Citat:
Ursprungligen postat av
Saengstolpe
Jag håller med, kul att Malmberg ryter ifrån.
Schyffert har väl beskrivits som en mer samlande kraft i arbetet med Killing-gänget med en kompetens att få saker att faktiskt hända. Jag är övertygad om att att det stämmer att han hade förmågan att se potentialen för gruppen i alla de enskilda medlemmarna, människor med överlägsen humoristisk kompetens framför hans egen. "The 90s - ett försvarstal" är ju hans sätt att hantera sitt mindervärdeskomplex gentemot de andra. Han berättade i nån intervju att han åkte till USA och gick en standup-kurs för att ha åstadkommit något själv när alla andra gått vidare från Killing-gänget, resultatet blev egenterapin "The 90s - ett försvarstal", som förövrigt är riktigt snyggt upplagd rent berättartekniskt.
On topic har ju Claes Malmberg rätt i sak; det är osnyggt med skambeläggande av offret oavsett vilken maktposition man har och hon har de facto bristande självinsikt kring sitt eget agerande i fallet. Kör jag 100 km/h över hastighet och blir av med körkortet är det ju mitt eget fel om jag fångas av en kamera. Jag hade otur att köra precis där en kamera var. Nour hade otur att visa könet för någon som tog det så pass hårt att det resulterade i en anmälan. 99 fall av 100 hade ju ingen brytt sig om det tillräckligt för att polisanmäla men majoriteten hade antagligen blivit illa till mods (argument som "men Nour är ju snygg", "det hade väl varit trevligt" osv är irrelevanta anser jag).
Det fetade: han hade god hjälp av kompetent folk där med. Wiki:
Citat:
För manus stod jämte Schyffert även Martin Luuk och Fredrik Lindström.
Men han har näsa för att jobba med duktigt folk, så något måste han ju ha att bidra med tycker man.
Helt rätt att av CM som du säger. Det är en kränkning och ett översitteri från början... "jag gör vad jag vill"... men då var hon 18 och kan få vara lite ego och barnslig.
Men nu blir det en dubbel kränkning och denne var värre då hon är vuxen och befunnits skyldig i domstol.
Man frågar sig varför hon ältar detta, för enbart tjej-gänget kan tänkas stötta henne... väl?