Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Helt enig. Her er det brukt lukket samband. Hettemannens oppgave kan ha vært å sikre fri ferdsel for fluktbil, rekognosere skogholtet og gangveien for å hindre at fotgjengere støtte på bilen i det kritiske øyeblikket hvor den forlot Sloraveien. Aksjonen inne i huset kan ha tatt lenger tid enn planlagt, pga et uforutsett fall, søl, rengjøring og et spontant drap som kanskje egentlig var ment å skje utenfor selve eiendommen.
Dere som ser antydning til bryster på hettemannen; - kan det heller dreie seg om gjenstander som er skjult på kroppen, f.eks. sambandsutstyr, våpen mm?
Hvis det skjuler seg våpen under jakken, så må det i såfall vært håndgranater ;-)
Når personen løfter kneet, så kan man se at låret er spinkelt like over kneet (langstrakt muskulatur), videre kan man se at klærne legger seg i folder inni midjen, som ligger høyere enn hoften og er smalere.
Dette er typisk kvinnelige former, mens menn har en rettere fasong, uten innsvinging i midjen.
Hofteformen og låret kommer til syne når kneet løftes.
Kameravinkelen (ovenfra, nærbilde) gjør at man kan se lys og skygge. Jeg mener det avslører runde former, og jeg ser en antydning til bryster. Jeg synes ikke at formene kan forveksles med en kraftig mannlig brystkasse, eller såkalte manne-pupper. De slanke lårene gjør det usannsynlig, så jeg synes heller personen ser ut som en slank kvinne.
Det er også litt pga måten personen er kledd (oversized), som gjør at jeg tenker at det kan være en kvinne (skjule former). Det virker som at både sko og klær er altfor store, og det kan være årsaken til at vedkommende går litt rart.
Det samme skjer når barn i perioder vokser veldig fort. De snubler og faller en stund, helt til de blir vant med sin egen størrelse og klarer å beregne avstandene bedre.
Likevel synes jeg mest at personen ser ut som en mann, slik hen beveger seg, kanskje særlig ved gjenvinningsstasjonen, når hen legger hendene i kors.
Jeg har egentlig allerede meldt pass når det gjelder hettemennene, så det blir spennende å se hvor det ender.
Men at det er en merkelig opptreden kan vi vel allerede si...
Det var litt vanskelig å beskrive, så jeg håper at jeg har gjort meg forstått :-)