2020-09-20, 17:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varför ens uttrycka sig så då?

Har den uppfattningen att människor är väldigt försiktiga nuförtiden med att tala klarspråk.
Citera
2020-09-20, 17:41
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Du har tydligen förträngt Linköpingsdåden !

Med tanke på att det var 16 år sedan så ja. Ska bli spännand eoch se vad det är för ena som inte tillåter att bli nekade vid dörren till en fest man mot förmodan inte är bjuden till.
Citera
2020-09-20, 17:45
Medlem
Soturis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
De kan väl mycket väl också bo i Tingsryd bara det att de inte kommer därifrån.

Troligtvis är de folk från Ryd eller Konga.
Citera
2020-09-20, 17:48
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Underförstått att hon syftar på invandrare men inte riktigt vill säga det.
Solklart att det är blattar- stackarn vågar inte bara skriva det rent ut... röstar Tingsryd vänster må tro?

Edit: googlade. 40% röstade på sossarna förra gången... där ser man
Citera
2020-09-20, 17:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Har den uppfattningen att människor är väldigt försiktiga nuförtiden med att tala klarspråk.
Ja, men det blir då nästan mer än lovligt otydligt om de bor i Tingsryd, att säga att de inte kommer därifrån. Då är ju enda poängen med utsagan att säga att de är invandrare. Och det intressanta i så fall, tycker åtminstone jag, är ifall invandrarna är hemmahörande i Tingsryd eller inte. Om de inte är det, blir motivet i stort sett obegripligt och om de är det (vilket alltså skulle göra det mer begripligt) kunde postaren ha skrivit det.
Citera
2020-09-20, 18:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
"Jag bor i Lund men jag kommer inte härifrån". Hade varit lite creepy om jag uttryckt mig så. Marsian?
Citera
2020-09-20, 18:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Så kan det mycket väl vara.
Och det är ju inte precis så att just Tingsryd skulle vara förskonad från MENA-invasionen.
Knappt en svensk håla som är det ju.
Åtminstone 100 stycken "nysvenskar" ska där finnas i den lilla småländska byn.

Citerar:
"Storsatsning för nysvenskar i Tingsryds kommun.
Tingsryds kommun har beviljats stöd till ett projekt på drygt sju miljoner kronor där 100 långtidsarbetslösa nysvenskar i kommunen kommer att ges möjlighet att komma närmare arbetsmarknaden eller studier. Pengarna kommer dels från Migrationsverkets Asyl-, migrations-, och integrationsfond, dels från Tingsryds kommun."

Vilket kommenteras så här på sidan:

"Helt otroligt vad kommunen kan ”trolla” fram pengar helt plötsligt!! Men när det gäller våra barn här i kommunen så finns det aldrig en ända krona över?!?!?!"

https://sv-se.facebook.com/tingsryd/
Citera
2020-09-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Slagsmål bröt ut under en fest på en bygdegård i Tingsryd. Okända dök upp och tillhyggen användas. Flera skadade och polisen tillkallades:

Misshandel på stor bygdegårdsfest – flera till sjukhus
Vid 00.30-tiden natten mot söndag larmades polisen till en stor fest på en bygdegård i Tingsryd.

På platsen hittades fem skadade personer, varav tre fördes till sjukhus med ambulans.

– De ska inte ha slagits med varandra utan blivit attackerad av för dem okänd person eller personer, säger Evelina Olsson, presstalesperson på polisen region Syd.

Omfattningen på skadorna är okända. Alla de skadade är män mellan 17 och 21 år. Enligt polisen ska tillhyggen ha använts, bland annat ett knivliknande föremål.

– Det var massvis med folk på festen, unga människor. Det exakta förloppet är just nu lite oklart och vi håller på att samla in information och utreda vad det är som har hänt och föranlett detta, säger Evelina Olsson.

Polisen har upprättat tre anmälningar om grov misshandel, samt två gällande misshandel.

Ännu har ingen misstänkt gripits.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/braak-paa-bygdegaardsfest-flera-skadade.bwP1FFHgm

Vad tror ni? Är det här ett av de alla drängslagsmålen vi ser nuförtiden runt om i Sverige? Då bonddrängar som Erik, Lasse och Petter slås om jäntorna på bygden.

För c:a 40 år sen var det vanligt med bråk mellan blekingar och smålänningar, just i dessa trakter..
Citera
2020-09-20, 18:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
För c:a 40 år sen var det vanligt med bråk mellan blekingar och smålänningar, just i dessa trakter..

Fullt av resandesläkter i dessa trakter.
Citera
2020-09-20, 18:56
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
"Jag bor i Lund men jag kommer inte härifrån". Hade varit lite creepy om jag uttryckt mig så. Marsian?
Så säger jag rätt ofta när min bostadsort kommer på tal " jag bor i X men kommer egentligen från Y" ser inget konstigt med det.

Utbölingar kan bo på platsen.
Citera
2020-09-20, 18:57
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fullt av resandesläkter i dessa trakter.

Det var bråk mellan blekingar och smålänningar på varje fest. Så illa att det inte gick att ha fester nära gränsen - (den gamla gränsen mellan Danmark och Sverige).
Citera
2020-09-20, 19:11
Medlem
Citat:

Det var bråk mellan blekingar och smålänningar på varje fest. Så illa att det inte gick att ha fester nära gränsen - (den gamla gränsen mellan Danmark och Sverige).

Hur kommer det sig. Går ju vsrken höra eller se skillnad på dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in