Håller med det admin säger i här i tråden.
Till RobRoys vill jag säga att du fått det helt bakvänt.
Flashback blir ersatt av ett bättre Flashback om ett sådant kommer och lyckas ta över medan Flashback lever.
Om Flashback dör på grund av ekonomiska skäl så kommer diskussionen bli slukad av jättarna precis som admin säger.
Mer på topic så tyckte jag merch var en väldigt bra idé. Jag är själv inte en merch-människa (till slut pungat välförtjänt donation istället, trots bristen på crypto-betalning) men det verkar finnas gott om dom, då det är så många som kör merch.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Inte säkert det skulle bli så värst mycket stöd.
1. Många vill inte skylta med att de hänger på Flashback.
2. Man måste ange namn och postadress för att få paket, vilket står tvärtemot vad forumet står för.
3. Någon/några ska köpa in, ordna lokal, sköta ordrar, hemsida att beställa från, sköta lager, packa, adressera, hålla koll på ekonomi osv. Det är mycket innan Flashback får en enda krona.
1. Finns mer att sälja än bara en t-shirt med bara flashbackloggan. Nog många som med glädje skulle bidra med design om det ordnades upp här på forumet (likt flashback awards).
2. Man behöver naturligtvis inte skriva in sitt användarnamn för att beställa något... Du är lika anonym/oanonym när du beställer en flashbackmugg som när du swichar pengar eller köper något från en annonsör. I alla tre fallen är det förstått att du hänger på Flashback (av merch-handlare, annonsör, eller bank), i inget av de tre fallen vet de vilken användare du är.
3. Det finns många tredjepartare idag som trycker on-demand då det är så stort med merch idag. Köp en Flashback-tröja. Flashback står för "sälj"-delen och får x%. Tredjepartaren står för tröjan, tryckandet, packeterandet, skickandet, betalningen - och får y%.
Men ja, har inte den blekaste om vilka inkomster det skulle ge eller vilka utgifter flashback har. Men kasta ut så många krokar man orkar och kommer på och se vilka som fungerar verkar vara ett hyfsat fungerande koncept.