2020-09-20, 18:25
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2020-09-20, 18:53
Medlem
Arabvarning. Nu börjar det lite smått. Bilkrockar i Limhamn. - Det blir speedbumps över hela Limhamn nu när socioekonomiskt utsattas BMWs och diverse sportbilar gasar loss. Araber kan inte låta bli är en fördom jag har som boende i Malmö.

Att Malmö stad petar in en massa arabfamiljer tillsammans i samma hus är allt UTOM intregration. Det är 100% Idioti.- I USA såg jag hur kvotflyktingar (familjer) från Sudan inte fick bo närmare än 50 miles från varandra i delstaten när de placerades ut. Jag ser istället hur svenskar "arabiseras". - Särskilt ungdomar. Malmö har reverserad integration. Jag vet att migrat

Tre bilar i krock på Limhamn
https://www.sydsvenskan.se/2020-09-20/tre-bilar-i-krock-pa-limhamn
Citera
2020-09-20, 19:27
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Precis. Finns ingen motivation för dem att börja arbeta och betala skatt. Hade man däremot satt dem i en sliten lägenhet i Rosengård hade de som skött sig varit motiverade att börja spara pengar till en bostad i Limhamn eller Västra hamnen.

Mitt emot ICA Maxi i västra hamnen, ett av Malmös bättre områden precis vid havet, finns ett stort hyreshus med minst sagt blandat klientel.
Där bor bl.a en stor zigenarfamilj som använder ICA Maxi som sin arbetsplats. De gör inbrott i Bilarna och snor varor från ICA Maxi. Kan säga att ICA är måttligt glada över att ha dessa zigenare som grannar och de är kända i området pga alla problem de ställer till.
Det blir tyvärr så här med detta sociala experiment. Skötsamma medel- och höginkomsttagare kan inte bo tillsammans med zigenare, araber och afrikaner som lever på bidrag.

Jag hade heller inte varit så glad om jag betalat 12 tusen i månaden för en lägenhet eller 3-4 miljoner för ett radhus i Limhamn sjöstad och fått en hel klan med somalier, tiotals araber och några zigenarfamiljer som grannar.
Känner en del som bor och har bott i Limhamn sjöstad och alla upplever samma problem. Vet även 1-2 stycken som varit väldigt nära att köpa bostad där men efter att ha tagit del av denna info har de snabbt ändrat sig och sökt på annat håll.
Tror de flesta kan räkna ut vad som händer med ett sådant område i längden, de skötsamma väljer någon annanstans att bo och de mindre skötsamma parasiterna ockuperar området. Övriga lägenheter står tomma för ingen vill bo granne med en somalisk familj, en syrisk migrant som prylar sin fru och skjuter med sin pistol genom bilrutan, någon som inte har koll på sin unge som trillar ut från 2a eller 3e våningen osv.

Nu när det knakar i Limhamn, vilka områden finns kvar med någorlunda bra grupp av skattebetalare? Eller med andra ord vilka områden finns det som fortfarande kan anses bra och dit folk kan tänka sig köpa bostad utan att folk paniksäljer, priser kraschar?

Västra Hamnen/City/"Malmhattan"?

Eller är det Vellinge/Lomma som gäller?
Citera
2020-09-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Som Norra Djurgårdsstaden, bland alla dyra bostadsrätter så slängs det in allmännyttan med folk med förtur som har sociala skäl. Snart kommer väl en moské byggas. 🤢

Bara för att allmänyttan bygger behöver inte social dumpning ske. I Norra Djurgårdsstaden är det verkligen helt dött efter kl 20 en vardag. Av folk jag träffat som bor i hyresrätterna är alla skötsamma.

Största problemet med stök är rajven ute på Norra Djurgården, men det är knappast så många lokala förmågor som går dit.

Malmö stad är ju unikt bra på att förstöra bostadsområden. Seved är ju ett område som ligger rätt bra till i stan men som helt blivit förstört av socialens placeringar.
Citera
2020-09-20, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattler
Har de boende rätt eller är de rasister?

Har de sig själva att skylla?

Går det att integrera gammelsvenskar i det nya Sverige och i så fall hur?

NIMBY = NotInMyBackyard syftar på invandringspositiva så länge de själva inte drabbas

Citat:
– Många av oss betalar dyrt för att bo här och så flyttar det in en granne med sociala komplikationer. Det känns inte så kul, säger Mia Lindroth, som har en bostadsrätt i det nybyggda området.

Mia Lindroth har förmodligen röstat för massimport hela livet så grattis till att äntligen få vad du röstat för Mia. Hahaha!

https://www.expressen.se/kvallsposten/oron-vaxer-hyresgaster-flyttar-in-i-rika-stadsdelen/

Tycker det är mycket positivt att NIMBY's tvingas bo tillsammans med klientelet som de röstat hit.

Lösningen för Sveriges del kommer inte att komma från enkom etniskt svenskt håll (det är för sent för det) utan lösningen kommer när sunda svenskar börjar alliera sig med skötsamma nysvenskar. SD är största parti bland nysvenskar av en anledning.
Citera
2020-09-20, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
SDare röstar på integration och assimilation, integration och assmilation innebär blanda upp, SDare får smaka på blanda upp, alla blir glada utom SDaren som trodde han röstade på Hitler. I nästa val röstar SDaren SD igen och fortsätter gnälla. Gå direkt i mål genom att rösta NMR istället.

Vad skulle det förändra? Inte ett dugg någonsin. Nej det enda som återstår är assimilation av skötsamma och repatriering av resten. Inflyttningen till Limhamn kommer att tvinga fram ett annat röstande från de som bor där, som i stort sett alla röstar på M, C eller MP. SD kommer att tvingas prata om återflyttning och M/KD kommer förmodligen att hänga på inom snar framtid.

Bilderbergplanen går inte ut på att skapa evig kaos. Kaoset är ett sätt att skapa nyordning. Dvs polisstat. Pendeln har nu svängt i svensk politik och kaoset och de öppna hjärtans tid är över, nu stundar nyordning och polisstat.
Citera
2020-09-20, 20:30
Medlem
Cameltotems avatar
Varför säger folk Malmö är illa? Aldrig sett så många Svenskar i centrum.

Testa åk till Helsinborg, Örebro eller liknande småstäder så ska ni se.
Citera
2020-09-20, 21:43
Medlem
Fan va sjukt den där länken med Åkesson som vill ta emot kristna irakier, känns jävligt surrealistiskt
Citera
2020-09-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Fan va sjukt den där länken med Åkesson som vill ta emot kristna irakier, känns jävligt surrealistiskt

https://m.youtube.com/watch?v=cLHuf7Val0M
Citera
2020-09-20, 21:56
Medlem
CaptainNemos avatar
Limhamn kommer att gå samma öde till mötes som många andra områden i Malmö där man tryckt in så många flyktingar man kunnat.

Så länge vi har ett kommunalt utjämningssystem så behöver man ju inte heller förändra den förda bostadspolitiken. Om nettobetalarna av skatt flyttar ut ur Limhamn, Malmö Kommun, så kompenseras det fullt ut av andra mer ordnade kommuner.
Citera
2020-09-20, 22:31
Medlem
Omkorningsfilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Rent överjävligt att (svenska) politiker ”straffar” dem som har haft råd och drift att köpa sig fria från mångkulturen!
Är själv i startgroparna att köpa mig ett boende för 4-5 mille, naturligtvis gör jag hemläxan innan jag slår till, kan tänka mig att MENA kan sänka priset med en mille på några år! Kul!

Utöver de tips som lämnats tidigare i tråden;

Hur gör du för att "MENA-säkra"? Jag tänker att det är skitsvårt att förutspå en sån grej som hänt nu i Limhamn..
Citera
2020-09-20, 22:41
Medlem
Hahah du skojar va?

Var i Helsingborg i somras 99,9 procent äckliga muslimer

Gratis parkering där med på den jävla strandpromenaden

Trodde jag var i Bagdad

Fy fan alltså

När ska vi svenskar inse att det snart kommer bli inbördeskrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera