Citat:
Ursprungligen postat av
Faaasaaan
Folk som motorvägspåfarter inte lyckas komma upp till mer än 70 km/h.
Folk som på motorvägspåfarter anser att de ska ha "fri lejd" ut i vänsterfilen, trots att de ligger 30 km/h lägre i hastighet än de som redan är där.
Det där är mycket irriterande! Jag kör på en sådan påfart varje dag och skulle säga att nästan varannan gång hamnar jag bakom en förare som inte har förstått att påfarten är en
accelerationssträcka. Det är meningen att man ska öka hastigheten så att man smidigt kan flyta in i trafiken på motorvägen. Men nähädå, det går långsamt upp i kanske 70-80 km/h på påfarten, sedan ut på motorvägen och lika långsamt upp i 100-110 km/h.... otroligt! Om det hade hänt någon enstaka gång, med en gammal gubbe bakom ratten, hade jag kunnat köpa det, men det ser ut att vara fullt normala människor, unga friska män och kvinnor som inte kan köra bil! Fick de inte lära sig något när de tog körkort?
Ett annat irritationsmoment är bilister som inte klarar av filkörning när det svänger. Hur många gånger har det inte hänt att man ligger i ett tvåfiligt körfält, där båda fälten svänger åt samma håll, och bilisten i ytterfilen helt sonika sneddar över innerfilen trots att jag redan är där! Det värsta av allt är att de själva är helt omedvetna om det. Jag tror inte ens de har noterat att deras bil är långt över det inre körfältet och att det redan finns en bil där. Noll koll och noll uppmärksamhet, det stör mig!