2020-09-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Javars. Schyffert var inte ens rolig på 90 talet med Hassan, även om de andra Luuk & Lindström var det.

Nu är det en gåta att Schyffert & Nour kan tjäna pengar på sin verksamhet. Vem orkar ens höra på detta par och ännu värre berala för det.

Det var Schyffert som drog ihop Hassangänget och såg till att det blev nåt av det.

Han gjorde samma sak med Killinggänget.

Så utan Schyffert så hade ingen av de grupperna existerat.

Man kan ju ha andra talanger än just att va rolig.

Tycker även att han är top 10 ståuppare i landet även om han aldrig kommer hota de 9 första på listan.
Citera
2020-09-22, 09:24
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee

Man kan ju ha andra talanger än just att va rolig.
.

Ja. Han har ju på något sätt blivit känd utan att vara rolig. Både han och nour är ju duktiga på att synas och höras. Man kan göra sig pengar på att vara avskydd och spela offer.
Citera
2020-09-22, 10:04
Medlem
Mikkkas avatar
Det var ju även Nour ni vet den där härliga feministen som outade sorans offers berättelse till soran, så han sedermera kunde anmäla denna tjej för förtal.

Att hon på något sätt vill mena att det var ok att blotta könet är bara ett led i hennes sjuka medicinerade huvud.
Citera
2020-09-22, 10:44
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Det var ju även Nour ni vet den där härliga feministen som outade sorans offers berättelse till soran, så han sedermera kunde anmäla denna tjej för förtal.

Att hon på något sätt vill mena att det var ok att blotta könet är bara ett led i hennes sjuka medicinerade huvud.
Talar du om kurdisk klanmentalitet, vi håriga bergstroll mot svenskarna?
Citera
2020-09-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Schyffert var en del av en ikonisk humorgrupp. Emellanåt kunde han själv vara småkul - men han stod inte för något av genialiteten.
Efter det bara mörker. En bisarr PK-humor(?)-karriär samt lägring av mycket yngre (iofs snygg, men talanglös) komediessa.

Kul att Malmberg vågar ryta ifrån. Dessa har varit fredade alltför länge. Tror f.ö att Schyffert droppar Nour inom 2 år. Gubbsjuk jävel.

Jag håller med, kul att Malmberg ryter ifrån.

Schyffert har väl beskrivits som en mer samlande kraft i arbetet med Killing-gänget med en kompetens att få saker att faktiskt hända. Jag är övertygad om att att det stämmer att han hade förmågan att se potentialen för gruppen i alla de enskilda medlemmarna, människor med överlägsen humoristisk kompetens framför hans egen. "The 90s - ett försvarstal" är ju hans sätt att hantera sitt mindervärdeskomplex gentemot de andra. Han berättade i nån intervju att han åkte till USA och gick en standup-kurs för att ha åstadkommit något själv när alla andra gått vidare från Killing-gänget, resultatet blev egenterapin "The 90s - ett försvarstal", som förövrigt är riktigt snyggt upplagd rent berättartekniskt.

On topic har ju Claes Malmberg rätt i sak; det är osnyggt med skambeläggande av offret oavsett vilken maktposition man har och hon har de facto bristande självinsikt kring sitt eget agerande i fallet. Kör jag 100 km/h över hastighet och blir av med körkortet är det ju mitt eget fel om jag fångas av en kamera. Jag hade otur att köra precis där en kamera var. Nour hade otur att visa könet för någon som tog det så pass hårt att det resulterade i en anmälan. 99 fall av 100 hade ju ingen brytt sig om det tillräckligt för att polisanmäla men majoriteten hade antagligen blivit illa till mods (argument som "men Nour är ju snygg", "det hade väl varit trevligt" osv är irrelevanta anser jag).
Citera
2020-09-22, 13:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Talar du om kurdisk klanmentalitet, vi håriga bergstroll mot svenskarna?
Bergsturk heter det.
Men det är inte första gången kurder håller ihop. Det är något som svenskar måste förhålla sig till även om vi inte är etnocentriska själva.

Om det verkligen var Nour så visar det ju tydligt att hennes feminism inte handlar om systerskap utan bara är en av samhället godkänd hatkanal.
Hennes slicka fitta monolog är vidrig.
Citera
2020-09-22, 14:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Jag håller med, kul att Malmberg ryter ifrån.

Schyffert har väl beskrivits som en mer samlande kraft i arbetet med Killing-gänget med en kompetens att få saker att faktiskt hända. Jag är övertygad om att att det stämmer att han hade förmågan att se potentialen för gruppen i alla de enskilda medlemmarna, människor med överlägsen humoristisk kompetens framför hans egen. "The 90s - ett försvarstal" är ju hans sätt att hantera sitt mindervärdeskomplex gentemot de andra. Han berättade i nån intervju att han åkte till USA och gick en standup-kurs för att ha åstadkommit något själv när alla andra gått vidare från Killing-gänget, resultatet blev egenterapin "The 90s - ett försvarstal", som förövrigt är riktigt snyggt upplagd rent berättartekniskt.

On topic har ju Claes Malmberg rätt i sak; det är osnyggt med skambeläggande av offret oavsett vilken maktposition man har och hon har de facto bristande självinsikt kring sitt eget agerande i fallet. Kör jag 100 km/h över hastighet och blir av med körkortet är det ju mitt eget fel om jag fångas av en kamera. Jag hade otur att köra precis där en kamera var. Nour hade otur att visa könet för någon som tog det så pass hårt att det resulterade i en anmälan. 99 fall av 100 hade ju ingen brytt sig om det tillräckligt för att polisanmäla men majoriteten hade antagligen blivit illa till mods (argument som "men Nour är ju snygg", "det hade väl varit trevligt" osv är irrelevanta anser jag).
När människor blottar sig helt random så är det skillnad mot att vara naken i en sexuell sitation eller på en nudiststrand.
Det människor reagerar på är det malplacerade beteendet. När nån går helt utanför de sociala ramarna visar de att de är gränslösa, de blir oförutsägbara vilket skapar en osäkerhet hos offret.
Hur galen är människan?
Vad är nästa steg?
Är det en våldtäktsman/kaninkokerska?
Om man inte blir vaksam när någon beter sig på ett sätt som kulturen anser vara tabu är man inte överlevnadsmaterial.
Citera
2020-09-22, 15:41
Bannlyst
Skulle nån kunna förvarna innan Nour flashar nästa gång så att man hinner få upp kameran?
Senast redigerad av Kranskalle 2020-09-22 kl. 16:33.
Citera
2020-09-22, 16:43
Bannlyst
Peter Wahlbeck tvålar till Henrik Schyffert.

https://www.facebook.com/100003156460562/posts/2926167047498482/
Citera
2020-09-22, 17:14
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nääää. Inte kul då inte kul nu.
Hade hon kommit med något vitsigt kanske?
Men hon var ju värdelös på att vara rolig.
Det går inte att förstå humorn om man inte var med på den tiden det var faktiskt inte så dålig humor som man kan tro nu 2020
Citera
2020-09-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Peter Wahlbeck tvålar till Henrik Schyffert.

https://www.facebook.com/100003156460562/posts/2926167047498482/
Ganska bittert angrepp av geniet/tokpannan Wahlbeck. Handlar ju mer om hur han mobbats ut och förlorat inkomst än hur Schyffert tjänat pengar på att mörka Sveriges utveckling och därigenom är delskyldig till dagens svenska kaos. Men öppet mål för Wahlbeck, svårt att se hur Schyfferst karriär ska fortgå. Barnprogram på SVT? Som ståuppkomiker borde han vara död, faran att som komiker bli politisk, särskilt att liera sig med makten som han gjort.
Citera
2020-09-22, 23:14
Avslutad
Hon är så jävla äcklig som visar fittan och pattarna på stan. Vem är hon att avgöra om det är "samma sak" eller ej, ifall det varit en man som gjort så mot henne? Jag kanske mår dåligt, jag kanske sett för många fittor, jag kanske inte alls vill se just hennes fitta. Klart som fan att det är sexuellt ofredande. Att hon ens får medieutrymme är för motbjudande, med hennes ännu äckligare ursäkt till människa till sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in