2020-09-25, 01:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Trots 30-tal förhör: Inga misstänkta för festmisshandeln i Tingsryd

Man kan läsa något ytterligare, men sen är resten tyvärr gömt bakom betalvägg i vanlig
ordning numera.

https://www.smp.se/tingsryd/trots-30-tal-forhor-inga-misstankta-for-festmisshandeln-i-tingsryd-1306adc0
Citera
2020-09-25, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
”Tingsryds kommun är en multikulturell kommun med många nationaliteter. Här bor förutom svenskar, syrier, somalier, tyskar, afghaner, irakier, holländare, iranier, albaner, ryssar, norrmän, danskar, serbier, eritreaner, thailändare, britter, belgier mm. Kommunen har sedan många år tillbaka blivit ett favoritställe för tyskar, holländare och danskar.”

Från informationsverige.se

Det bör således vara tyskar, danskar eller holländare som attackerat.
Då troligast tyskar, de är effektiva slagskämpar. Många skadade och flera ambulanser sas det.
Eller det kan ha varit finnarna som ville se blod flyta.
Varit på många bonnafester och alltid dyker det upp fulla fridstörare.
Citera
2020-09-25, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Tingsryd är ingen bonnaort.
För övrigt väldigt vackert och idylliskt i södra Småland, norra Blekinge. Trevliga oftast hederliga människor och ett lugnare tempo. Sergels Torg i Stockholm är däremot ett helvete.

De gamla slagsmålen på dansbanan för i tiden (som vissa är inne på) var oftast 2 personer som slogs om någon brud. Alkoholen gjorde sitt och fighten var oftast sjysst.
Vännerna till de som slogs blandade sig i om det gick för långt. I större delen av Västvärlden tycker vi att det är förbannat fegt när tre personer ger sig på en. "Fair play"
I U-länder är det tvärtom. Stening av en kvinna i en grop säger en del om mentaliteten och brutaliteten, eller att kroppsdelar från en albinos ger tur ock lycka. Jag får kalla kårar när jag tänker på att en del av dessa primitiva varelser befinner sig i Sverige. Och att vissa verkar tro att de skall bli en tillgång inom åldringsvården.
Raggare skriver vissa. Växte själv upp när detta fenomen var vanligare.
Fullständigt ofarliga om man inte själv kom i konflikt. Dessutom jobbade nästan alla.
Nä raggare var inte ofarliga alls, riktiga praktsvin.
Använde knogjärn o kniv. Du förskönar den tiden. Ingen idyll alls.
Dessutom fylla vandalisering och raggarbrudarna hanterades mycket illa.Våldtäkt anmäldes inte .
Du verkar inte ha förstått hur det var, raggarnas midsommarfesterna var svinerier i Dalarna o Värmland.Upplopp och bråk med polisen.
Citera
2020-09-25, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
En bonnafest utan rallarsvingar är väl ingen riktig bonnafest?
uppfriskande tråd det här.
skrattar gott men kom på några blev ju faktiskt skadade.Alls inget roligt med knivstick i benet och andra bestående skador.Var det kristna ungdomar som blev de olyckliga offren?
Låter tokigt att helt okända fantomer dyker upp för att banka på andra okända och sedan bara försvinna.
Så klart måste de skyldiga hittas nu innan nästa fest drar igång i bygdegården.
Oktoberfest snart.
Citera
2020-09-25, 05:03
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Då troligast tyskar, de är effektiva slagskämpar. Många skadade och flera ambulanser sas det.
Vad brukar man säga om barn på dagis som slåss för att de inte kan prata än? kontaktsökande?

Eftersom det handlar om baaarn, så är de antagligen kontaktsökande bara.
Citera
2020-09-25, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man kan läsa något ytterligare, men sen är resten tyvärr gömt bakom betalvägg i vanlig
ordning numera.

https://www.smp.se/tingsryd/trots-30-tal-forhor-inga-misstankta-for-festmisshandeln-i-tingsryd-1306adc0

Den intressanta delen från SMP-artikeln:

"Enligt Patrik Andersson har de en ganska klar bild över händelseförloppet.

– Det här börjar inne på själva bygdegården. Där är det ett bråk som börjar, själva orsaken till det bråket är lite oklart i nuläget. Därefter är det en målsägande som springer ut och blir jagad. Sen uppstår det lite brottning med några som följer efter, säger Patrik Andersson och fortsätter:

– Sen är det en kompis till den målsäganden som konfronterar en större grupp direkt efter mer eller mindre och i samband med detta tumultet som uppstår är det två knivskärningar som sker.

Enligt Patrik Andersson fortsatte bråket även efter de två knivskärningarna.

Trots den stora mängden förhör har polisen fortsatt inga misstänkta.

– Av de vi har hört finns det ingen som kan peka ut någon och de som vi har hört kan inte heller säga vilka som har varit på platsen i den här gruppen som de misstänkta tillhör.

Upplever du att de inte vet eller att de inte vill berätta?

– Jag upplever det som att de inte känner gruppen som de har bråkat med, de vet inte vilka det är. Då blir det väldigt svårt för oss att hitta dem direkt. Får vi någon namngiven är det ganska lätt att leta upp dem. Men har vi inte ens namn och det är så många så är det svårt att hitta en misstänkt.

Enligt Patrik Andersson kommer utredningen ta ett tag.

– Dels behöver vi vänta in den tekniska biten på tillhyggena och dels är det väldigt många personer involverade."
Citera
2020-09-25, 08:12
Medlem
Ingen sett, ingen hört. I dagens samhälle vill ingen vittna när det gäller MENA folk, för man vill inte bli nästa brottsoffer.
Citera
2020-09-25, 09:29
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

kommer du vara kvar i tråden när det ni sedvanlig ordning visar sig vara MENA-pack?
Citera
2020-09-25, 10:12
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=jugbandblues|73033518]kommer du vara kvar i tråden när det ni sedvanlig ordning visar sig vara MENA-pack?[/QUOTE]

Knappast, men då är sådana där och trollar i andra trådar och försöker få det till att det ör Olle och Kalle som är gärningsmän. Som tur är för sådana där förvillade miljömuppar/invandrarkramare så finns det gott om sådan trådar att härja i.

Vad som är lite märkligt ändå är att det fortfarande inte bekräftats att det är babbar som varit i farten? Det finns ju några inlägg som beskrivit det så.
Citera
2020-09-25, 13:07
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Nä raggare var inte ofarliga alls, riktiga praktsvin.
Använde knogjärn o kniv. Du förskönar den tiden. Ingen idyll alls.
Dessutom fylla vandalisering och raggarbrudarna hanterades mycket illa.Våldtäkt anmäldes inte .
Du verkar inte ha förstått hur det var, raggarnas midsommarfesterna var svinerier i Dalarna o Värmland.Upplopp och bråk med polisen.
Helt riktigt att de höll på mycket med fylla och stökiga fester.
Men det jag skrev stämmer ändå. Fullständigt ofarliga om man inte själv kom i konflikt. Dessutom jobbade nästan alla.
Citera
2020-09-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kommer du vara kvar i tråden när det ni sedvanlig ordning visar sig vara MENA-pack?
I dagsläget vet ingen vem som attackerat.
Jag är inte den som hänger i tråden så ofta. Men självklart fortsätter jag skriva oavsett vilka som nu är gärningsmän.
Jag försvarar ingen våldshandling om nu dessa gärningsmän tex skulle vara araber.
Citera
2020-09-25, 13:19
Medlem
kauwts avatar
Det var killar från en icke skidåkande nation som dök upp.
Tycker synd om alla ungdomar som inte vågar vittna, för jag är övertygad att åtminstone ett par stycken av de här 30 förhörda har kännedom om vilka det är.

Citat:
I dagsläget vet ingen vem som attackerat.
Jag är inte den som hänger i tråden så ofta. Men självklart fortsätter jag skriva oavsett vilka som nu är gärningsmän.
Jag försvarar ingen våldshandling om nu dessa gärningsmän tex skulle vara araber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in