2020-09-20, 23:42
Medlem
Megalits avatar
Det har dykt upp en liten japansk manick med portabel Wifi oavset var man är. Har någon hunnit få erfarenhet av Muama Ryoko wifi? Enligt annonsen så ska denna vara alla tiders bra. Någon?
Citera
2020-09-20, 23:46
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Det har dykt upp en liten japansk manick med portabel Wifi oavset var man är. Har någon hunnit få erfarenhet av Muama Ryoko wifi? Enligt annonsen så ska denna vara alla tiders bra. Någon?
Känns som en väldigt onödig pryl då alla moderna mobiler har WiFi-delning.
Du lär ju behöva SIM-kort eller koppling till mobil/WiFi i vilket fall som helst med prylen, så det ger inga fördelar alls.
Citera
2020-09-20, 23:50
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Känns som en väldigt onödig pryl då alla moderna mobiler har WiFi-delning.
Du lär ju behöva SIM-kort eller koppling till mobil/WiFi i vilket fall som helst med prylen, så det ger inga fördelar alls.
Den levereras med inbyggt/färdiginstallerat simkort. Enligt annonsen så är der bara starta manicken och du har wifi.
Citera
2020-09-20, 23:54
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Den levereras med inbyggt/färdiginstallerat simkort. Enligt annonsen så är der bara starta manicken och du har wifi.
Gott så. Hur många GB får du använda? Vad kostar det i månaden?
Känns lite bluffigt faktiskt
Citera
2020-09-20, 23:58
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Gott så. Hur många GB får du använda? Vad kostar det i månaden?
Känns lite bluffigt faktiskt
Det har jag inte lyckats få redapå ... Såg annonsen i Aftonbladet. En mycket snabb wifi utlovas. Upp till 10 enheter kan anslutas samtidigt...
Citera
2020-09-21, 00:15
Medlem
Hallsakaefts avatar
Det kommer va en löpande dyr månadakoatnad o gb gräns.

Säkert utan möjlighet att samla på sig en pott
Citera
2020-09-21, 01:04
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Det kommer va en löpande dyr månadakoatnad o gb gräns.

Säkert utan möjlighet att samla på sig en pott
Förmodligen blir det en månadskostnad, men hur dyr eller billig den blir vet jag inte för närvarande. Ska försöka googla lite...
Citera
2020-09-21, 08:36
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Lånar din tråd lite.

Finns det något liknande där man kan koppla upp en router mot den och dela internet via routern? Sedan så vill jag gärna ha möjlighet att välja SIM-kort (abonnemang) själv. Några tips?
Citera
2020-09-21, 08:45
Medlem
Ser inte skillnaden med den där och en vanlig 4G-router, jag har haft en sådan "puck" i massa år betalar 449/mån för 200gb hos Telenor. Känns lite märkligt att dom försöker framhäva det som någon nyhet att kunna bära med sig wifi.
Citera
2020-09-21, 10:48
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Lånar din tråd lite.

Finns det något liknande där man kan koppla upp en router mot den och dela internet via routern? Sedan så vill jag gärna ha möjlighet att välja SIM-kort (abonnemang) själv. Några tips?

Korkad jag är. Heter 4G router :P
Citera
2020-09-21, 16:44
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Lånar din tråd lite.

Den lilla manicken som jag beskrev i trådstarten bör i princip vara en sådan. Visserligen levereras den med simkort. Frågan är i så fall: kan man byta simkortet till ett annat kort? Vet ej för närvarande...
Citera
2020-09-22, 18:54
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Citat:
Den lilla manicken som jag beskrev i trådstarten bör i princip vara en sådan. Visserligen levereras den med simkort. Frågan är i så fall: kan man byta simkortet till ett annat kort? Vet ej för närvarande...

Google 4g router prisjakt och kolla i listan det du söker kanske finns där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in