Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-29, 09:56
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag förnekar inte att det finns positiva aspekter med Flashback, gjorde det inte det så skulle jag så klart inte hänga här alls. Utöver det kan jag inte kan förklara min uppfattning bättre än jag gjorde i mitt förra svar - näst bäst är inte gott nog för mig när det kommer till ordets frihet.

Med tanke på att du varit medlem i över sju år, och postat över 3 000 inlägg, så tror jag dig när du påstår att det även finns positiva sidor med Flashback. Vad jag däremot är intresserad av är vad du anser vara ett problem, då du tidigare skrev att Flashback borde sänkas som Titanic. Så något måste det uppenbarligen finnas som du ogillar.

Jag ställer inte frågan för att argumentera emot dig. Det är din åsikt, och den har du givetvis all rätt att ha. Är bara nyfiken på att veta vad du anser vara ett problem. Att du önskar att Flashback försvinner för att ge utrymme åt någon annan har jag förstått. Med vad är det du vill att Flashback ska ersättas med?

admin
Citera
2020-08-29, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Med tanke på att du varit medlem i över sju år, och postat över 3 000 inlägg, så tror jag dig när du påstår att det även finns positiva sidor med Flashback. Vad jag däremot är intresserad av är vad du anser vara ett problem, då du tidigare skrev att Flashback borde sänkas som Titanic. Så något måste det uppenbarligen finnas som du ogillar.

Jag ställer inte frågan för att argumentera emot dig. Det är din åsikt, och den har du givetvis all rätt att ha. Är bara nyfiken på att veta vad du anser vara ett problem. Att du önskar att Flashback försvinner för att ge utrymme åt någon annan har jag förstått. Med vad är det du vill att Flashback ska ersättas med?

admin

Ok, för att uttrycka mig kort men koncist - jag behöver ingen som modererar min yttrandefrihet (och det gör ingen annan heller) lika lite som jag behöver en dialogpolis när jag pratar med folk på stan.

Ett konkret exempel:

Mitt inlägg om att man ska sänka FB som Titanic blev antagligen raderat för att det var Off Topic, eller? Samtidigt har du och jag haft den här dialogen som inte alls kan säga vara inom trådens ramar och den här inkonsekvensen stör mig in i märgen. Jag inser att det finns en mänsklig faktor som spelar in i detta men i min värld sker detta för ofta för att jag ska kunna vara nöjd med resultatet.

Så detta är i kort min anledning för mitt generella ogillande av FB.
Citera
2020-08-30, 17:59
Bannlyst
Citat:
Flashback har stängts ner två gånger innan, och då kom det inga ersättare. Vad får dig att tro att det skulle bli annorlunda denna gång?

Om Flashback stängdes ner idag så skulle diskussionerna flyttas till Facebook, Twitter och vissa nischade forum. Det finns forum som enbart handlar om droger, resor, Mac, fotografering osv. Men glöm tanken på ett forum där nazister kan ha en öppen dialog med judar och antifascister. Eller där du kan vara anonym och diskutera relationer eller psykisk ohälsa. Bara för att ta några exempel.

Facebook innehåller vissa virus nu för tiden, så om diskussionerna skulle flyttas dit så blir det värre för vissa användare.

De som de flesta i alla fall behöver är sponsorer. Flashback borde uppfinna fler företag vid sidan av flashback media group, då går det att få in pengar till forumet.

Detta är dock det enda forumet i världen där man kan diskutera vad som helst, yttra sina åsikter och ändå få det man vill ha sagt på ett forum.

Så flashback är något fint, åldersgränsen är 18 år den borde vara 15 år till och med, om det inte vore för mondo gore bizzare forumet.

Med en ny design och med finare utseende på flashback forum går det att tjäna pengar, sänk åldern till 15 år, och det borde gå bra ändå.

Webbdesign gör skillnad på en hemsida, ser hemsidan cool ut så kan man åstadkomma grejer.
Citera
2020-09-02, 00:23
Bannlyst
Citat:
*massa text*

admin

Inför böter för regelbrott, och stäng av tills böterna är betalda. Och inför avgifter för PM och Laidback.
Money problem solved!
Citera
2020-09-02, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spidersweb
Facebook innehåller vissa virus nu för tiden, så om diskussionerna skulle flyttas dit så blir det värre för vissa användare.

De som de flesta i alla fall behöver är sponsorer. Flashback borde uppfinna fler företag vid sidan av flashback media group, då går det att få in pengar till forumet.

Detta är dock det enda forumet i världen där man kan diskutera vad som helst, yttra sina åsikter och ändå få det man vill ha sagt på ett forum.

Så flashback är något fint, åldersgränsen är 18 år den borde vara 15 år till och med, om det inte vore för mondo gore bizzare forumet.

Med en ny design och med finare utseende på flashback forum går det att tjäna pengar, sänk åldern till 15 år, och det borde gå bra ändå.

Webbdesign gör skillnad på en hemsida, ser hemsidan cool ut så kan man åstadkomma grejer.

Flashback ska inte ta ställning till vad som är "coolt". Flashback ska vara neutralt.

Knarkarkatten är att ta ställning, och får dessutom Flashback att verka vara ett tillhåll för pundare, så den måste bort.

Även bilden på kvinnan som visas om man är utloggad och går till en tråd som ligger i Papperskorgen måste bort, eftersom den tar ställning till hur en kvinna ska se ut och kan få Flashback att verka sexistiskt.

Och byt typsnittet på "Flashback" till ett mer neutralt typsnitt, tex Arial.

Och man ska kunna logga ut utan att ha Javascript på, vilket man inte kan idag.

Ta gärna bort alla "frames" också om det är möjligt, eftersom de har ett dåligt rykte. Avgränsa med tex linjer istället.

Och skriv "Citat slut" efter citat.

Enkelt ska det vara, så att alla kan läsa Flashback även om de har en väldigt gammal webbläsare. Då kommer nog många äldre läsare bli glada och mer villiga att skänka pengar till Flashback.

Flashback borde starta fler företag ja, tex inom säkerhetsbranschen. Jag återkommer till det senare.
Senast redigerad av eoku 2020-09-02 kl. 00:54.
Citera
2020-09-02, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Inför böter för regelbrott, och stäng av tills böterna är betalda. Och inför avgifter för PM och Laidback.
Money problem solved!

Sånt är inte lagligt i Sverige, att införa böter på en hemsida strider mot många länders lagar.

Bara en domstol kan ge böter åt folk i Sverige.
Citera
2020-09-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Sånt är inte lagligt i Sverige, att införa böter på en hemsida strider mot många länders lagar.

Bara en domstol kan ge böter åt folk i Sverige.

Nej det är inte olagligt att göra som jag beskrev. Flashback tar redan ut avgift för att man ska kunna posta inlägg direkt efter registrering. Och det kan bli en liknande avgift för att häva en avstängning lika gärna, eller en avgift för PM och Laidback. Inget olagligt med det.
Citera
2020-09-02, 23:34
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Håller med det admin säger i här i tråden.

Till RobRoys vill jag säga att du fått det helt bakvänt.
Flashback blir ersatt av ett bättre Flashback om ett sådant kommer och lyckas ta över medan Flashback lever.
Om Flashback dör på grund av ekonomiska skäl så kommer diskussionen bli slukad av jättarna precis som admin säger.

Mer på topic så tyckte jag merch var en väldigt bra idé. Jag är själv inte en merch-människa (till slut pungat välförtjänt donation istället, trots bristen på crypto-betalning) men det verkar finnas gott om dom, då det är så många som kör merch.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inte säkert det skulle bli så värst mycket stöd.

1. Många vill inte skylta med att de hänger på Flashback.
2. Man måste ange namn och postadress för att få paket, vilket står tvärtemot vad forumet står för.
3. Någon/några ska köpa in, ordna lokal, sköta ordrar, hemsida att beställa från, sköta lager, packa, adressera, hålla koll på ekonomi osv. Det är mycket innan Flashback får en enda krona.
1. Finns mer att sälja än bara en t-shirt med bara flashbackloggan. Nog många som med glädje skulle bidra med design om det ordnades upp här på forumet (likt flashback awards).
2. Man behöver naturligtvis inte skriva in sitt användarnamn för att beställa något... Du är lika anonym/oanonym när du beställer en flashbackmugg som när du swichar pengar eller köper något från en annonsör. I alla tre fallen är det förstått att du hänger på Flashback (av merch-handlare, annonsör, eller bank), i inget av de tre fallen vet de vilken användare du är.
3. Det finns många tredjepartare idag som trycker on-demand då det är så stort med merch idag. Köp en Flashback-tröja. Flashback står för "sälj"-delen och får x%. Tredjepartaren står för tröjan, tryckandet, packeterandet, skickandet, betalningen - och får y%.

Men ja, har inte den blekaste om vilka inkomster det skulle ge eller vilka utgifter flashback har. Men kasta ut så många krokar man orkar och kommer på och se vilka som fungerar verkar vara ett hyfsat fungerande koncept.
Citera
2020-09-03, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Money problem solved!

Finner det osannolikt.

Bland annat för att det finns bannlysta medlemmar som inte lär vara välkomna i första taget. Nu går det ju att ansöka om amnesti. Men en del personer som har ansökt om det har säkert fått avslag, och andra som vill ansöka om det i framtiden riskerar avslag också. Skulle då admins låta dessa personer få betala en viss summa för att komma tillbaka till Flashback? Jag ser det inte som troligt. Nu spekulerar jag bara, så jag kan ha fel på den fronten.

Sedan har admin skrivit i en tråd om premiumfunktioner. Baserat på de inläggen så är det föga troligt att admin kommer att ändra sig. Admin vill hellre ha premiumtjänster för sådant som inte finns i dagsläget, och som inte skulle finnas om det inte vore en premiumfunktion som folk betalar för. Så jag finner det ganska otänkbart att existerande funktioner som är gratis i dagsläget (som PM och Laidback när man uppfyller kraven) helt plötsligt skulle kosta pengar.

Sedan lär det vara många som inte lär betala för vissa funktioner, eller för "böter" så att man kan återvända till forumet. Så det behöver inte bli en kassako som löser alla pengaproblem.
Senast redigerad av Koiho 2020-09-03 kl. 02:51.
Citera
2020-09-03, 03:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Men ja, har inte den blekaste om vilka inkomster det skulle ge eller vilka utgifter flashback har. Men kasta ut så många krokar man orkar och kommer på och se vilka som fungerar verkar vara ett hyfsat fungerande koncept.

Man får också ha i åtanke att det är en begränsad kundbas. Det är inte som i t.ex. fotbollsföreningar där det kan säljas nya matchtröjor varje år eller när det värvas en ny stjärna. Har man köpt en Flashbackmugg så har man liksom.

Jag är skeptisk till att merch skulle vara en guldgruva. Detta betyder inte att jag är emot det, tvärtom. Jag tror bara inte att det kan vara stora pengar i det för Flashbacks del.
Citera
2020-09-13, 23:52
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Som i ts, hur skall flashback forum tjäna pengar i framtiden? Det kostar ju som sagt att driva servrarna, och bandbredd kostar mycket.

Hur kommer flashback forum tjäna pengar i framtiden? Är det via annonser? Appar som kostar pengar så att det går att få in pengar till flashback admins? hur skall flashback tjäna pengar på forumet?

Frågeställning:

Vad har ni andra för idéer om detta?

Det är bra om man kunde köpa sig fri istället för att vänta typ i 1 månad. Förstår du? Problemet är betalningen o att det sker anonymt.
Citera
2020-09-22, 10:38
Avslutad
Ni har egentligen en utmärkt plattform för att kunna göra vissa marknadsundersökningar/opinionsundersökningar.

Det vore en unik produkt med undersökningar med pågående diskusion under.

Det skulle kunna dra in pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in