2020-09-22, 23:45
Medlem
Rekommenderar att lyssna på podden som artikeln citerar!
Där framkommer att det inte var brottsoffret som anmälde utan polis som såg händelsen och gjorde sitt jobb helt enkelt.
Lyssna på Malmbergs podd, artikeln citerar bara en liten del av en längre utläggning om paret Refai-Schyffert
Citera
2020-09-23, 00:23
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Peter Wahlbeck tvålar till Henrik Schyffert.

https://www.facebook.com/100003156460562/posts/2926167047498482/
Det var som tusan att HS har sån makt så han gjort PW helt arbetslös. Kan det verkligen stämma? Med tanke på CM:s uttalande om överklassartisteri så kanske det stämmer. PW och CM har ju liknande politisk hemvist så visst kan väl Claes ömka för Peter.

Undrar om det är Wahlbeck som målat tavlorna? Inte illa i så fall.
Citera
2020-09-23, 05:58
Medlem
Paret ska vara så putslustiga jämt och det kan reta många. Att Nour har valt en stinkande snuskgubbe retar säkert ännu fler. Med det sagt så vill Malmberg ofta agera grindvakt och "säga ifrån". Även fast han till stor del har rätt så blir han lite patetisk. Ulf Lundell är också en person som ofta har ett behov av att lufta åsikter om andra. Det verkar vara en kombination av narcissism och avundsjuka.
Senast redigerad av Realism2000 2020-09-23 kl. 06:00.
Citera
2020-09-23, 07:04
Medlem
Hon är ju inkvoterad, kvinna med arabiskt ursprung, där slog man två flugor i en smäll i det intersektionella pusslet. Det räcker mycket långt för att få vara med på mello och liknande. Så rolig på riktig har aldrig ingått i kravprofilen när mediasverige haussat henne i karriären.
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
"Nours poddelipodd och Henrik". Vad är ens det för jävla namn att döpa en podcast till? Nour är för övrigt den mest talanglösa så kallade komikern som Sverige haft.
Citera
2020-09-23, 07:12
Medlem
Kaka söker maka. Schyffert toppar ju listan över folk där sociopat-larmet går igång. Det ansåg jag redan på 90-talet med honom , att det var empati som fattades där. Han var ju sängvätare långt upp i åren också, gick han ju ut med offentligt, stolpskottet. Och det ska visst finnas ett samband mellan det och sociopatiska personlighetsdrag.
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Jag får nån sorts sociopatvarning av den där Nour när jag ser henne på TV. Hur hon är IRL har jag ingen aning om. Bryr mig egentligen inte. Det är hur som ingen person jag någonsin skulle vilja umgås med. Skulle jag gå in på en restaurang och se henne där så skulle jag troligtvis lämna stället direkt.
Citera
2020-09-23, 09:28
Bannlyst
CM har varit progressiv röd och är en av oss dock är Nour mer värd eftersom hon är rasifierad, röd och feminist samt en av oss, CM kommer förlora!
Citera
2020-09-23, 11:20
Medlem
Hur såg hennes pattar och mutta ut då egentligen?
Citera
2020-09-23, 14:22
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Henrik Schyffert var med på min "Vem får dig att byta kanal?"-lista.

Men någon på den listan kände en moderator, så den tråden försvann.

(FB) Vem får dig att byta kanal?
Citera
2020-09-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Jag håller med, kul att Malmberg ryter ifrån.

Schyffert har väl beskrivits som en mer samlande kraft i arbetet med Killing-gänget med en kompetens att få saker att faktiskt hända. Jag är övertygad om att att det stämmer att han hade förmågan att se potentialen för gruppen i alla de enskilda medlemmarna, människor med överlägsen humoristisk kompetens framför hans egen. "The 90s - ett försvarstal" är ju hans sätt att hantera sitt mindervärdeskomplex gentemot de andra. Han berättade i nån intervju att han åkte till USA och gick en standup-kurs för att ha åstadkommit något själv när alla andra gått vidare från Killing-gänget, resultatet blev egenterapin "The 90s - ett försvarstal", som förövrigt är riktigt snyggt upplagd rent berättartekniskt.

On topic har ju Claes Malmberg rätt i sak; det är osnyggt med skambeläggande av offret oavsett vilken maktposition man har och hon har de facto bristande självinsikt kring sitt eget agerande i fallet. Kör jag 100 km/h över hastighet och blir av med körkortet är det ju mitt eget fel om jag fångas av en kamera. Jag hade otur att köra precis där en kamera var. Nour hade otur att visa könet för någon som tog det så pass hårt att det resulterade i en anmälan. 99 fall av 100 hade ju ingen brytt sig om det tillräckligt för att polisanmäla men majoriteten hade antagligen blivit illa till mods (argument som "men Nour är ju snygg", "det hade väl varit trevligt" osv är irrelevanta anser jag).

Det fetade: han hade god hjälp av kompetent folk där med. Wiki:

Citat:
För manus stod jämte Schyffert även Martin Luuk och Fredrik Lindström.

Men han har näsa för att jobba med duktigt folk, så något måste han ju ha att bidra med tycker man.

Helt rätt att av CM som du säger. Det är en kränkning och ett översitteri från början... "jag gör vad jag vill"... men då var hon 18 och kan få vara lite ego och barnslig.

Men nu blir det en dubbel kränkning och denne var värre då hon är vuxen och befunnits skyldig i domstol.

Man frågar sig varför hon ältar detta, för enbart tjej-gänget kan tänkas stötta henne... väl?
Citera
2020-09-23, 17:06
Medlem
Mrkicklings avatar
Jag har inte sett att någon länkar denna än (kollade första sidorna i tråden):
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oRn6bV/tittarna-i-uppror

Claes Malmberg naken inför barn, hur känner han att han kan kritisera någon annan för att ha visat brösten?
Citera
2020-09-23, 22:02
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Denna kvinna måste vara den i särklass SÄMST komikern som Sverige någonsin haft.
Henrik var kul en gång i tiden. Men han sålde sin själ till djävulen
Citera
2020-09-24, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
Jag tänkte generalisera några av inläggen i denna tråd i två påhittade exempel:

Postare A
- Va, visade hon brösten? Hur NICE är inte det?! Vad är det för mes som anmäler något sådant?

Att du tror du skulle tända på att okända kvinnor blottar sig när du går genom en park betyder inte alla alla är som du. (Kanske finns det någon lämplig site du kan googla fram?)

Postare B
- Va, visade hon brösten? Omoraliskt - om det hade varit en kille i samma situation hade han åkt dit och ingen hade skrattat.

I slutänden hör jag själv till denna andra kategori. Men jag tror några stannar där och därmed förenklar Nours handlande (och humor).

I bakgrunden finns, anar jag, Nours bakomliggande kritik mot att män i dagens samhälle tar sig rätten till kvinnors kroppar. (Diskussionen om hur sant det är hör hemma i en annan tråd. Please!) Jag tror hon försöker få fram sin poäng genom att "vända på steken": vad skulle man (/män?) säga om kvinnor blottade sig i parker, eller tar män på könsorganet, oinbjudet?

Hon har ju komikerambitioner och försöker dessutom göra humor av det, genom att pressa gränserna och verkligen blotta sig i parken och verkligen ta män på könsorganet. Inför dold kamera! Med lite tur kan hon exponera roliga reaktioner, eller till och med lite dubbelmoral. Kanske får sig någon en tankeställare!

Om det verkligen var roligt, tja det är väl en smaksak, som med all humor. Kanske gillar hennes fans det, i synnerhet att de gjorde det då. (?)

Men sätter man på sig de juridiska glasögon är hon solklart skyldig till sexuellt ofredande.

Så vad tror ni, A) eller B) nedan?

A) Hon kanske inte förstod att det var brottsligt.
B) Hon kanske förstod att det var brottsligt, men hon gjorde det ändå för att få fram sin poäng. För Humorns skull. För Konstens. Eller för Kvinnokampen, vad vet jag?

Juridiskt spelar A) eller B) ingen roll. Hon är en dömd sexualbrottsling.

Att efteråt förringa sitt brott tyder ändå på att det handlar om A). Det tråkiga, dumma, ointelligenta alternativet! Jag hade föredragit B) - att hon står för sina synder, och förklarar varför (eller åtminstone slutar prata om det)

Hon är inte respektfull mot brottsoffret. Att dessutom utnyttja sin medieroll och beslå offret med lögner, det är på gränsen till smutsigt. Allt för få lite klick?

Så det är klart Claes har rätt i detta fall.

Du glömmer "C" att hon var del av ett gäng som gjorde ett "underhållnkngsprogram" i femman där hela idén gick ut på att olika karaktärer svinade och trakasserade oskyldigt folk på stan på alla tänkbara sätt och att den som utsattes för övergreppen framställdes som en idiot.

Det är en jävla skillnad på att en störd tjej (Eller kille) i sitt förvirrade tillstånd lever ut sina perversioner och visar sitt kön i all tysthet jämfört med om du även blir överfallen av ett helt filmteam som sätter en clownnäsa på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in