• 1
  • 2
2020-09-24, 00:03
Medlem
https://www.bt.se/boras/just-nu-stor...sning-85268059
Stort polispådrag efter skottlossning – helikopter i luften

Ett stort pådrag från polisen har dragits igång efter att någon eller några har avlossat skott mot en fastighet på Alideberg.

skotthål på en fasad
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-09-24, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Stort polispådrag efter skottlossning – helikopter i luften

Ett stort pådrag från polisen har dragits igång efter att någon eller några har avlossat skott mot en fastighet på Alideberg.

skotthål på en fasad
Vet någon mer om händelsen?

5 skott skjutet mot Skogshyddegatan 47, glasdörren på baksidan 2 i fasaden o 3 i rutan
Polis söker mellan bilar med hund efter hylsor o spår.
Inga misstänkta ännu
Citera
2020-09-24, 02:03
Citat:
Ursprungligen postat av 24toLife
5 skott skjutet mot Skogshyddegatan 47, glasdörren på baksidan 2 i fasaden o 3 i rutan
Polis söker mellan bilar med hund efter hylsor o spår.
Inga misstänkta ännu

Då är det alltså i ett av höghusen där om jag inte minns fel? På baksidan ? Är inte det typ förråds utrymmen där?
(Cykelförråd / mopedförråd)

Misstänkt mordförsök , vem gäller detta?
Senast redigerad av Massonite 2020-09-24 kl. 02:32.
Citera
2020-09-24, 11:37
Medlem
Jag vet vem personen som de skjutit mot är. Har köpt gräs/ladd/e av honom myyycket för några år sedan. Han torskade för några år sedan och la om sin strategi, han är navet i stor narkotikaförsäljning men har inte grejerna själv. Någon skriver till honom på Snap och vill köpa, han säger tid och plats, sen tar han kontakt med den av sina hejdukar som har grejerna och skickar ut denne på uppdraget. Han tar in grejerna och de som säljer får en liten del av kakan (typ, de köper haschkakan av honom för 5000 och räknas sälja det för 7000). Har honom fortfarande på Snap, han la upp grejer för ca ett dygn sedan.

Vet nog bara efternamnet på honom.
Citera
2020-09-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Jag vet vem personen som de skjutit mot är. Har köpt gräs/ladd/e av honom myyycket för några år sedan. Han torskade för några år sedan och la om sin strategi, han är navet i stor narkotikaförsäljning men har inte grejerna själv. Någon skriver till honom på Snap och vill köpa, han säger tid och plats, sen tar han kontakt med den av sina hejdukar som har grejerna och skickar ut denne på uppdraget. Han tar in grejerna och de som säljer får en liten del av kakan (typ, de köper haschkakan av honom för 5000 och räknas sälja det för 7000). Har honom fortfarande på Snap, han la upp grejer för ca ett dygn sedan.

Är det storsäljaren (Babben) som brukar lägga upp på snap och stå utanför Saltemads Camping och sälja?

Ett jävla under i alla fall att han inte torskat stort än. Låg profil håller han inte direkt.
Senast redigerad av C10H15NO 2020-09-24 kl. 12:15.
Citera
2020-09-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
Är det storsäljaren (Babben) som brukar lägga upp på snap och stå utanför Saltemads Camping och sälja?

Ett jävla under i alla fall att han inte torskat stort än. Låg profil håller han inte direkt.

Jag har aldrig köpt av honom på Saltemad, 7 av 10 ggr har jag köpt i huset mittemot nere i källaren. Som sagt, han hanterar (vad jag vet) inte bags utan tar bara in partier och låter andra sälja det åt honom. Tror nog inte vi snackar om samma.
Citera
2020-09-24, 13:52
Medlem
Citat:

Men varför har de skjutit mot honom då? Har han alltid bott på Alideberg? Gammal, ung? Vem är det?
Citera
2020-09-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Men varför har de skjutit mot honom då? Har han alltid bott på Alideberg? Gammal, ung? Vem är det?

Förmodligen konkurrenter som vill ha övertag om narkotikabranschen? Ganska vanligt fenomén när det gäller konflikter mellan kriminella grupperingar...
Citera
2020-09-24, 17:24
Medlem
Kopplat till skjutningen i frisörsalongen för 2 veckor sedan. Måltavlan som satt i frisörstolen som ger tillbaka. De tänkte offret i denna skjutning är en före detta kompanjon till mannen i frisörstolen.

Spricka i Hässle.
It’s on..
Citera
2020-09-24, 20:01
Citat:

Tjaaaa , har du efternamnet så outa det , eller åldern ... Det är ju bra om polis tar hand om honom istället för en dödsskjutning. Tänk vad han kan hjälpa polisen.. eller vi i tråden.
Senast redigerad av Massonite 2020-09-24 kl. 20:16.
Citera
2020-09-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tjaaaa , har du efternamnet så outa det , eller åldern ... Det är ju bra om polis tar hand om honom istället för en dödsskjutning. Tänk vad han kan hjälpa polisen.. eller vi i tråden.

BT har ju skrivit att det bor en känd aktör på narkotikamarknaden med flera domar mot sig på adressen, så jag tror nog länsman har koll på denne.
Citera
2020-09-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Kommit på vem det gäller än? Vilka gäng är i krig mot varandra nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in