2020-09-26, 02:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inte ens liberala källor kan hålla sig:

https://khqa.com/news/local/vote-by-mail-voters-show-up-in-person-causing-issues

https://www.texastribune.org/2020/09/24/texas-gregg-county-voter-fraud/
Citera
2020-09-26, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Inte ens liberala källor kan hålla sig:

https://khqa.com/news/local/vote-by-mail-voters-show-up-in-person-causing-issues

https://www.texastribune.org/2020/09/24/texas-gregg-county-voter-fraud/

Suck, så FBI och USA:s underrättelsetjänst är inte trovärdiga nog?
Ni jättebebisar och ert gnällande om fusk börjar bli tröttsamt.
Citera
2020-09-26, 02:50
Medlem
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/fbi-christopher-wray-russia-election-interference-job-biden-misinformation-b472396.html

Man vet att det är illa när FBI-direktören Christopher Wray går ut medialt kring Rysslands försöker att svärta ner Joe Biden och underminera ett eventuellt valresultat som inte gynnar Trump. Och precis det FBI och Wray varnar för, det vill säga att det görs aktiva försök till att underminera valets legitimitet trots att det inte finns fog för det. Samma skit som ryssarna ligger bakom, det är även det tramset som USA:s president håller på med.

Det komiska är att alla som gråter blod om ett påhittat valfusk på Flashback ägnar sig åt det FBI just varnar för, det vill säga att man köper rysstrollens hittepå.

Citat:
FBI director Christopher Wray testified on Thursday that Russia was actively attempting to influence the 2020 election by trying to denigrate Joe Biden through "malign foreign influence".

Meanwhile, a "steady drumbeat of misinformation" to create the perception, though not the reality, of insecure elections was the biggest concern for election security, Mr Wray told the House homeland security committee on Capitol Hill.

He said the agency had seen "very active" efforts by the Russians through social media, state media, online journals and use of proxies in an effort to sow divisiveness and discord against what it sees as the "anti-Russian establishment" of the Democratic candidate. That is counter to Moscow's efforts in 2016 that focused on efforts to hack emails and election systems.

Källa: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/fbi-christopher-wray-russia-election-interference-job-biden-misinformation-b472396.html
Citera
2020-09-26, 02:54
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det är inte lagligt, pucko.
Läs på om valreglerna och att detta kommer ur munnen på en president är chockerande. Det komiska är att detta förfarande om något är problematiskt då det skapar betydligt mer merabete under valnatten.

Du ÄR seriöst totalt körd i skallen.

Från den första länken ovan.
Citat:
If you request and receive a mail-in ballot, then decide to vote in-person, you must surrender the mail-in ballot at the polling place to receive an in-person ballot. If you do not do so, you will be allowed to cast a provisional ballot that will be counted once the election authority verifies the mail-in ballot was not submitted.

Vote-by-mail applications will be accepted through Oct. 29, but voters are asked to apply by Oct. 15 to allow for enough time for the ballot to be delivered and returned.

Följ med nu. Om du gjort allt det där innan den 15 oktober. D v s du har bett om att få en "mail-in ballot". Röstar på Trump. Men du vill dubbelkolla att den verkligen är registrerad, så du dyker upp i vallokalen på valdagen och ber om att få rösta personligen. Då borde valarbetaren som har hand om ditt ärende kunna se ifall din poströst är inne i systemet. Ser denne inte det så får du lägga en "in-person provisional"-röst. Men om inte din poströst syns, fast du röstat innan den 15 oktober, så är risken stor att den "försvunnit" någonstans på vägen i USPS "hantering". Håller du med så här långt, eller är det för svårt?

Du tycker att det är konstigt att din poströst inte syns som registrerad i systemet. Så du går med på att lägga den provisoriska rösten personligen. Hur känner du dig när du lämnar vallokalen i ett sådant scenario? Kan du ens vara säker på att någon av dina lagda röster, lagda på två olika, lagliga sätt, ens räknas? Ens en av dem?

Fattar du NU vad Trump pratade om?
Citera
2020-09-26, 02:56
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/fbi-christopher-wray-russia-election-interference-job-biden-misinformation-b472396.html

Man vet att det är illa när FBI-direktören Christopher Wray går ut medialt kring Rysslands försöker att svärta ner Joe Biden och underminera ett eventuellt valresultat som inte gynnar Trump.

Baby M. Hur ställer du dig till demokraternas ganska fula försök att underminera valkampanjen 2016 där Clintons administration betalade (Ryssland) för en fejkad akt gentemot Trump. Tycker du att det var en befogad handling?
Citera
2020-09-26, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Du ÄR seriöst totalt körd i skallen.

Från den första länken ovan.

Följ med nu. Om du gjort allt det där innan den 15 oktober. D v s du har bett om att få en "mail-in ballot". Röstar på Trump. Men du vill dubbelkolla att den verkligen är registrerad, så du dyker upp i vallokalen på valdagen och ber om att få rösta personligen. Då borde valarbetaren som har hand om ditt ärende kunna se ifall din poströst är inne i systemet. Ser denne inte det så får du lägga en "in-person provisional"-röst. Men om inte din poströst syns, fast du röstat innan den 15 oktober, så är risken stor att den "försvunnit" någonstans på vägen i USPS "hantering". Håller du med så här långt, eller är det för svårt?

Du tycker att det är konstigt att din poströst inte syns som registrerad i systemet. Så du går med på att lägga den provisoriska rösten personligen. Hur känner du dig när du lämnar vallokalen i ett sådant scenario? Kan du ens vara säker på att någon av dina lagda röster, lagda på två olika, lagliga sätt, ens räknas? Ens en av dem?

Fattar du NU vad Trump pratade om?

Många, inklusive jag tolkar det som att han insinuerar något annat. Det är dock en tolkningsfråga och inget jag tänker ödsla mer tid på.

Faktum kvarstår dock att FBI och USA:s underrättelsetjänst har gått tvärtemot Trumps påhittade uttalande om att det finns någon risk för ett s.k valfusk. Samt att FBI-direktören även har gått ut med att det just Trump varnar för även är en del av ryssarnas försök till att underminera valresultatet samt svärta ner Biden. FBI har betydligt mer legitimet än jättebebisar likt du på ett svenskt forum.

Citera
2020-09-26, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Är det inte ett federalt brott att jäklas med posten där borta?

Självklart, den som jävlas med posten och åker fast får en hård federal påföljd.

https://www.lvcriminaldefense.com/usc/postal-service/

Citat:
The postal service is one of the most longstanding institutions in the United States, and it is entitled to special protections under federal law.
Citera
2020-09-26, 03:13
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Många, inklusive jag tolkar det som att han insinuerar något annat. Det är dock en tolkningsfråga och inget jag tänker ödsla mer tid på.

Faktum kvarstår dock att FBI och USA:s underrättelsetjänst har gått tvärtemot Trumps påhittade uttalande om att det finns någon risk för ett s.k valfusk. Samt att FBI-direktören även har gått ut med att det just Trump varnar för även är en del av ryssarnas försök till att underminera valresultatet samt svärta ner Biden. FBI har betydligt mer legitimet än jättebebisar likt du på ett svenskt forum.

Du får ta mig fan tolka det hur du vill men då tolkar du det fel.

Jag länkar till ditt eget länkade klipp, men från den punkten som är av intresse.
http://www.youtube.com/watch?v=Ht_XZw6pisQ&t=0m18s

Trump - "I would go and follow it, and go vote... And if they tabulated it very late, which they shouldn't be doing, they'll see you voted, so it wouldn't count. So send it in early and then go and vote, and if it's not tabualted, you vote, and the vote is going to count (provisional). You can't let them take your vote away".

Det här är sista gången jag förklarar detta.

"Svärta ner Biden"? Det jobbet har Biden redan gjort själv och fortsätter att göra bäst just själv.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-09-26 kl. 03:16.
Citera
2020-09-26, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Baby M. Hur ställer du dig till demokraternas ganska fula försök att underminera valkampanjen 2016 där Clintons administration betalade (Ryssland) för en fejkad akt gentemot Trump. Tycker du att det var en befogad handling?

Återigen, detta är ett oärligt försök av dig att få saker att verka på ett helt annat sätt än de faktiskt utspelade sig och jag har redan förklarat att Clintons administration inte betalade "Ryssland".

Clinton-administrationen anlitade advokatbyrån Perkins Coie (amerikanskt) > Perkins Coie anlitade Fusion GPS (amerikanskt underrättelseföretag) > Fusion GPS anlitade Christopher Steel (brittisk spion med anknytning till både FBI och USA:s underrättelsetjänst samt Ryssland). Detta får du till "Clinton-administrationen betalade Ryssland". Det är så oärligt och infantilt att det knappt är värt ett svar.

Citat:
There are many strands to the Russia probe. Let’s focus first on the role of a “dossier” of information on possible Trump-Russia ties compiled by Christopher Steele, a former British intelligence officer with ties to the FBI and the U.S. intelligence community. Steele had been tapped by Fusion GPS, a research and intelligence firm under contract to investigate Trump by Perkins Coie, a law firm working for the Clinton campaign and the Democratic National Committee.

The dossier is actually a series of memos, apparently based on conversations with Russian sources, that were written between June and December 2016. A version was published by BuzzFeed shortly before Trump’s inauguration, after FBI Director James B. Comey had briefed Trump on its existence.

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2018/02/09/did-hillary-clinton-collude-with-the-russians-to-get-dirt-on-trump-to-feed-it-to-the-fbi/
Senast redigerad av babymamacita 2020-09-26 kl. 03:22.
Citera
2020-09-26, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Du får ta mig fan tolka det hur du vill men då tolkar du det fel.

Jag länkar till ditt eget länkade klipp, men från den punkten som är av intresse.
http://www.youtube.com/watch?v=Ht_XZw6pisQ&t=0m18s

Trump - "I would go and follow it, and go vote... And if they tabulated it very late, which they shouldn't be doing, they'll see you voted, so it wouldn't count. So send it in early and then go and vote, and if it's not tabualted, you vote, and the vote is going to count (provisional). You can't let them take your vote away".

Det här är sista gången jag förklarar detta.

"Svärta ner Biden"? Det jobbet har Biden redan gjort själv och fortsätter att göra bäst just själv.

Återigen, du har rätt till en fri tolkning och jag bryr mig inte nämnvärt vad du tycker. Du fastnar på en absurt löjlig sak och vägrar ta till dig av vad FBI och USA:s underrättelsetjänst har att säga om det påstådda fusket.

FBI:s direktör har dock betydligt mer att gå på än vad du och dina gelikar har och återigen, han har redan flaggat för ryssarnas försök att underminera ett eventuellt valresultat samt att svärta ner Biden. Och komiskt nog ägnar sig Trump just åt det tramset som FBI varnar för.
Citera
2020-09-26, 03:23
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Återigen, detta är ett oärligt försök av dig att få saker att verka på ett helt annat sätt än de faktiskt utspelade sig och jag har redan förklarat att Clintons administration inte betalade "Ryssland".

Clinton-administrationen anlitade advokatbyrån Perkins Coie (amerikanskt) > Perkins Coie anlitade Fusion GPS (amerikanskt underrättelseföretag) > Fusion GPS anlitade Christopher Steel (brittisk spion med anknytning till både FBI och USA:s underrättelsetjänst). Detta får du till "Clinton-administrationen betalade Ryssland". Det är så oärligt och infantilt att det knappt är värt ett svar.

Nej, det är faktiskt inte oärligt om man kollar på det helt objektivt. Men ok, jag förstår att det är en obekväm omständighet, och jag tänker inte grilla dig mer än så.
Citera
2020-09-26, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nej, det är faktiskt inte oärligt om man kollar på det helt objektivt. Men ok, jag förstår att det är en obekväm omständighet, och jag tänker inte grilla dig mer än så.

Du grillar ingen, det är du som blir helt bortgjord med fakta.
Du framstår som obildad och tämligen korkad när du försöker på trams som "Clinton-administrationen betalade Ryssland" när det de facto handlade om att Clinton-administrationen anlitade en amerikansk advokatbyra som i sin tur anlitade ett amerikanskt underrättelseföretag varpå underrättelseföretaget anlitade en brittisk spion med anknytning till både FBI och USA:s underättelsetjänst samt hade kopplingar till Ryssland.

Det är så klart enklare för dig att försöka vilseleda med rent hittepå som att "Clinton betalade Ryssland". Dra upp byxorna, gosse, du är snart naken så avklädd och bortgjord som du blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in