Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Du har själv sagt att de flesta tycker det är skit. Det gäller så klart feminister också.
Jag har fortfarande inte hört någon feminist säga något om kvinnors våld.
Det är 100% mäns våld mot kvinnor det fokuseras på.
Ja, det och att JK Rowling har sagt att folk med livmoder är kvinnor, eller nåt. Oerhört upprörande för feminister.
Citat:
Det du gnäller om är att det inte uppmärksammas på samma sätt som mäns våld mot kvinnor.
Inte alls.
Citat:
Jag tror att det (förutom kvinnors mångdubbla risk att bli svårt skadad eller dödad) beror på bristande engagemang hos män
Du vet redan att kvinnor står för hälften av relationsvåldet. Anledningen till olika utfall är skillnad i muskelmassa. Så kvinnor är alltså lika "toxiska" som män.
Citat:
och att inte lika många är villiga att arbeta gratis för att uppmärksamma frågan.
Eller så är män inte lika gnälliga? Kanske en delförklaring? Samt att män som är utsatta möts med hån från samhället, inklusive från feminister? Kan det vara något?
Citat:
Du har ju både tid och resurser. Styr upp nåt! Starta en jour och fyll den med andra eldsjälar som dig själv! Föregå med gott exempel och visa hur det ska gå till. Ingen kommer att göra det åt dig.
Nä, mina godhetspoäng är att samla plast och lite annat miljöarbete. Jag anser att det är viktigare än folks inbillade förtryck.