De som ringde in beskrev att det kom en tryckvåg och att fönstren skakade, husen vibrerade och att flera billarm utlöstes
Nationella bombskyddet kallades till platsen under morgonen. Polisen vet i nuläget inte vad det var som detonerade men det finns en anmälan om allmänfarlig ödeläggelse.
– Nu ska vi undersöka platsen för att se vad som exploderat och för att se till så att det inte är något farligt kvar på platsen
Tänk att vara en granne som är påväg ut med hunden eller påväg till arbetet och bomben briserar när man är i trapphuset. Det måste paja hörseln totalt och för all framtid och även människor i lägenheter i närheten lär dra på sig skador.
Helt rätt, missade att det fanns fler bilder. Borde det inte vara lgh 1002 i så fall, tre boendes i lgh varav en son på 21 år?
Då högra fönstret verkar ju tagit smällen medan det vänstra är helt intakt. Säger du 1002 så tror jag dig för jag kan inte räkna ut hur många lägenheter det är på bv.
Då högra fönstret verkar ju tagit smällen medan det vänstra är helt intakt. Säger du 1002 så tror jag dig för jag kan inte räkna ut hur många lägenheter det är på bv.
Jag tolkar det som att det är två lägenheter per våningsplan.