Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
”Engström var inte känd för att gå beväpnad”
Så kan det absolut vara. Dock vet man inte allt om alla personer.
”Utredd vapentillgång kunde inte heller hitta någonting”
Nej, men det finns ju många saker som missats i den här utredningen.
Jag tycker att resonemanget kring SE håller ihop bättre än de teorier eller i vissa fall tydligen ”sanningar” som förs fram av självutnämnda experter på Flashback. Av den anledningen är jag tydligen svagbegåvad. Det bjuder jag på.
När det sedan gäller slumpen kan man ju titta på mordet på Anna Lindh. Ett märkligt sammanträffande att de sprang på varandra på NK. Slumpen gjorde att några personer missade sina plan 11 september och därmed överlevde. För mig är det inte totalt osannolikt att SE sprang på makarna Palme just av en tillfällighet.
Du är nog inte svagbegåvad, men du är en notoriskt intetsägande debattör.
Jag hade kunnat skriva att du måste vässa argumenten, vilket jag tidigare också gjort, men det finns ju inte ens några argument att vässa. Det sista jag vill är att nedvärdera dig, utan vill dig väl.
Jag efterlyser en konstruktiv debatt på forumet och ser gärna motargument, men jag anser inte att dina inlägg om SE bidrar till det, och jag kan inte heller se att du är nåbar med argument.
Jag tycker att jag har rätt att framföra de synpunkterna efter att jag lagt ner timmar på att svara på dina inlägg i tråden om Skandiamannen. Det har förvisso inte varit förgäves, utan jag har svarat pga att jag haft förhoppningen att andra skulle läsa.