Citat:
Ursprungligen postat av
KFCnogger
Hur ska de som får betalda lägenheter från socialen ens ha incitament för att ta ett jobb när hela lönen kommer gå åt hyran i dessa lägenheter ute i Limhamn. 3rok för 12-14tusen i månaden är ingen lek för låginkomsttagare.
Precis. Finns ingen motivation för dem att börja arbeta och betala skatt. Hade man däremot satt dem i en sliten lägenhet i Rosengård hade de som skött sig varit motiverade att börja spara pengar till en bostad i Limhamn eller Västra hamnen.
Mitt emot ICA Maxi i västra hamnen, ett av Malmös bättre områden precis vid havet, finns ett stort hyreshus med minst sagt blandat klientel.
Där bor bl.a en stor zigenarfamilj som använder ICA Maxi som sin arbetsplats. De gör inbrott i Bilarna och snor varor från ICA Maxi. Kan säga att ICA är måttligt glada över att ha dessa zigenare som grannar och de är kända i området pga alla problem de ställer till.
Det blir tyvärr så här med detta sociala experiment. Skötsamma medel- och höginkomsttagare kan inte bo tillsammans med zigenare, araber och afrikaner som lever på bidrag.
Jag hade heller inte varit så glad om jag betalat 12 tusen i månaden för en lägenhet eller 3-4 miljoner för ett radhus i Limhamn sjöstad och fått en hel klan med somalier, tiotals araber och några zigenarfamiljer som grannar.
Känner en del som bor och har bott i Limhamn sjöstad och alla upplever samma problem. Vet även 1-2 stycken som varit väldigt nära att köpa bostad där men efter att ha tagit del av denna info har de snabbt ändrat sig och sökt på annat håll.
Tror de flesta kan räkna ut vad som händer med ett sådant område i längden, de skötsamma väljer någon annanstans att bo och de mindre skötsamma parasiterna ockuperar området. Övriga lägenheter står tomma för ingen vill bo granne med en somalisk familj, en syrisk migrant som prylar sin fru och skjuter med sin pistol genom bilrutan, någon som inte har koll på sin unge som trillar ut från 2a eller 3e våningen osv.