2020-09-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De har säkerligen egna kommunikatörer som inte lyckas få folket att förstå allvarligheten i situationen.

Det kan kanske stämma. I USA var det ju Trump som skötte kommunikationen när det var som värst. Den präglades av ståuppkomikerinslag.
Citera
2020-09-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I Danmark just nu står 10-29 åringar för 50% av smittspridningen. Det är naturligtvis inte annorlunda här.

Källa presskonf. Dr1 nu.
Japp. Har du sett siffror hur det ser ut i Sverige efter att man har öppnat upp högskolor/universitet. Jag kör distans pga den anledningen. Tänker mig att det är bättre under dessa tider. Undrar hur det ser ut på högskolorna/universiteten nu? Är det restriktioner?
Citera
2020-09-25, 17:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Hur kommer det då sig att smittan ökar snabbare i Danmark ? Är det Tegnells fel ?
Det ökar mer i Sverige nu.

Danmark och Sverige rapporterade ungefär lika många nya smittade idag.
Danmark har halva Sveriges population men de testar ca 3 ggr så mycket per capita som vi gör.

Eventuellt har Danmark fler fall på IVA och sjukhus än Sverige men det kan ju vara för att man lägger in fler och att man inte tillämpar ättestupa på danska äldreboenden.
Senast redigerad av Madagascar 2020-09-25 kl. 17:56.
Citera
2020-09-25, 17:53
Medlem
så tror ni att skolorna kommer att köra på distans nu? Och isåfall fullt distans?
Citera
2020-09-25, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
så tror ni att skolorna kommer att köra på distans nu? Och isåfall fullt distans?

Dagis = Nopp

Grundskola = Nopp

Gymnasium = Kanske om det hela skiter igång kaskad-diarre.

Högskola/Universitet = Om kaskad-diarre.

Anitas ABF kurser i Värdegrund = Antagligen.
Citera
2020-09-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det ökar mer i Sverige nu.

Danmark och Sverige rapporterade lika många ny smittade. Danmark har halva Sveriges population men de testar ca 3 ggr så mycket per capita som vi gör.

Eventuellt har Danmark fler fall på IVA och sjukhus än Sverige men det kan ju vara för att man lägger in fler och att man inte tillämpar ättestupa på danska äldreboenden.

Det var det snurrigaste jag läst på länge
Citera
2020-09-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Var nyss på bolaget i Farsta med helmasken på.

30 cm avstånd mellan folk, fullpackade affärer.
Du går alltså på systemet i Farsta klockan 17:30 på en fredag (den 25:e, löningsfredag) efter jobbet, och klagar på att det är för mycket folk.
Senast redigerad av aw 2020-09-25 kl. 18:02.
Citera
2020-09-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Dagis = Nopp

Grundskola = Nopp

Gymnasium = Kanske om det hela skiter igång kaskad-diarre.

Anitas ABF kurser i Värdegrund = Antagligen.
Högskolor/universitet? Och vad får dig att säga nopp till resten? Jag tror att jag läste någonstans att Stefan Löfven sa att det kan bli aktuellt med distans om smittspridningen ökar. Men vet inte hur dom tänker nu.
Citera
2020-09-25, 17:58
Bannlyst
Citat:
Högskolor/universitet? Och vad får dig att säga nopp till resten? Jag tror att jag läste någonstans att Stefan Löfven sa att det kan bli aktuellt med distans om smittspridningen ökar. Men vet inte hur dom tänker nu.

Du menar att Getingsvärms-biten-svullna-näsan-svetsarn skulle stänga grundskolor?
Senast redigerad av snuttis 2020-09-25 kl. 18:10.
Citera
2020-09-25, 17:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det var det snurrigaste jag läst på länge
Försök igen. Jag redigerade något.
Citera
2020-09-25, 18:00
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det kommer vi att få se. Men behandlingarna är såklart lite bättre nu. Men 600 konstaterat smittade innebär definitivt att minst 6 kommer att trilla av pinnen inom några veckor. Man får ju anta att dessa hade symtom så de tillhör med andra ord en sjukare grupp än på kryssningsfartyget (Diamond Princess) där, om jag förstått saken rätt, IFR låg kring 1%.

Den var högre än så. Men det är hög ålder på de som åkte den båten. Finns en rapport om du orkar googla.
Citera
2020-09-25, 18:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det kommer inte att bli några restriktioner alls. Och 1/10 kan vi hälsa på hos faster Agda på boendet igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in