Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Svårare att minska spridningen nu än i våras misstänker jag. När detta var nytt ansträngde många sig för att minska spridningen. Nu tror jag det är svårare att få alla att hjälpa till.
Kommer FHM agera? Ju längre man väntar desto hårdare åtgärder krävs.... Eller kommer Tengele satsa på ett nytt flockimmunitetsförsök?
Tegnell är patologiskt oförmögen att vara proaktiv. Det hänger ihop med att han ständigt ska förminska smittspridning, dödsfall, risker etc
Jag tror FHM kommer agera men sent. Kanske först när dödsfallen ökar igen. Tegnell har hittils hela vägen styrt mot flockimmunitet (utan att medge det). Jag tror inte han har ändrat sig.
Intressant är att regeringen inte har följt Tegnells/FHM:s rekommendation att höja gränsen för sammankomster från 50 till 500. Kanske det finns tecken på kritiskt tänkande och ryggrad i regeringen.
Och ja det är svårt att få folk att följa rekommendationer i en andra våg. Kanske man komma på nya effektiva åtgärder som man kan införa samtidigt som man kan släppa på andra. T ex införa krav på munskydd men höja gränsen för sammankomster. Vi borde kunna lära oss massor av andra länder som t ex Tyskland och Norge. Men Tegnell och Giesecke omöjliggör att det sker.