Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Vem längtar efter polis och militär på gatorna? Det låter snarare som en tanke du inbillar dig själv för att du är för rädd att se sanningen. Vi lever i en pandemi, om inget görs faller sjukvården och män över 45 kan inte längre då förvänta sig vård. De äldre, äldre stryker med men vill du offra även männen? Är du så rädd för ensamhet att du inte klarar lite distans?
Jag har under våren arbetat som sjuksköterska på ett äldreboende. Under den värsta tiden distanserade jag mig otroligt, för att inte riskera att sprida vidare till min arbetsplats - även min familj.
Jag är varken rädd för ensamhet eller vill offra några män. Jag tror dock på rimliga avvägningar, sunt förnuft och viss försiktighet i vissa situationer. Många i det här forumet har tjatat sen tidig vår om lockdowns, munskydd, militär och gud vet vad. Vi måste inse att vi inte kan leva under sådana extrema förhållanden år ut och år in - det öppna samhället med de restriktioner vi redan har, är vad som är realistiskt för ett samhälle att hålla igång. Den verklighet som alla panikslagna önskar är lite av ett mardrömssamhälle.