2020-09-23, 13:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag ser överhuvudtaget ingenting märkligt med TRs uttalande tvärtom. Ett alibi är inget alibi om det inte går att bevisa att personen fysiskt var på plats. Samma sak med att hävda att jag låg och sov ensam i min säng. Men däremot om jag köpte cigaretter på cirkel k 23:34 så bevisar övervakningsfilmen att jag har ett alibi som är okrossbart. TR har agerat helt rätt efter regelboken. Kan du inte fysiskt bevisa vart du var vid ett speciellt klockslag så är det inget alibi. Så enkelt är det.
Jo själva uttalandet är mycket märkligt, datoraktiviteten kanske inte är ett alibi men den har uppenbarligen avfärdats på felaktiga grunder.
Citera
2020-09-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jo själva uttalandet är mycket märkligt, datoraktiviteten kanske inte är ett alibi men den har uppenbarligen avfärdats på felaktiga grunder.
En teori kan vara att de var två som utförde mordet. SD lurade ut LW, och HD väntade bakom planket. Medan HD slog ihjäl LW så cyklade SD hem och satte sig framför datorn. Eller så var det HD som satt vid SDs dator medan han skötte mordet alldeles själv. Nåt jävligt skumt är det med det här.
Citera
2020-09-23, 13:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oteknisk som jag är funderar jag på om man kanske har gjort på samma sätt med SDs jobbdator som men den här:

A 163, s.639

"Undertecknad har gått igenom extraktion ("spegling") av bärbar dator av märket Lenovo,
vilket påträffades på bordet i vardagsrummet vid husrannsakan i Stefan Davidssons bostad
(BG50942-5).
"

Så betyder detta att de har tömt den på innehåll, och att själva datorn inte behövs längre?

Jag har ju tidigt haft som en tanke att om man har mördat någon på det sätt som Lena mördats, då skulle det kunna finnas spår på flera ställen som är svåra att ta bort.

Nu har Sd haft ett ordentligt försprång, kunnat duscha av sig utomhus i mörkret och tvätta saker i maskinen. Kanske han även hade handskar på sig.

Men risken är ändå att det i brådskan att koppla upp sig på nätet (för alibi) har kommit blod på något, som vid entrén, dörrhandtag, dörrmatta, mobil, dator, strömbrytare osv. Jag tror ju att det är väldigt svårt att spola av sig allt snabbt, utan att det kan droppa något på något ställe.

Har man planerat allt noga, kanske man inte bara släcker utebelysningen utan t o m har en handduk ute för att torka sig efteråt?

Men sen ska man in i huset, och det är då man kan komma åt något med de blodiga kläderna och handduken som är blöt...

Ja, kanske man hade tagit så mycket tester och NFC var så belastade. Det är väl där gränsen drogs kanske. Vet inte hur många utredare de hade exakt från början, men ett tag var de ju ett 20- tal utredare, som senare blev ett tiotal. Fem sedan? minns inte riktigt längre.

De måste gjort någon slags spegling av HP:n eftersom ett undersökningsprotokoll signerat Hilda Nygren 17/12 -18 finns i Aktbilaga 167 pdf sida 91.

Hon har plockat ut registrerade poster i BG50942-1 för 14-15 maj, men tyvärr har de inte filtrerat fram nätverksanslutningarna för datorn.

I datorns RAM-minne finner forensikerna Nätverksanslutningar och t o m lösenord om de har använt ett bra RAM-fångarprogram och i dessa kan de alltså filtrera den information de vill ha fram som t ex datorns nätverksanslutningar mellan vissa tider.

Jag tror ju att SD hade datorn med sig ut och att han kan ha missat att radera datorns lista på gamla kända nätverk och då kan LW:s mobil ha väckt datorn några sekunder innan han hinner slå av hennes wifi och eventuella internetdelning. Har forensikerna gjort som de bör, finns alltså möjligheten att få fram hans dåvarande nätverksanslutningar OCH lösenord. Skulle man finna att SD:s dator försökt ansluta till LW:s mobil, binder det åtminstone datorn till mordplatsen. Då blir det svårt att konstruera en hållbar historia för SD.

Jag har sökt och sökt, men har fortfarande inte hittat något protokoll i FUP vad det gäller datorns nätverksanslutningar. Har de inte förstört något, så har de svaren kvar i utredningsmaterialet.

(Ovan möjlighet kräver antagligen att SD hade datorn i vila och att den inte varit avstängd mellan 14-15 maj.)

Tillägg:
Jag har ju även en teori om att händelserna i datorn kl 23.34 föranleds av att SD raderar deras gemensamma Telegramchatt och raderar bilder som kan ha väckt liv i Driven som då försöker Rebuilta öppna webbsidor. Alla inkopplade enheter till hans två kända konton (saabstefan och herrteamdavidsson) på Google/Chrome måste ju ha kontrollerats.

Det behövs en överskådlig sammanställning på SD:s enheters Starttider för:
Nätverksanslutningar
Windows Prefetch Files
Encrypted Files
Chrome Cache Records
Rebuilt Webpages

---

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Senast redigerad av Honan6 2020-09-23 kl. 14:33. Anledning: Tillägg
Citera
2020-09-23, 14:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Att det har varit en datoraktivitet på SDs dator 23:34 köper jag 7 dagar i veckan men att det var just SD som satt framför datorn köper jag inte.
Citera
2020-09-23, 15:06
Medlem
Citat:
Att det har varit en datoraktivitet på SDs dator 23:34 köper jag 7 dagar i veckan men att det var just SD som satt framför datorn köper jag inte.
Det KAN ha varit det - och det var HD som slog ihjäl LW. Men jag kan tänka mig också tvärtom, HD satt framför LWs dator och HAN slog ihjäl LW.
Citera
2020-09-23, 15:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det KAN ha varit det - och det var HD som slog ihjäl LW. Men jag kan tänka mig också tvärtom, HD satt framför LWs dator och HAN slog ihjäl LW.

Ja kanske det är så men det känns mer som att det är SD som slog ihjäl LW. Jag tänker som så att om LW kom fram till BP och HD stod där så tror jag att LW vänt på klacken och gått hem igen eller varit väldigt vaksam på HD. Nej HD känns mer som en nyttig idiot.
Citera
2020-09-23, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Dom kallar väl varandra för mamma och pappa? Jag tror inte hon syftade på att han var duktig pappa som var där med barnen..
Jag tolkade det som att han var duktig pappa som tränade?

EDIT: Vill minnas att SD skickade en bild på sin pung till HD på kvällen. "Gubbpung", vill jag dra mig till minnes att de kallade den för då.
Kanske sånt man gör när man är skild..?
Jag skrev nåt om det i våras, men hinner inte leta fram inlägget nu😊

Jag minns att HD vid ett förhör nämnde att SD hade pungbråck.
Citera
2020-09-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns att HD vid ett förhör nämnde att SD hade pungbråck.

Ja.. När fl frågade om HD kände till några skador/krämpor som SD har så sa hon pungbråck.
Minns det pga att jag "fnissade" till när jag läste det. Han verkade ju fungera bra ändå för driften var det inget fel på iaf.

EDIT: How ever... Det märkliga var väl att han skickade en bild på juvelerna till sitt ex som var på resa med sin nya fling.

Trots det som de sagt och uppgett i förhör om deras relation:
Allt de och gjort tyder på att de hade en plan på att återförenas. Tom HD's mamma intygar ju om detta. USA-resan var för att fira att de levt halva sitt liv med varandra och att hon trodde att de skulle hitta tillbaka till varandra.

Det jävliga är väl att de får leva ihop tills döden skiljer dom åt. De har hållhakar på varandra, så ingen av dom skulle väl ens VÅGA separera?
Btw, är de fortfarande särbos?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-23 kl. 15:43.
Citera
2020-09-23, 15:33
Medlem
firebird1974s avatar
En tanke som har slagit mej rätt ofta är om SD läser tråden och med sitt självbelåtna flin tänker att dom är duktig dessa skribenter som lyckas pricka in hela händelseförloppet in i minsta detalj. Men synd att dom inte kan göra ett jävla skit åt saken.
Citera
2020-09-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ja kanske det är så men det känns mer som att det är SD som slog ihjäl LW. Jag tänker som så att om LW kom fram till BP och HD stod där så tror jag att LW vänt på klacken och gått hem igen eller varit väldigt vaksam på HD. Nej HD känns mer som en nyttig idiot.
Om HD stod BAKOM planket och SD knuffade henne dit, eller nåt, så kanske LW inte hade en chans att reagera. Mer än 17 slag, totalt raseri, kan tyda på att det är HD som slog ihjäl henne. Och det höll på länge. SD var så mycket större än LW och hade inte behövt "mer än 17 slag" för att ta död på henne.

HDs kommentar "hoppas hon är död" när hon inte ens borde vetat att hon var försvunnen, tyder på att den som slog ihjäl henne inte stannade på plats för att känna pulsen på henne, eller vara säker på att hon var död. Hennes svamlande i förhören om att "... nä, jag vill inte svara på det, jag kanske säger fel", som hon säger många gånger, tyder på att hon inte vet hur hon skall säga för att inte försäga sig. Hade hon inte vetat någonting hade hon pratat på. Den som inte har något att dölja, döljer inget.
Citera
2020-09-23, 15:43
Medlem
gaylordfuckers avatar
Kommer det bli något nytt efterspel i detta fallet, finns det nya bevis?

Har inte följt detta sedan SD släpptes ut igen.
Citera
2020-09-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Kommer det bli något nytt efterspel i detta fallet, finns det nya bevis?

Har inte följt detta sedan SD släpptes ut igen.
Den friande domen är överklagad, och HR tar upp fallet i mars 2021. Eftersom han inte är häktad, utan går fri, så är det inte prioriterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in