Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det var Kina som fixade chefsjobbet på WHO åt honom. Surprise.
Nej. Jag är inte helt förvånad. Betraktar Tedros Kina som sin chef? I så fall kan Kina betala hans lön; och resten av WHO's budget. Låt västländerna slippa. Västländerna har ekonomiska bekymmer just nu, av väl känd anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Verkar som det kan bli tvångskarantän i Stockholm (om någon smittad person finns i hushållet, så måste alla isolera sig). Tänk att vi kom dit i alla fall. Vi hinner säkert få uppleva polisen och militären också, innan det här är över!

(Jo, LITE roligt är det, med tanke på allt som sagts om "frivillighet, "annan väg" och "medborgarnas egna sunda förnuft".

)
Anders Tegnell tror inte på frivillighet. Det ligger helt andra orsaker bakom Anders Tegnells agerande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bavertass
Men nu var det just dödsfall det specifika inlägget handlade om.
Du skrev att viruset var ofarligt för vanliga friska människor. För att betrakta ett virus som ofarligt, så anser jag det vara otillräckligt att bara titta på dödsfallen. Man behöver även titta på risken att bli inlagd på sjukhus, eventuellt med intensivvård. Man behöver även titta på risken för bestående skador. En sjukdom som ger bestående skador, kan knappast betraktas som ofarlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bavertass
Det fattar dock tydligen inte enfaldiga alarmister.
Intelligens nivån är så låg just nu...
Jag erkänner att jag hade för bråttom när jag skrev det inlägget. När jag skrev "lågbegåvade tegnellister", så var det en respons på att du klagade på lågbegåvade alarmister. Men ditt inlägg var ett svar på GaretheGOLFERbale's inlägg. Jag borde även ha riktat motsvarande kritik mot GaretheGOLFERbale. Mitt misstag.