2020-09-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, ok.

Våld är dåligt. Problem solved?

Man kan tex rekommendera folk att läsa mer av Jordan Pettersson.

Men det motarbetas av feminister.

Det är en start.

Så, läsa Jordan. Problem solved?
Citera
2020-09-20, 19:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Jag har ju nämnt kvinnors våld mot män.
Så här:

Citat:
Mitt inlägg var ett svar på att du sa att män kunde råka illa ut om dom hade sex. Medan jag kontrade att kvinnor kunde mördas av sina män.

Män kan som sagt mördas av sina kvinnor också.

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och många fler med dig. Det spelar ingen roll hur många gånger vissa får höra en viss sak... de har ändå aldrig hört det.
Se ovan så passar det uppenbarligen in i att mördade män inte räknas.
Citera
2020-09-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Så här:

Män kan som sagt mördas av sina kvinnor också.

Se ovan så passar det uppenbarligen in i att mördade män inte räknas.

Japp. Män kan också mördas. Inget kontroversiellt, liksom

Sen har du gett mig statistik kring det, så uppenbarligen räknas de.
Citera
2020-09-20, 19:41
Medlem
dentages avatar
Hur viktigt är det för vissa att lika många män som kvinnor dör i dåliga förhållanden, eller far illa på andra sätt. Känns som om vissa i tråden är lika mycket för jämställdhet som andra. Även om dom inte vill erkänna det för sig själva!
Citera
2020-09-20, 20:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Suck suck suck......
Ts tog upp detta du gör redan tidigare och då ville jag bara jämna ut genom att peka på den risk kvinnor och män tvingas möta. Har inte kollat statistik men jag skulle inte bli förvånad om siffrorna för kvinnor som blivit mördade , sönderslagna förfölja av sina män, är högre än motsvarande diton när det gäller män som blir förföljda sönderslagna och mördade av sina kvinnor. Det enda till männens favör(eller nackdel) Är att samhället aldrig tar upp det eller pratar om det. Vilket är lite surt för männens del. Finns till och med en bok om kvinnors våld mot män, skönlitterär men ändå.

https://www.bokus.com/bok/9789176152027/i-ditt-kvarter-hander-saker-du-inte-ser/
Så bra att det inte är bortglömt, för när vi väl etablerat att båda är kapabla till ondska har vi kommit lite framåt.
Så, är det människans natur att ta till våld när man i övrigt känner sig maktlös och vad sätter dem i en sån position?
Och vad är det för känsla av maktlöshet som gör att kvinnor tar död på små barn?
Eller är det ren narcissism? Eller invaggningen i tron "my body, my choice", även gäller retroaktivt?

Det jag försöker göra dig uppmärksam på är att en del budskap som är allmängods i flera fall kan missbrukas, som det här med att våld i nära relationer direkt översatts, även av brå och scb till "mäns våld mot kvinnor" och inget annat.
T.ex inte kvinnors våld mot barn, speciellt i de hushåll där mamman inte längre lever med barnens pappa.

Någon har väl redan nämnt att den vanligaste gemensamma nämnaren bland dem som sitter inne för grova brott är just barn till ensamstående mammor?
Citera
2020-09-20, 20:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Om man ska återgå till trådens titel Varför vill män överge svenska kvinnor? Hoppas ju naturligtvis på en annorlunda vinkling , är det att hoppas på för mycket??
Kan det vara för att kvinnan är en självgod narcissist som bara ser till sina behov och undertrycker både barns och mäns behov i den processen och uppfattar det som rättmätigt uttag av reparationer för århundraden av (ofta påhittat) förtryck?

Det är helt enkelt inte värt mödan längre?
Det finns ingen trygg hamn med hembyggare att söka längre bland moderna kvinnor.
Citera
2020-09-20, 20:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Hur viktigt är det för vissa att lika många män som kvinnor dör i dåliga förhållanden, eller far illa på andra sätt. Känns som om vissa i tråden är lika mycket för jämställdhet som andra. Även om dom inte vill erkänna det för sig själva!
Jag tror det är helt oviktigt, faktiskt.
Det viktiga är att det är en mänsklig egenskap att utåtagera under hot och tvång.
Även om det skulle vara ett upplevt sådant.

Du skulle se våra förfäder i såna lägen.
Citera
2020-09-20, 20:36
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Så bra att det inte är bortglömt, för när vi väl etablerat att båda är kapabla till ondska har vi kommit lite framåt.
Jag har aldrig förnekat att båda är kapabla till ondska. Men om man ska dra fram fakta så är män fortfarande fysiskt starkare än kvinnor (i dom flesta fall) Men det är ingen anledning att överge svenska kvinnor.
Citera
2020-09-20, 20:41
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jag har ju nämnt kvinnors våld mot män. Men trots vissa siffror och undersökningar så har ju en man naturligt mer möjlighet att freda sig mot en våldsam kvinna, än tvärtom.

Om han vill bli dömd för misshandel så stämmer ditt påstående.
Citera
2020-09-20, 20:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag har aldrig förnekat att båda är kapabla till ondska. Men om man ska dra fram fakta så är män fortfarande fysiskt starkare än kvinnor (i dom flesta fall) Men det är ingen anledning att överge svenska kvinnor.

Det finns absolut välgrundade orsaker att ta avstånd från svenska kvinnor, eftersom de är illojala med familj och nation.
Citera
2020-09-20, 20:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De som röstar rött och är feminister gör det i regel för att de arbetar inom den offentliga sektorn och därmed ligger skattefrågan dem varmt om hjärtat.

Om man sätter den egna plånboken före nationens existens så är man en femtekolonnare.
Citera
2020-09-20, 21:03
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns absolut välgrundade orsaker att ta avstånd från svenska kvinnor, eftersom de är illojala med familj och nation.
ser du på detta på individnivå eller gruppnivå??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in