2020-09-24, 19:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Bara se på England där man låtsas att ökar markant. Samtidigt som dödsantalen ligger på i princip noll. ... ... Medan dödsantalen legat löjligt lågt långt under influensa nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad gör de för fel i Spanien nu?

Du som har koll.
Citat:
Vad exakt vill du veta.
Dödskurvan fortsätter ligga extremt lågt överallt där man säger att smittspridningen ökar. Då de flesta av er svagaste gamlingar har ruttnat bort.

Spanien har rapporterat ganska otrevliga siffror dom senaste dagarna. Igår rapporterades 130 dödsfall, och dagen innan 241 dödsfall.

Att siffrorna är uppseendeväckande, kan förmodligen till viss del förklaras med ojämnheter i rapporteringen. Men det går inte att bortse från att det handlar om en stor mängd dödsfall.

Att dödskurvan fortsätter ligga extremt lågt, är bara ett uttryck för Perlmutter's fantasier.

Tillägg: Nu kom dagens siffra från Spanien. Den visar på 84 nya dödsfall.

Citat:
Sen kan vem som helst visa positivt.
Vi har 85 årinhar i rullatorn inne på Ica. Medan du bara fortsätter sitta här i din ensamhet och uppviglar. För mer restriktioner och psykologisk terror.
Ni är inte på något sätt mentalt friska personer. Vi snackar grav psykisk sjukdom. Vem som helst kan gå tillbaka i min historik. Och se att jag haft rätt angående precis allt när det kommer till låtsas pandemin.

Men finns det ingen hejd på dårskapen? Jag tänker alltså på Perlmutter's svammel.
Senast redigerad av Onkel Kostia 2020-09-24 kl. 19:15. Anledning: Jag tillfogade dagens siffra från Spanien, som nyss blev tillgänglig.
Citera
2020-09-24, 19:10
Medlem
Citat:
Det behövs inte. Som jag skrev. Dom svagaste av er gamla slobs är döda. Sverige har nu uppnått flock immunitet.
Jag kommer få rätt igen, det är en garanti.

Ska vi tro på er alarmistiska troll eller Pfizers före detta rådgivare som går i garanti för att i princip alla positiva tester är falska.
Most of The positive are false.
Kineserna säljer billigt producerade test kit för miljarder. Ni tror seriöst att man kan avgöra exakt virustyp med hjälp av ett snabbtest, som tar några minuter. Haha.
Detta är ju helt otroligt Boys.

https://youtu.be/wionHLUG2uM

Ingen som är 80+ med vanliga krämpor som högt blodtryck går säker. Många av dem dukar ju under av Flunsan (därav massvaccineringen) så på orter med låg immunitet mot Covid, bör 80-åringarna ta det försiktigt. Här i Umeå verkar vi kunna vara på väg att få ett lite värre lokalt utbrott och vi har tidigare varit väldigt förskonade, så jag hoppas verkligen att inga äldreboenden börjar ta emot besökare här och PRO-gänget bör hålla sig hemma just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jasså ja. Är du tillbaka lagom till höstmörkret? Du är ju känd för att ha fullständigt fel i alla dina utläggningar så i något avseende känns det extremt betryggande när du spekulerar kring tillväxttakten.

Because I’ve been correct in all of my predictions over the past months? Especially in regards to the rising R0. Which I’ve been saying a long time, as well?

Cry harder, whoever you are. Denialist scum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De flesta har inte legat på akuten. Det har det inte funnits kapacitet för.
Fyfan, Breaking news! hundratusentals svenskar borde ha fått plats på hjärtakuten med blodproppar etc pga Corona men fick inte plast pga kapacitetsbrist? Wow!
Citera
2020-09-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Har det kommit några rön om varför det finns så många fall där folk i samma hushåll inte smittat varandra?
Ena partnern får Covid och den andra testar aldrig ens positivt.

Tidigare i vår skulle vi ju bli sjuka bara vi tog på samma mjölkpaket.

Att det skulle röra sig om speciellt många fall i jämförelse med de fall där flera eller alla smittats i hushållet är givetvis lögn och förbannad dikt. Att sedan vissa/enstaka individer är mindre smittsamma än andra är i sig inget märkligt.
Citera
2020-09-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag känner att jag kan inte fortsätta skriva här mer. Jag ljuger inte överhuvudtaget, hela min själ drivs av empati, sunt förnuft och ärlighet. Jag ljuger inte. Hur många gånger ska jag behöva understryka detta. Men ja, jag har en stor umgängeskrets och känner många i den akademiska eliten. Kanske har jag därav stött på fler fall än många andra. Jag kan inte acceptera att bli påhoppad på detta vis.
Förstår att du vill väl och försöker visa din empati. Att du försöker rädda världen med att skrämma upp en handfull flashbackare som är beroende av denna tråd med dina lögner. Men i denna tråd är alla välkomna. Oavsett hur korkad man är eller om är mytoma osv. Så tycker inte du ska känna att du behöver lämna tråden.
Citera
2020-09-24, 19:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Fyfan, Breaking news! hundratusentals svenskar borde ha fått plats på hjärtakuten med blodproppar etc pga Corona men fick inte plast pga kapacitetsbrist? Wow!

Jag är inte så säker på att det givit upphov till blodproppar, men många kan ha drabbats av Ischemisk hjärtsjukdom exempelvis.
Citera
2020-09-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Vad i hela friden yrar du om? Källa på 100 000 personer fått nedsatt lungkapicitet av Covid 19?

Det är inte ovanligt att man får nedsatt lungkapacitet efter en vanlig förkylning, influensa eller annan luftvägssjukdom också. I olika grad givetvis. Sedan är frågan snarare hur länge den består. Ju allvarligare sjukdomsförlopp, desto större är risken för att det hänger i längre.
Citera
2020-09-24, 19:22
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad är det nu de brukar skandera när någon fotbollsspelare ligger för döden på planen? Just det, ”Köp en ny!”.
Det är bara pengar.

”Låt han dö” brukar väl klackarna sjunga?
Citera
2020-09-24, 19:22
Medlem
Citat:
Finns inte ett lögn i det jag skrivit. Jag känner flera som har vårdats på hjärtakuten samt några som fortfarande har men efter att ha testat positivt i våras. Så knip igen kakhålet. Detta är helt sant. Förmodligen bor ni i några ödsliga hålor och har inte stött på dessa fall i er bekantskapskrets.
Inget o bry sig om - det finns ett gäng valpar här.
Citera
2020-09-24, 19:32
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Jag känner att jag kan inte fortsätta skriva här mer. Jag ljuger inte överhuvudtaget, hela min själ drivs av empati, sunt förnuft och ärlighet. Jag ljuger inte. Hur många gånger ska jag behöva understryka detta. Men ja, jag har en stor umgängeskrets och känner många i den akademiska eliten. Kanske har jag därav stött på fler fall än många andra. Jag kan inte acceptera att bli påhoppad på detta vis.

Jag kan förstå känslan.

Tråden är rätt enformig numera. Ett antal som inte kommit in eller blivit utkastade från KI och nu, laddade med mer bitterhet än förmåga, låtsas att de förstår vetenskapliga artiklar bättre än epidemiologer, eller folk som inte ens vet vem Bayes är som försöker tyda grafer, och ett ännu större antal som bara drivs av ett Sverigehat och Myndighetsditto, blandat med ett antal som tycker att Darwin hade rätt och antar eller hoppas att de säkert tillhör the fittest, i alla fall fysiskt, och därför tycker att allt är trams.

Prata med dina vänner i ”den akademiska eliten” så kan de förklara och ge lite perspektiv på saker. Det hjälper säkert mer än att försöka få ett vettigt resonemang i den här tråden.
Citera
2020-09-24, 19:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Mexiko har haft sommar, och ett generellt mycket varmt klimat, de har drabbats mycket hårt. Brasilien har drabbats ännu hårdare, de ligger vid ekvatiorn så de har i princip inte några årstider, ...

Det har du rätt i.

Men det var lite märkligt att du hävdade att vi inte behöver bekymra oss för vintern, genom att peka på Sydamerika, och hävda att Sydamerika har haft stor smittspridning, samtidigt som Europa har haft sommar.

Chile och Argentina ligger längre från ekvatorn. Dessa länder har rapporterat brutala siffror över dödsfall senaste tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
... men ekvatorn brukar ju inte göra sig känd för att ha ett kallt klimat.

Förvisso, men i Sydamerika noterar jag att några bergs-länder i Anderna har drabbats otroligt hårt.

Sedan så upphör viruset inte att existera i varmt klimat. Men i området runt ekvatorn blir säsongsvariationerna annorlunda jämfört med områden längre från ekvatorn. Du tog upp Mexiko, som ett bra exempel på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in