:

Men om du har fått tillbaka de här miljonbeloppen, hur kommer det sig att du nu har nästan 1,4 miljoner kronor i skulder hos kronofogden?
– Vad är det som är relevant med den frågan?
Just för att det här är en person som du beskrivit som väldigt viktig för att du skulle kunna göra ditt jobb...
– Vad har det med granskningen att göra?

Exempel 2:
Du la själv bud på den, var du seriös spekulant?
– Vad har nån med det att göra?

Solinas la också bud på lägenheten. Bjöd ni mot varandra?
– … nästa fråga.

Varför är det så känsligt med livvakten, och varför är det så känsligt med lägenheten? Finns ju inte en chans att hon bjöd på den utan hans vetskap eller vice versa, så varför höll dom på så? Är det inget fuffens är det väl bara att svara på frågorna? Och om det är fuffens (vilket för mig framstår som självklart) vad skulle det kunna vara?
Citera
2020-09-26, 20:10
Medlem
Hon jobbar hårt nu, för att ta sig tillbaka till sin herre. Den stora köttgrytan som hon så ofta förr med försåtliga lögner och vedervärdig manipulation lyckats förskansa sig en plats vid.

Inkomster på 60k plus i månaden är ”begränsad ekonomi”. Hur ska det någonsin kunna räcka till 3 taxiresor och två flaskor amarone om dagen? Nej mordor är Stort och Mona i behov av transport och den röda ”själens bränsle”.

Varför kommer där inga lukrativa erbjudanden om låtsas jobb, likt förr? Alla andra sossar är ju lika goda kålsupare, det vet ju Mona. Hur kan de ha övergett henne? Hon har blivit förrådd, det bara är så. Det måste ha varit den där jävla damberg som satte kniven i hennes rygg. Han ville själv flytta in i det svarta tornet. Eller var det den förbannade dvärgen Morgan med sin lilla slinka, hon som drev sin man i döden.

Hon ska hämnas på dem alla. Hon ska tillbaka om det så blir det sista hon gör.
Citera
2020-09-26, 20:16
Avstängd
Uttrycket beating a dead horse passar verkligen in på Sahlin. Kan garantera att mer än 90% av alla svenskar är urless på denna kärring och inte vill höra ett enda ord från henne.
Förstår inte varför media ger denna äckliga falska kärring utrymme.
Citera
2020-09-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Intressant att Bosse köpte bilen 2016. Det var väl Anna Lind som stod för betalningen, Fy fan vilka äckliga människor detta par är. Han som var under isen borde inte haft råd att köpa en sån bil själv.
Citera
2020-09-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Uttrycket beating a dead horse passar verkligen in på Sahlin. Kan garantera att mer än 90% av alla svenskar är urless på denna kärring och inte vill höra ett enda ord från henne.
Förstår inte varför media ger denna äckliga falska kärring utrymme.
Jag börjar känna likadant. Hon ser likadan ut som dom senaste 40 åren och är så tråkig så man vill spy. Den där frisyren står mig upp i halsen och hennes gnistrande hånflin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in