https://www.youtube.com/watch?v=ofWtkPs92Nc
En av världens största och äldsta spelserier får en ny del, men ingen startar en tråd här på Flashback? Nåväl, jag gör det :<
Intressant att det går tillbaka till high fantasy och medeltid. Kan nog bli intressant.
Något jag märker direkt är, var är partyt i striderna? Behövs givetvis inte, men grejen med mainline-FF har ju varit att en grupp hjältar springer runt och räddar världen. Kan bli spännande ändå, särskilt då stridssystemet påminner ännu mer om Devil May Cry än vad FFXV och FF7R gör. Verkar som de går all in på action RPG nu, men givetvis kan vi inte avgöra något utan vare sig riktigt gameplay eller UI.
Vissa som påstår att grafiken verkar ha fått sig en törn, men jag ser inte det riktigt. Det är definitivt mindre anime och mer nedtonat, men kollar jag karaktärerna ser det definitivt inte sämre ut av det jag sett. Däremot definitivt en annan stil gentemot FF15 och FF7, men FF är ju känt för att byta stil på karaktärerna och miljöerna rätt hej-vilt mellan delarna.
Väldigt stor fokus på summons, vilket uppskattas efter FF15 och 7 där summons var väldigt begränsade.
Ska bli spännande i alla fall. Ser riktigt fram emot!