2020-09-20, 15:47
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

Eller missbruksvård, som dödar fler än trafikolyckorna. Eller så sprider vi ut resurserna utefter efterfrågan och behov. Då gäller det att visa på detta behovet. Det gör man bäst genom att se till att fylla de platser som redan gapar tomma på mansjourerna.
Jaha. Och då är vi ju tillbaka i rundgången:

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, det tycker nog de flesta men det innebär inte att de flesta bryr sig.
Citera
2020-09-20, 15:49
Medlem
Citat:
Jaha. Och då är vi ju tillbaka i rundgången:

Precis. Enda sättet att komma ur gnäll- och offerspiralen är att kavla upp ärmarna och själv engagera sig i praktiken
Citera
2020-09-20, 16:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Precis. Enda sättet att komma ur gnäll- och offerspiralen är att kavla upp ärmarna och själv engagera sig i praktiken
Eftersom jag inte gnäller om att män har det svårt, utan om att feminister är hycklande rasbiologer och fascister så är det precis det jag gör.

Vi är helt överens om att man inte ska sitta och tycka att man är ett offer utan istället kavla upp armarna och ta tag i sitt liv. Jag blev inte ekonomiskt oberoende av en slump, tex, utan det var 10 år av målmedvetet investerande där hela resan har diskuterats på Flashback med både positiva och negativa reaktioner, som inte påverkade mig negativt.

Inte en enda gång i mitt liv har jag krävt särbehandling eller gnällt om påhittade glastak.
Citera
2020-09-20, 16:55
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte gnäller om att män har det svårt, utan om att feminister är hycklande rasbiologer och fascister så är det precis det jag gör.

Vi är helt överens om att man inte ska sitta och tycka att man är ett offer utan istället kavla upp armarna och ta tag i sitt liv. Jag blev inte ekonomiskt oberoende av en slump, tex, utan det var 10 år av målmedvetet investerande där hela resan har diskuterats på Flashback med både positiva och negativa reaktioner, som inte påverkade mig negativt.

Inte en enda gång i mitt liv har jag krävt särbehandling eller gnällt om påhittade glastak.

Nä, du har gnällt över att ingen feminist bryr som om att män också drabbas av våld i nära relationer och jag har sagt att det visst finns de som bryr sig om sånt.

Vart ser du hyckleriet?
Citera
2020-09-20, 16:59
Medlem
dentages avatar
Om man ska återgå till trådens titel Varför vill män överge svenska kvinnor? Hoppas ju naturligtvis på en annorlunda vinkling , är det att hoppas på för mycket??
Citera
2020-09-20, 17:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nä, du har gnällt över att ingen feminist bryr som om att män också drabbas av våld i nära relationer och jag har sagt att det visst finns de som bryr sig om sånt.
Aldrig hört talas om en feminist som bryr sig om kvinnors våld.

Aldrig hört en feminist säga någonting om att kvinnor är exakt lika duktiga på att bruka våld i relationer.

Allt handlar om mäns våld, hur våldsamma män är, hur manlighet är toxisk.
Citat:
Vart ser du hyckleriet?
Hyckleriet är såklart att det påstås vara för jämlikhets skull att vara feminist, dvs en rasistisk sexistisk rasbiologisk fascist.

Det är det ju inte.
Citera
2020-09-20, 17:31
Medlem
Citat:

Aldrig hört en feminist säga någonting om att kvinnor är exakt lika duktiga på att bruka våld i relationer.

Hyckleriet är såklart att det påstås vara för jämlikhets skull att vara feminist, dvs en rasistisk sexistisk rasbiologisk fascist.

Det är det ju inte.

Du har själv sagt att de flesta tycker det är skit. Det gäller så klart feminister också. Det du gnäller om är att det inte uppmärksammas på samma sätt som mäns våld mot kvinnor. Jag tror att det (förutom kvinnors mångdubbla risk att bli svårt skadad eller dödad) beror på bristande engagemang hos män och att inte lika många är villiga att arbeta gratis för att uppmärksamma frågan. Kvinnor kan liksom inte sitta i mansjourer, det måste vi göra. Däremot kan alla hjälpa till att uppmärksamma att det går åt bägge håll så att vi kan komma till bukt med orsaken till att vissa känner sig manade att misshandla sina partners.

Du har ju både tid och resurser. Styr upp nåt! Starta en jour och fyll den med andra eldsjälar som dig själv! Föregå med gott exempel och visa hur det ska gå till. Ingen kommer att göra det åt dig.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-09-20 kl. 17:44.
Citera
2020-09-20, 17:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du har själv sagt att de flesta tycker det är skit. Det gäller så klart feminister också.
Jag har fortfarande inte hört någon feminist säga något om kvinnors våld.

Det är 100% mäns våld mot kvinnor det fokuseras på.

Ja, det och att JK Rowling har sagt att folk med livmoder är kvinnor, eller nåt. Oerhört upprörande för feminister.
Citat:
Det du gnäller om är att det inte uppmärksammas på samma sätt som mäns våld mot kvinnor.
Inte alls.
Citat:
Jag tror att det (förutom kvinnors mångdubbla risk att bli svårt skadad eller dödad) beror på bristande engagemang hos män
Du vet redan att kvinnor står för hälften av relationsvåldet. Anledningen till olika utfall är skillnad i muskelmassa. Så kvinnor är alltså lika "toxiska" som män.
Citat:
och att inte lika många är villiga att arbeta gratis för att uppmärksamma frågan.
Eller så är män inte lika gnälliga? Kanske en delförklaring? Samt att män som är utsatta möts med hån från samhället, inklusive från feminister? Kan det vara något?
Citat:
Du har ju både tid och resurser. Styr upp nåt! Starta en jour och fyll den med andra eldsjälar som dig själv! Föregå med gott exempel och visa hur det ska gå till. Ingen kommer att göra det åt dig.
Nä, mina godhetspoäng är att samla plast och lite annat miljöarbete. Jag anser att det är viktigare än folks inbillade förtryck.
Citera
2020-09-20, 18:03
Medlem
dentages avatar
Citat:

Det är det ju inte.
Jag har ju nämnt kvinnors våld mot män. Men trots vissa siffror och undersökningar så har ju en man naturligt mer möjlighet att freda sig mot en våldsam kvinna, än tvärtom.
Citera
2020-09-20, 18:44
Medlem
Citat:
Jag har fortfarande inte hört någon feminist säga något om kvinnors våld.

Det är 100% mäns våld mot kvinnor det fokuseras på.

Ja, det och att JK Rowling har sagt att folk med livmoder är kvinnor, eller nåt. Oerhört upprörande för feminister.

Inte alls.

Du vet redan att kvinnor står för hälften av relationsvåldet. Anledningen till olika utfall är skillnad i muskelmassa. Så kvinnor är alltså lika "toxiska" som män.

Eller så är män inte lika gnälliga? Kanske en delförklaring? Samt att män som är utsatta möts med hån från samhället, inklusive från feminister? Kan det vara något?

Nä, mina godhetspoäng är att samla plast och lite annat miljöarbete. Jag anser att det är viktigare än folks inbillade förtryck.

Det har du visst. Jag har sagt flera gånger att det är dåligt.

Ja, kanske ligger det något i att män inte känner samma behov att prata om det. Det skulle ju delvis förklara bristen på engagemang och i förlängningen färre statliga åtgärder. Vi är nog på samma spår där. Sen har du nog rätt om hånet också. Att det, som du uttrycker det, vore gnälligt av en man att dra upp det. Detta är ju också en del av det man kallar toxisk maskulinitet, som man försöker motverka från feministiskt håll.

Vad gör antifeministerna i praktiken mot detta, annat än att klaga på att andra inte gör tillräckligt mycket?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-09-20 kl. 18:46.
Citera
2020-09-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Jag har ju nämnt kvinnors våld mot män. Men trots vissa siffror och undersökningar så har ju en man naturligt mer möjlighet att freda sig mot en våldsam kvinna, än tvärtom.

Och många fler med dig. Det spelar ingen roll hur många gånger vissa får höra en viss sak... de har ändå aldrig hört det.
Citera
2020-09-20, 19:31
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det har du visst. Jag har sagt flera gånger att det är dåligt.
Ja, ok.

Våld är dåligt. Problem solved?

Citat:
Vad gör antifeministerna i praktiken mot detta, annat än att klaga på att andra inte gör tillräckligt mycket?
Man kan tex rekommendera folk att läsa mer av Jordan Pettersson.

Men det motarbetas av feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in