2020-09-23, 21:20
Medlem
jbswebecks avatar
Va lite klantig här om dan när jag skulle stänga en dörr och ena fingret helt kom i kläm.

Det började att blöda och halva nageln va av, va tvunggen att klippa ner till den lilla bit av nagelbandet som finns kvar.

Men nu är bandet helt bukligt och förstört det är bara nån mm kvar. Kan man rycka bort skiten och va utan nagel helt?

Kan ju inte ha lösnaglar som man.
Senast redigerad av jbswebeck 2020-09-23 kl. 21:42.
Citera
2020-09-23, 21:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Sätt på silvertejp. Var en man! Du har väl tappat tånaglar? Spelade fotboll förr och lindade. Sen kom den nya nageln under.
Citera
2020-09-23, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Sätt på silvertejp. Var en man! Du har väl tappat tånaglar? Spelade fotboll förr och lindade. Sen kom den nya nageln under.
Vet man inte ska man låta bli att svara. Tror du att kroppen mår bra av silvertejp (som dessutom inte andas) istället för plåster eller bindor som är utformade för kroppen?
Citera
2020-09-23, 21:33
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Vet man inte ska man låta bli att svara. Tror du att kroppen mår bra av silvertejp (som dessutom inte andas) istället för plåster eller bindor som är utformade för kroppen?
Ja, sorry. Vi använde silvertejp då. Plåster som andas såklart!

Poängen är att hålla kvar nageln tills den nya växer ut.

Men du gillar att vara besserwisser?
Citera
2020-09-23, 21:41
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Va lite klantig här om dan när jag skulle stänga en dörr och ena fingret helt kom i kläm.

Det började att blöda och halva nageln va av, va tvunggen att klippa ner till den lilla bit av nagelbandet som finns kvar.

Men nu är bandet helt bukligt och förstört det är bara nån mm kvar. Kan man rycka bort skite och va utan nagel helt?

Kan ju inte ha lösnaglar som man.
Jag hade oturen att göra något liknande med min stortånagel för några år sedan och fick rådet på apoteket att ta bort det som var löst och sedan låta det lilla som var kvar vid nagelbandet vara orört. Hålla rent och ha ett skyddande omslag runt, finns på apoteken, och lufta så mycket som möjligt när man kan. Rycker du bort det som är kvar kan du skada roten ännu mer och få en missbildad nagel som växer ut.
Citera
2020-09-23, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ja, sorry. Vi använde silvertejp då. Plåster som andas såklart!

Poängen är att hålla kvar nageln tills den nya växer ut.

Men du gillar att vara besserwisser?
Nej du dör inte av silvertejp istället för plåster, men det är ändå bättre med det senare. Om inte annat får du ju en hel del limrester från tejpen på kroppen vilket varken är snyggt eller roligt att plocka bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in