Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Jag har under våren arbetat som sjuksköterska på ett äldreboende. Under den värsta tiden distanserade jag mig otroligt, för att inte riskera att sprida vidare till min arbetsplats - även min familj.
Det var bra gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Jag är varken rädd för ensamhet eller vill offra några män. Jag tror dock på rimliga avvägningar, sunt förnuft och viss försiktighet i vissa situationer. Många i det här forumet har tjatat sen tidig vår om lockdowns, munskydd, militär och gud vet vad.
Min åsikt är att epidemin borde ha stoppats vid gränsen. Jag är arg och besviken att Sveriges myndigheter inte ens gjorde minsta försök att hejda smittan från att komma in i Sverige.
Att stänga ner delar av samhället under en period, är mycket dyrt. Men det är priset man får betala ifall man är dum nog att välkomna resenärer från länder med pågående epidemi. Jag hoppas att det aldrig behöver gå så långt att Sverige inför utegångsförbud, som bevakas av militär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Vi måste inse att vi inte kan leva under sådana extrema förhållanden år ut och år in - det öppna samhället med de restriktioner vi redan har, är vad som är realistiskt för ett samhälle att hålla igång.
Vadå år ut och år in? Är det någon som har förespråkat att sätta samhället i karantän under flera år? Eller är det din fantasi, för att utmåla dina meningsmotståndare som onda?
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Den verklighet som alla panikslagna önskar är lite av ett mardrömssamhälle.
Just för att slippa allt elände, så borde man ha försökt att stoppa smittan vid gränsen.
Tyvärr hade Anders Tegnell, med anhang, fastnat i en oundviklighets-filosofi. Anders Tegnell har förkunnat sin oundviklighets-filosofi för svenska folket, och svenska folket har lyssnat. Oundviklighets-filosofin har försatt Sverige i nuvarande elände.