2020-09-24, 17:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Den enda varaktiga lösningen tror jag är att acceptera att det pga äcklig överbefolkning på stora delar av jorden finns ett nytt virus som vissa kommer dö av.

Har lite svårt att dra kopplingen mellan det här viruset och överbefolkningen, men visst kan jag hålla med om att jorden är överbefolkad.
Citera
2020-09-24, 17:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Antar att du har en väldigt fet umgängeskrets? Jag har inte alls märkt av det du skriver.

Enligt inslag på TV4 idag så är det uppåt 100 tusen svenskar som har men likt dessa.
Citera
2020-09-24, 17:53
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Du ljuger. Finns ingen anledning att lita på något anonymt Flashback troll.
Jag bor i storstan. Och det sats gym jag var på är proppfulllt. Likaså butikerna. Gamla rör sig ute som vanligt med sina rullatorer.
Jag gav er ett tips. Att besöka antennvägen i Tyresö. Där finns en boule plan. Där hela Tyresös pensionärs elit träffas varje dag. För att spela boule på en liten grusplan ett stenkast från Lidl. Ett femtiotal pensionärer från PRO, utan masker och distansering. Du är ett sinnessjukt lögnaktig as. Inget annat.
Alla kan med egna ögon få bevis för det jag skrev.
Dina lögner rör sig bara uppe i någon verklighetsfrånvända sinnessjuk galning huvud.

Dina empatilösa ordval talar för sig självt. Obehagligt. Det är fortfarande inga lögner vad de i min bekantskapskrets har varit med om. Du kan heller inte veta vilka de fysiska långsiktiga effekterna är. Dock har jag sett oroande fall och det har jag rätt att dela med mig av utan att bli påhoppad på detta obehagliga vis.
Citera
2020-09-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har lite svårt att dra kopplingen mellan det här viruset och överbefolkningen, men visst kan jag hålla med om att jorden är överbefolkad.

Om inte världen hade varit överbefolkad hade inte viruset spridit sig som en löpeld. Kineser hade kunnat äta vanlig mat från första början och inte rutten fladdermus.
Citera
2020-09-24, 17:54
Medlem
Citat:
Enligt inslag på TV4 idag så är det uppåt 100 tusen svenskar som har men likt dessa.

Likt att ligga på hjärtakuten? Nej, det sa det inte.
Citera
2020-09-24, 17:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Om inte världen hade varit överbefolkad hade inte viruset spridit sig som en löpeld. Kineser hade kunnat äta vanlig mat från första början och inte rutten fladdermus.

Kinesen hade nog ätit fladdermus ändå och pesten spred sig väl rätt bra jorden över redan på 1300 talet, med bara en bråkdel av den befolkning vi har idag. Spanjorerna spred smittan till Sydamerika under 1500-talet och indianerna dog som flugor. Inget nytt under solen direkt.
Citera
2020-09-24, 17:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Likt att ligga på hjärtakuten? Nej, det sa det inte.

De flesta har inte legat på akuten. Det har det inte funnits kapacitet för.
Citera
2020-09-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag får tro på vad du säger, Själland är tättbefolkat men Jylland lite ödsligt. Jag återkommer kanske med friska inlägg.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lista_över_Nordens_största_tätorter

Sorters på befolkningstäthet/km2.
Citera
2020-09-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Du ljuger. Finns ingen anledning att lita på något anonymt Flashback troll.
Jag bor i storstan. Och det sats gym jag var på är proppfulllt. Likaså butikerna. Gamla rör sig ute som vanligt med sina rullatorer.
Jag gav er ett tips. Att besöka antennvägen i Tyresö. Där finns en boule plan. Där hela Tyresös pensionärselit träffas varje dag. För att spela boule på en liten grusplan ett stenkast från Lidl. Ett femtiotal pensionärer från PRO, utan masker och distansering. Dom är där under förmiddagen för alla som vill titta. 65-90 år gamla.
Du är ett sinnessjukt lögnaktig as. Inget annat.
Alla kan med egna ögon få bevis för det jag skrev.
Dina lögner rör sig bara uppe i någon verklighetsfrånvända sinnessjuk galning huvud.

Detta är helt fantastiskt. Jag bor i Göteborg och känner inte en jävel som varit svårt sjuk av fake-19. Ingen av mina kollegor eller vänner känner någon heller. Den enda jag vet som haft det är en vän som var lite snorig och hade ont i halsen en vecka.
Citera
2020-09-24, 18:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Detta är helt fantastiskt. Jag bor i Göteborg och känner inte en jävel som varit svårt sjuk av fake-19. Ingen av mina kollegor eller vänner känner någon heller. Den enda jag vet som haft det är en vän som var lite snorig och hade ont i halsen en vecka.

Det är nog väldigt lokalt. Jag känner till flera stycken som drabbats. En som tom dog. En av de första i Sverige tror jag.
Citera
2020-09-24, 18:08
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch

Skönt för er. Detta har verkligen varit jobbigt och är fortfarande för de drabbade jag känner. Sedan är det ju givetvis bara någon procent som drabbas så här hårt men de existerar i allra högsta grad. De flesta av dessa är personer i 30-45-årsåldern men känner även äldre som fortfarande inte är bra efter 4-5 månader.
Citera
2020-09-24, 18:11
Medlem
Citat:
Zlatan har fått Corona, så nu är väl hans karriär över.
Det hade den väl kanske varit ändå, för han börjar ju bli till åren.
Tycker ändå det är lite tragiskt slut på en fotbollskarriär.

https://www.aftonbladet.se/

Hörde på TV4 att uppåt 100 tusen svenskar bedöms ha fått men från sin Covid 19, infektion. Låter som sinnessjukt höga siffror. Vad kommer inte det rehabbehovet kosta samhället? Fan vad jag önskar mig ett vaccin så det här eländet tar slut någon gång. För varje vecka som går så blir det bara värre och värre.
Du måste vara ett troll? Zlatan kommer chilla i 2 veckor tills han testar negativt x2. Sedan är han igång igen. Detta precis som samtliga andra fotbollsspelare som fått Covid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in