2020-09-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Zlatan Ibrahimović
@Ibra_official
·
13m
I tested negative to Covid yesterday and positive today. No symptoms what so ever. Covid had the courage to challenge me. Bad idea"

https://twitter.com/Ibra_official/status/1309142915210506244?s=20

Haha, det där kan han ju få äta upp. Skulle inte jinxa mig själv så där om jag vore honom, men troligen och förhoppningsvis så klarar han sig galant.
Citera
2020-09-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Bara mask utomhus? Ska det vara en administrativ avgift eller penningböter? Ska det gå att överklaga böterna, eller ska det gå via åklagare och domstol? Räcker det med en mask i mesh-material eller ska det vara en mask med vissa egenskaper? Ska masktvång bara gälla i tätbefolkade områden, eller även inomhus i mindre tätbefolkade områden? Vad är ett tätbefolkat område?

Kan vara lätt på papperet med masktvång, men svårt i praktiken. Dock har det gått att lösa i andra länder så det borde gå att lösa även i Sverige. Förmodligen löses det enklast med tvång gentemot kollektivtrafikens huvudmän och butiksägare med flera.

Viruset smittar inte utomhus. Solens uv strålar bryter ner viruset. Det här har varit känt i flera månader. Likaså att alla virus blir svagare med tiden. Och att testerna inte är tillförlitliga.
Det är uppenbart att en hel del efterblivna ensamvargar vill ha en lockdown. De får dem att känna lite makt över andra människor. I form at att göra. Livet surt för oss som inte
fula och degenererade, samt lever ett liv under mental sjukdom och psykologiska störningar.
Citera
2020-09-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Huvudsaken är väl att de inte rapporterar nya varje dag.

Eller, hur tänkte du?

Tänkte du?

Nej, inte enligt er här inne!

Ni har ju lipat ihjäl er över svensk eftersläpning.
Men som vanligt gäller inte samma för andra länder
Citera
2020-09-24, 17:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Snarare du som borde hålla igen med dina fantasier och önskedrömmar. Det finns inga tester för sar cov 2. Oavsätt vilka ökningar man kan påskina så kommer dödstal en ligga på samma låga nivåer året ut. Bara se på England där man låtsas att ökar markant. Samtidigt som dödsantalen ligger på i princip noll. Men, lajva vidare du. Du kommer oavsätt vad aldrig erkänna att du blivit lurad. I snart 4a månader har ni clowner suttit och jublat så fort man har kunnat visa någon form av ökning. Medan dödsantalen legat löjligt lågt långt under influensa nivå.
Vad gör de för fel i Spanien nu?

Du som har koll.
Citera
2020-09-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Haha, det där kan han ju få äta upp. Skulle inte jinxa mig själv så där om jag vore honom, men troligen och förhoppningsvis så klarar han sig galant.

Skitsnack. Du vill absolut att han råkar illa ut så du får vatten på din kvarn. Men det är större chans att en komet slår ner utanför Löfven hus imorn bitti kl 10.10.
Sen kan vi upprepa att det inte finns något snabbtest test för sars cov 2. Viruset har dessutom bland unga lägre dödlighet än ett vanligt influensa virus. Bland vuxna ligger det strax över. Men endast på grund av att det saknas et vaccin som vi har för den vanliga influensa viruset, samt överaportering och de undermåliga testerna.
Citera
2020-09-24, 17:16
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Sannolikheten är väldigt låg.
Citera
2020-09-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad gör de för fel i Spanien nu?

Du som har koll.

Vad exakt vill du veta.
Dödskurvan fortsätter ligga extremt lågt överallt där man säger att smittspridningen ökar. Då de flesta av er svagaste gamlingar har ruttnat bort.
Sen kan vem som helst visa positivt.
Vi har 85 årinhar i rullatorn inne på Ica. Medan du bara fortsätter sitta här i din ensamhet och uppviglar. För mer restriktioner och psykologisk terror.
Ni är inte på något sätt mentalt friska personer. Vi snackar grav psykisk sjukdom. Vem som helst kan gå tillbaka i min historik. Och se att jag haft rätt angående precis allt när det kommer till låtsas pandemin.
Citera
2020-09-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vetefan om det är så mycket mer tätbefolkat om man ser till vart folk faktiskt bor.
Vi har ju inte så speciellt många uppe i fjällen. Dvs typ halva vårt land.

95 inlagda i Danmark nu. Hoppas dom får ordning på detta så snart det bara går.

Börjar se riktigt illa ut överallt. Att Sverige skulle komma undan var väl ingen som egentligen ingen som trodde..

Det är mycket oroande. Hög smitta i Köpenhamnsområdet kommer att drabba Skåne. Vi måste stänga gränsen.
Citera
2020-09-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Sannolikheten är väldigt låg.

Större chans att han skulle dragit på sig en allvarlig infektion vid sin näsoperation eller operation av knä. Än att han skulle lida och få bestående men av påstått sars virus.
Men det var ingen coronaalarmist som ansåg att Zlatan skulle passa sig. Då han garanterade sig en snabb rehabilitering av sin knäskada.
Herpes virus kan också ge allvarliga bieffekter för den som har otur.
Citera
2020-09-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Danmark är inte mer tätbefolkat. Är du en av de som räknar befolkningstät som total befolkning/total area?

Bara att acceptera. Dags att stänga gränserna mot Danmark nu. Det är deras egna måttstock.

Ja stäng gränsen, det är det mest vettiga i detta läget. Köpenhamnsområdet är väl det mest tättbefolkade i Norden (tror jag). Danmark har inte skött detta bra.
Citera
2020-09-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Större chans att han skulle dragit på sig en allvarlig infektion vid sin näsoperation eller operation av knä. Än att han skulle lida och få bestående men av påstått sars virus.
Men det var ingen coronaalarmist som ansåg att Zlatan skulle passa sig. Då han garanterade sig en snabb rehabilitering av sin knäskada.
Herpes virus kan också ge allvarliga bieffekter för den som har otur.

Det är nog ändå ungefär 1% chans att han dör (han är väl närmare 40 år) och kanske 3% chans att karriären är över pga ”lång-covid”.
Citera
2020-09-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Samtidigt testar Danmark mest i världen förutom monaco, färöarna osv.
https://i.imgur.com/wSXKx5b.png

OK det visste jag inte, men det är ändå en mycket oroande utveckling. Det påminner om Stockholm i april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in