2020-09-21, 07:12
Medlem
mjohan84s avatar
Och där eldar man på lite ytterligare genom att behålla det höjda taket i a-kassan i två år...

Inte konstigt att prisnivåerna på bostadsmarknaden sticker uppåt med detta bränsle
Citera
2020-09-21, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Och där eldar man på lite ytterligare genom att behålla det höjda taket i a-kassan i två år...

Inte konstigt att prisnivåerna på bostadsmarknaden sticker uppåt med detta bränsle

Folk köper inte bostäder på a-kassa.

Vad vill du sedan ska ske? Att alla som blivit arbetslösa tack vare en hutlös ”covid” politik ska hamna på gatan så att du kan fynda bostad?
Citera
2020-09-21, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Folk köper inte bostäder på a-kassa.

Vad vill du sedan ska ske? Att alla som blivit arbetslösa tack vare en hutlös ”covid” politik ska hamna på gatan så att du kan fynda bostad?

Självklart.

Eller menar du att man ska ta bort risk?

Ska staten hoppa in varje gång?

Finns inga som är mer bortskämda än svensk medelklass.

Och ditt argument "tacke vare en hutlös covid politik" är larvigt. Ersätt ditt argument med vad som helst. "Ska du kunna fynda bostad pga att den amerikanska bolånemarknaden kraschade? Vad har USA med Sverige att göra?"

Ser du, jag kan hitta på argument för vad som helst.

Sanningen är att svenska staten bail:ade svensk medelklass.
Senast redigerad av E-pluribus-unum 2020-09-21 kl. 08:48.
Citera
2020-09-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Självklart.

Eller menar du att man ska ta bort risk?

Ska staten hoppa in varje gång?

Finns inga som är mer bortskämda än svensk medelklass.

Vi betalar staten över 50% av vår inkomst varje månad, lägg sedan till alla skatter vi betalar när vi konsumerar. Svenska medelklassen är den i särklass mest sönderskattade gruppen i världen. Det är absolut rimligt att medelklassen får något tillbaka nu när det är helt extraordinära tider, tycker inte du det? Annars kan vi lika gärna avskaffa staten och alla skatter och låta var man vara för sig själv.

Dessutom: Detta är inte något mördarvirus som sprider sig som gör att länder stänger ner. Detta är en riktad attack mot medelklassen i alla världens länder. En stark medelklass med två föräldrar i hemmet och starka inhemska industrier är en mardröm för alla som har en dröm om ett globalistiskt herravälde. Det är mycket bra att vår stat förstått att medelklassen är landets motor och måste skyddas från dessa riktade attacker.
Citera
2020-09-21, 08:49
Medlem
Citat:
Vi betalar staten över 50% av vår inkomst varje månad, lägg sedan till alla skatter vi betalar när vi konsumerar. Svenska medelklassen är den i särklass mest sönderskattade gruppen i världen. Det är absolut rimligt att medelklassen får något tillbaka nu när det är helt extraordinära tider, tycker inte du det? Annars kan vi lika gärna avskaffa staten och alla skatter och låta var man vara för sig själv.

Dessutom: Detta är inte något mördarvirus som sprider sig som gör att länder stänger ner. Detta är en riktad attack mot medelklassen i alla världens länder. En stark medelklass med två föräldrar i hemmet och starka inhemska industrier är en mardröm för alla som har en dröm om ett globalistiskt herravälde. Det är mycket bra att vår stat förstått att medelklassen är landets motor och måste skyddas från dessa riktade attacker.

Och?

Vad är nästa steg? Ska svensk medelklass få mörda barn för att de är sönderbeskattade?

Sänk skatterna då.
Citera
2020-09-21, 08:53
Medlem
Citat:
Och?

Vad är nästa steg? Ska svensk medelklass få mörda barn för att de är sönderbeskattade?

Sänk skatterna då.

Likställer du en temporärt höjd A-kassa med att mörda barn?

Är du för att ALLA, oavsett inkomst, inte ska få något stöd av staten? Alla på SOC-bidrag ska hamna på gatan?
Citera
2020-09-21, 08:55
Medlem
Citat:
Likställer du en temporärt höjd A-kassa med att mörda barn?

Är du för att ALLA, oavsett inkomst, inte ska få något stöd av staten? Alla på SOC-bidrag ska hamna på gatan?

Nej, som du kan läsa så skrev jag NÄSTA steg.

Stöd av staten för att behålla sin lyxvilla?

De längst ner ska ha stöd. De som har miljoner = NEJ.
Citera
2020-09-21, 08:58
Medlem
Citat:
Nej, som du kan läsa så skrev jag NÄSTA steg.

Stöd av staten för att behålla sin lyxvilla?

De längst ner ska ha stöd. De som har miljoner = NEJ.

Menar du att nästa steg efter en höjd A-kassa är att mörda barn?

Det är inte folk som bor i lyxvilla som överlever pågrund av att de får 5000kr extra i A-kassa. Du är helt förvirrad och vet inte ens vad du argumenterar för.
Citera
2020-09-21, 09:00
Medlem
Citat:
Menar du att nästa steg efter en höjd A-kassa är att mörda barn?

Det är inte folk som bor i lyxvilla som överlever pågrund av att de får 5000kr extra i A-kassa. Du är helt förvirrad och vet inte ens vad du argumenterar för.

Sluta gå in på detaljer. Du skämmer ut dig.

Sanningen är att svensk medelklass blev bail:ade av staten. Så enkelt är det. Och jag hoppas att svensk medelklass inser detta. Att deras sociala ställning, i slutändan, är beroende på statliga bidrag.

Nu får sossarna många fler röster i nästa val.
Citera
2020-09-21, 09:06
Medlem
Citat:

Sanningen är att svensk medelklass blev bail:ade av staten. Så enkelt är det. Och jag hoppas att svensk medelklass inser detta. Att deras sociala ställning, i slutändan, är beroende på statliga bidrag.

Det är du som skämmer ut dig som skyller på att jag snöar in mig på detaljer när du har slut på argument.
Citera
2020-09-21, 09:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Och vem betalar dessa bidrag menar du?
Citera
2020-09-21, 09:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Var en hel del projektledare o fd magement konsulter som vant sig vid fantasilöner som plötsligt insåg vad de var värda när deras löner inte kunde betalas med riskkapital.

Jag känner inte någon som märkte av detta, låter som en skröna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in